ثبت رکوردی عجیب و منحصر به‌ فرد در فوتبال ایران + جدول

0
سید مهدی رحمتی با ۱۱۹ بازی متوالی در لیگ برتر رکورد عجیبی در فوتبال ما به ثبت رساند، رکوردی که به نظر می رسد به این زودی ها هم شکستنی نباشد.

امروز پیکان در هفته بیست و دوم لیگ برتر در اهواز میهمان فولاد است آن هم در شرایطی که دروازه بان سرشناس خود سید مهدی رحمتی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. رحمتی با کارت زردی که در دیدار با نفت (هفته ۲۱) گرفت برای اولین بار طی ۴ فصل اخیر حضور در یکی از دیدارهای لیگ برتر را از دست داد.

آخرین باری که مهدی رحمتی در یکی از بازی‌های تیمش درون چارچوب دروازه قرار نگرفت به ۳ سال و ۹ ماه و ۱۶ روز قبل باز می گردد. آن زمان که قهرمانی سپاهان با امیر قلعه‌نویی یک هفته مانده به پایان لیگ دهم مسجل شده بود.

در ایستگاه آخر بازی‌ها مهدی رحمتی پس از ۳۳ بازی پیاپی جای خود را به محمد سواری داد تا ۹۰ دقیقه کمتر از یک فصل کامل پیراهن سپاهان را بر تن کرده باشد. سید مهدی آن فصل برای آخرین بار یکشنبه ۲۵ اردیبهشت سال ۹۰ پیراهم نصف جهانی‌ها را در تقابل با پرسپولیس (هفته ۳۳) بر تن کرد. دیداری که با تساوی ۰-۰ در آن سند قهرمانی تیم امیر قلعه نویی هم امضا شد.

سه فصل آبی بدون یک بازی غیبت

رحمتی برای ثبت رکورد عجیبش در فوتبال ایران لیگ یازدهم را بدون وقفه برای استقلال پرویز مظلومی بازی کرد. وی بعد از انجام ۳۴ بازی بدون حتی یک دقیقه تعویض در لیگ های دوازدهم و سیزدهم نیز این روند را ادامه داد. انجام ۹۸ بازی متوالی در سه فصل برای استقلال و رحمتی نتایج نسبتا خوبی را رقم زد. سید طی این مدت تنها ۷۷ گل دریافت کرد؛ یعنی به طور میانگین دریافت ۰٫۷۸ در هر دیدار.

گلر محبوب آبی ها و ثبت رکورد

سید مهدی محبوب هواداران آبی این فصل به پیکان پیوست تا در تیمی که اوضاع چندان مناسبی در اجرای برنامه های هجومی نداشت یک سد قابل اتکا دفاعی لقب بگیرد. رحمتی این فصل طی ۲۱ بازی فقط ۱۸ مرتبه مغلوب ضربات رقبا شد تا هر ۱۰۵ دقیقه یک گل دریافت کرده باشد.

سید مهدی رحمتی امروز با توجه به کارت زردی که از علی ثنایی داور جوان بازی نفت و پیکان گرفت، پس از نزدیک به چهار سال طعم بیرون ماندن از مسابقات لیگ را می چشد آن هم در شرایطی که رکوردی دست نیافتنی را به نام خود ثبت کرده است. رحمتی اگر امروز هم پیراهن پیکان را در تقابل با فولاد بر تن کرده بود برای یکصد و بیستمین بازی پی در پی بازی در لیگ برتر را تجربه می کرد.

جدول عملکرد سیدمهدی رحمتی در ۵ فصل اخیر لیگ برتر

لیگ

تیم

تعداد بازی

مجموع دقایق بازی

تعداد گل خورده

میانگین دریافت گل/دقیقه

دهم

سپاهان

۳۳

۲۹۷۰

۲۷

۱۱۰

یازدهم

استقلال

۳۴

۳۰۶۰

۳۴

۹۰

دوازدهم

استقلال

۳۴

۳۰۶۰

۱۸

۱۷۰

سیزدهم

استقلال

۳۰

۲۷۰۰

۲۵

۱۰۸

چهاردهم

پیکان

۲۱

۱۸۹۰

۱۸

۱۰۵

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ