کاهش ۵۰ درصدی تولید کلینکر و افت چهار درصدی فروش محصولات

0
طی بهمن ماه سال گذشته بیش از چهار میلیون و ۴۴۹ هزار تن سیمان تولید شده بود که این رقم طی دوره مشابه امسال به بیش از چهار میلیون و ۷۹۲ هزار تن افزایش یافته است.
آمار تولید و فروش شرکت های سیمانی طی بهمن ماه امسال توسط انجمن صنفی کارفرمایان گروه سیمان منتشر شده است.

۷۲ شرکت در حوزه تولید سیمان فعالیت می کنند که از میان آنها سهام ۳۵ مجموعه در بورس و فرابورس معامله می شود و این گروه طی بهمن ماه سال گذشته بازدهی منفی ۷٫۰۷ درصدی را محقق ساخته، حال آنکه طی دوره مشابه امسال با افت قیمتی ۱٫۱۵ درصدی مواجه شده است.

براساس اطلاعات موجود، مجموعه های فعال در گروه سیمان طی بهمن ماه سال گذشته بیش از پنج میلیون و ۷۵۵ هزار تن کلینکر تولید کرده اند که این رقم طی دوره مشابه امسال به بیش از دو میلیون و ۸۵۱ هزار تن کاهش یافته است. همچنین شرکت های سیمانی موفق به پوشش ۴۳٫۵۴ درصدی تولیدی برآوردی کلینکر طی ماه گذشته شده اند.

وضعیت صنعت سیمان قیمت سیمان تحلیل صنعت سیمان تحلیل بورس امروز اخبار بورس امروز

علاوه بر این، طی بهمن ماه سال گذشته بیش از چهار میلیون و ۴۴۹ هزار تن سیمان تولید شده بود که این رقم طی دوره مشابه امسال به بیش از چهار میلیون و ۷۹۲ هزار تن افزایش یافته است.

شرکت های تولیدکننده سیمان طی ماه گذشته ۷۲٫۴۲ درصد از مقدار سیمان برآوردی را محقق ساخته اند.

وضعیت صنعت سیمان قیمت سیمان تحلیل صنعت سیمان تحلیل بورس امروز اخبار بورس امروز

براین اساس، تولید کلینکر طی بهمن امسال نسبت به بهمن سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی مواجه شده که این افت تولید از توقف کمتر از یک ماهه تولید کلینکر طی بازه زمانی ۲۴ دی ماه امسال تا ۱۵ بهمن ماه همان سال نشأت می گیرد. همچنین تولید سیمان نیز طی دوره مورد بررسی هشت درصد افزایش داشته است.

در مجموع طی بهمن ماه ۹۳ بیش از چهار میلیون و ۸۶۱ هزار تن از تولیدات کلینکر و سیمان به فروش رسیده که ۱۷٫۳۲ درصد از این مقدار به صادرات محصولات تولیدی اختصاص دارد.

وضعیت صنعت سیمان قیمت سیمان تحلیل صنعت سیمان تحلیل بورس امروز اخبار بورس امروز

در پایان این گزارش می افزاید، مقدار فروش سیمان و کلینکر طی ماه گذشته بیش از شش میلیون و ۹۵ هزار تن اعلام شده که نسبت به دوره مشابه سال ۹۲ با کاهش چهار درصدی همراه بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ