قیمت و مشخصات “ساینا” خودرو جدید سایپا + عکس

307

خودرو ساینا saina ، مدل فیس لیفت شده تیبا محسوب می شود که از طراحی اغراق شده ای در نمای جلو برخوردار است .

مدیر پروژه خودرو ساینا از تولید آزمایشی موفقیت آمیز این خودرو در شرکت سایپا کاشان خبر داد و گفت: نصب و راه اندازی خط تولید بدنه ساینا به اتمام رسیده و مجوز شماره گذاری آن از مراجع قانونی ذی ربط اخذ شده است.

نمای داخلی ساینا معایب ساینا مشخصات ساینا قیمت محصولات سایپا قیمت ساینا قیمت خودرو ساینا سوابق ناصر آقا محمدی بیوگرافی ناصر آقا محمدی saina

شهریار قاسم‌زاده، با اشاره به ویژگی‌های این خودرو اظهار کرد: ساینا بر روی پلتفرم ایکس۲۰۰ طراحی شده و تغییرات آن شامل طراحی جدید در چراغ‌های جلو و عقب، مه‌شکن جلو و عقب، گلگیرها، درب موتور، درب صندوق، جلو پنجره، آینه‌ها و تریم داخل شامل داشبورد، رودری‌ها و دستگیره‌های داخلی و خارجی و سیل پروتکتور است.

وی در خصوص برنامه تولید این خودرو در شرکت سایپا کاشان تصریح کرد: درحال حاضر برنامه ‌ریزی جهت افزایش تولید و همزمان با آن تکمیل فرآیند به کیفیت‌رسانی و به ظرفیت‌رسانی در دست انجام است تا پیش نیازهای پیش فروش خودرو فراهم شود.

نمای داخلی ساینا معایب ساینا مشخصات ساینا قیمت محصولات سایپا قیمت ساینا قیمت خودرو ساینا سوابق ناصر آقا محمدی بیوگرافی ناصر آقا محمدی saina

مدیر پروژه خودرو ساینا درخصوص میزان تولید این خودرو تاکید کرد: ظرفیت خط تولید ساینا،۴۰ دستگاه در ساعت است که با محصولات سایپا ۱۱۱ و تیبا  مشترک بوده و براساس MPS سالیانه میزان تولید مشخص خواهد شد.

قاسم‌زاده در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ساینا تمامی استانداردهای مورد نیاز را پاسخگو بوده و نیز الزامات ایزو فیکس و کمربند سه نقطه ای در آن رعایت شده است. همچنین بنا بر نیاز بازار و تغییرخواسته‌های مشتریان تولید مدل EX این خودرو در دستورکار است که دارای سیستم تهویه اتوماتیک، رینگ اسپرت، شیشه بالابر عقب برقی و در آینده نزدیک، سنسور دنده عقب است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تولید این خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز اظهار کرد: به منظور برآورده کردن یکی از نیازهای جدید مشتریان در بازارهای داخلی و صادراتی، پروژه تولید این خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز آغاز شده و در آینده بر روی این خودرو نصب خواهد شد.

وی همچنین افزود: این خودرو با توجه به امکانات خود، در رده قیمت ۲۶ تا  ۲۸ میلیون تومان به بازار ارائه خواهد شد که البته با توجه به امکانات خودرو و حدود قیمتی آن انتظار می‌رود تا سهم بازار خودرو بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان را افزایش دهد.

نمای داخلی ساینا معایب ساینا مشخصات ساینا قیمت محصولات سایپا قیمت ساینا قیمت خودرو ساینا سوابق ناصر آقا محمدی بیوگرافی ناصر آقا محمدی saina

قاسم‌زاده تصریح کرد: خط بدنه این خودرو با خودرو تیبا مشترک است و از فیکسچرهای دو منظوره برای کاهش هزینه‌ها و ایجاد انعطاف و افزایش سرعت در تولید خودرو استفاده شده است، ضمن اینکه به کارگیری فناوری رباتیک در سطح گسترده از ویژگی‌های این خط تولید است.

مدیرپروژه خودرو ساینا درخاتمه گفت: پروژه طراحی و تولید خودرو ساینا تجربه‌ای ارزنده بوده و دست ‌آوردهای مهمی برای مجموعه گروه خودروسازی سایپا به ارمغان آورده است که امیدواریم با ارائه این محصول به بازار، جایگاه و ارزش برند سایپا بیش از پیش ارتقا یابد.

نمای داخلی ساینا معایب ساینا مشخصات ساینا قیمت محصولات سایپا قیمت ساینا قیمت خودرو ساینا سوابق ناصر آقا محمدی بیوگرافی ناصر آقا محمدی saina

ساینا بر روی پلت فرم تیبا ساخته شده و همین نکته به ما می‌گوید که نباید انتظار زیادی در مورد ظاهر آن داشته باشیم. با این وجود اگر با سطح توقعی که به پایین‌ترین حد خود رسیده به نماهای مختلف آن نگاه کنیم زوایای قابل قبولی از آن را مشاهده خواهیم کرد. هرچند که به عقیده نگارنده می‌توان دو ایراد از طراحی ساینا گرفت. اول اینکه نمای جلو و عقب خودرو هماهنگی چندانی ندارند و دوم اینکه این طراحی بیشتر مناسب خودرویی در کلاس بزرگ‌تر از سایناست و چندان سنخیتی با کاربرد و اهداف ساینا ندارد.

 

در داخل خودرو هم وضع چندان خوب نیست. هرچند که ما هیچ توقعی از ساینا درزمینهٔ جنس متریال و طراحی چشم‌نواز نداشتیم، اما طراحی داخلی ساینا ما را ناامیدتر از قبل کرد. در داخل خودرو همه چیز از پلاستیک خشک تشکیل شده بود و به نظر می‌رسید که هیچ چیز نرم و راحتی در این خودرو وجود ندارد! همچنین ما از طراحان سایپا توقع بیشتری درزمینهٔ طراحی داشبورد داشتیم.

نمای داخلی ساینا

پس از بررسی ظاهر این خودرو، تصمیم گرفتیم نگاهی نیز به عملکرد فنی آن بیاندازیم تا شاید ساینا بتواند در این زمینه ضعف‌هایش را پوشش داده و نظر ما را نسبت به خود عوض کند. ساینا از نظر فنی بسیار مشابه تیباست و در زیر کاپوت آن همان موتور با حجم دقیق ۱۵۰۳ سی‌سی قرار دارد که توانایی تولید ۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۶ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این بدین معنی است که موتور ساینا ۸ اسب‌بخار و ۱ نیوتن‌متر کمتر از تیبا تولید می‌کند و البته این گشتاور را در دور پایین‌تری نسبت به تیبا به دست می‌آورد. در نتیجه برخلاف خودروسازان دیگر که با بهینه‌سازی موتور از آن توان و گشتاور بیشتری استخراج می‌کنند، متخصصین سایپا دقیقاً برعکس عمل کرده و خروجی‌های پایین‌تری از موتور تولید کرده‌اند که در نوع خود قابل توجه است!
ساینا دارای دو ایربگ و سیستم‌های ترمز ABS و EBD می‌باشد. همچنین ترمزهای جلو آن از نوع دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب آن نیز از نوع دیسکی هستند. از امکانات رفاهی ساینا می‌توان به شیشه بالابرهای برقی جلو، صفحه نمایشگر، نمایش دمای محیط بیرون و کلید مجهز به ریموت اشاره کرد. همچنین ساینا دارای یک تیپ لوکس است که علاوه بر امکانات فوق، از سنسور پارک عقب، قابلیت تنظیم برقی آینه‌ها، شیشه بالابر برقی عقب و سیستم تهویه مطبوع دیجیتال بهره می‌برد.

نمای داخلی ساینا معایب ساینا مشخصات ساینا قیمت محصولات سایپا قیمت ساینا قیمت خودرو ساینا سوابق ناصر آقا محمدی بیوگرافی ناصر آقا محمدی saina
ساینا قرار است که به‌زودی و با قیمت ۲۷ میلیون تومان وارد بازار شود. با توجه به این قیمت، برخی ساینا را جایگزین پژو ۴۰۵ می‌دانند. البته این نظر نمی‌تواند چندان درست باشد، چرا که این دو خودرو نه در یک کلاس قرار می‌گیرند، نه از قدرت و قابلیت‌های فنی برابر بهره می‌برند، نه کاربری یکسان دارند و نه توسط یک شرکت عرضه می‌شوند. بنده شخصاً پژو ۴۰۵ قدیمی و پرمصرف را با تمام مشکلات و مصائبش نسبت به ساینا ارجح می‌دانم و معتقدم که بسیار بهتر می‌بود اگر ساینا به‌عنوان جایگزین تیبا و با همان قیمت حدود ۲۱ میلیون تومان وارد بازار می‌شد.

نمای داخلی ساینا معایب ساینا مشخصات ساینا قیمت محصولات سایپا قیمت ساینا قیمت خودرو ساینا سوابق ناصر آقا محمدی بیوگرافی ناصر آقا محمدی saina

مشخصات کلی ساینا

ابعاد
طول(mm) ۴۲۱۵
عرض(بدون در نظر گرفتن آیینه ها)(mm) ۱۶۴۵
ارتفاع(mm) ۱۴۸۴
وزن
وزن خالص ۱۰۵۵
مصرف سوخت(lit)
سیکل ترکیبی(lit/100km) ۶/۷
ظرفیت باک(lit) ۴۱
رینگ و تایر
رینگ ۱۴اینچی فولادی و آلومینیومی
تایر ۱۸۵/۶۰R 14

مشخصات فنی

گیربکس
نوع گیربکس دستی-۵سرعته
موتور
نوع موتور M15
تعداد سیلندر – تعداد سوپاپ ۴سیلندر-SOHCخطی
حجم موتور cc ۱۵۰۳
حداکثر قدرت ۸۰hp@5300rpm
حداکثر گشتاور ۱۲۶Nm/3600rpm
فرمان
نوع فرمان هیدرولیک
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب Crank axle
ترمز
جلو دیسکی خنک شونده
عقب کاسه ای

ایمنی و تجهیزات

تجهیزات ایمنی و رفاهی
ایربگ راننده و سرنشین
مجهز به سیستم پیشرفته ترمز ABS+ EBD
مجهز به سیستم ضد سرقت (Immobilizer)
شیشه بالابر برقی جلو
آینه های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم از داخل
صفحه نمایشگر
کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
کمربندهای ایمنی با قابلیت پیش کشندگی(بصورت آپشن)
گرمکن شیشه عقب
چراغهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
قفل مرکزی
سنسور پارک دنده عقب(در مدل لوکس)
صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک ISOFIX
قفل ایمنی کودک برای دربها
نمایش دمای محیط بیرون
آینه ها با قابلیت تنظیم برقی(در مدل لوکس)
کلید مجهز به ریموت
شیشه بالابر برقی عقب (در مدل لوکس)
سیستم تهویه مطبوع دیجیتال (در مدل لوکس)
ممکن است شما دوست داشته باشید
پاسخ به رضا
لغو پاسخ

نظرات شما ( 307 )
  1. حسن می گوید

    من ساینا دارم از روزی که گرفتم صدای بولبرینگ کلاج رو احصاب یک بار صفحه کلاج بهترین مارک عوض کردم ولی باز صدا میده صدبار بنویسم هیچکس جوابگو نیست سال حمایت از کالا ایرانی ما حمایت میکنیم صدای موتور این ماشین رو موخ چرا شما حمایت نمی کنید

    1. سیامک می گوید

      داداش من خودت میگی بلبرینگ پس چرا صفحه عوض کردی عزیزم من خودم مکانیکم ولی نه ازون در پیتی ها

  2. سعید می گوید

    سلام دوستان من ساینا گرفتم ازش راضیم مشکلی نداشته و بیرون شهر هم امتحانش را پس داده احساس امنیت و راحتی داره

  3. جمشید می گوید

    خودرویی که ایمنی درستی نداشته باشه بهش میگن فرغون. حالا هرچقدر هم که طراحی بهتری داشته باشه.

  4. نیکخواه می گوید

    ما ایرونیها اشتباه میزنیم
    برای خرید خودرو
    ۱- باید از امکانات ایمنی خودرو سؤال کنیم
    ۲- قدرت و گشتاور موتو مهم باشد
    ۳- بعد از اینها آپشنهای راحتی و آرگونومی خودرو
    که هیچ ایرانی اصلأ اینها را لحاظ نکرده و نمیکند

  5. سیاوش می گوید

    ایران بلده فقط ارابه بسازه وبس
    هر روز سروته ماشینو به یه مدی درمیاره ومیگه آپشن های جدید
    بجای این کاراشون کمی از چینی ها یاد بگیرن با اون مغز فندقی شون چیا دارن طراحی میکنن،ایرانیا هم بفکر کلاهبرداری هستن که چطور یه فرغون درپیتی رو قالب مردم کنن اونم به قیمت یه فورد فول آپشن ترکیه…
    واقعا که جای تاسف هستش زندگی تو این کشور بیهوده است بخدا

  6. احمد می گوید

    سلام، من ساینا خریدم، جداً صدایی میده کلاچ میگیری صدا ول میشه. راضی بودم ازش نصبت به قیمتش. یک تصادفی کردم حالا لوازمش گیرم نمیاد. الخصوص موتور تنظیم چراغ جلو….

  7. امیر می گوید

    ساینا نسبت به ماشینهای همرده خودش خیلی عالیه ماشین های ایرانی همشون خوبی و بدیهایی دارند ساینا تا حالا مشکل آنچنانی ازش دیده نشده . قابل قبول است

  8. فرشته می گوید

    سلام /تیبا ۲ خیلی خوشگله خیلی //من در اولین فرصت یکی میخرم