قیمت و مشخصات “ساینا” خودرو جدید سایپا + عکس
خودرو ساینا saina ، مدل فیس لیفت شده تیبا محسوب می شود که از طراحی اغراق شده ای در نمای جلو برخوردار است .
مدیر پروژه خودرو ساینا از تولید آزمایشی موفقیت آمیز این خودرو در شرکت سایپا کاشان خبر داد و گفت: نصب و راه اندازی خط تولید بدنه ساینا به اتمام رسیده و مجوز شماره گذاری آن از مراجع قانونی ذی ربط اخذ شده است.
شهریار قاسمزاده، با اشاره به ویژگیهای این خودرو اظهار کرد: ساینا بر روی پلتفرم ایکس۲۰۰ طراحی شده و تغییرات آن شامل طراحی جدید در چراغهای جلو و عقب، مهشکن جلو و عقب، گلگیرها، درب موتور، درب صندوق، جلو پنجره، آینهها و تریم داخل شامل داشبورد، رودریها و دستگیرههای داخلی و خارجی و سیل پروتکتور است.
وی در خصوص برنامه تولید این خودرو در شرکت سایپا کاشان تصریح کرد: درحال حاضر برنامه ریزی جهت افزایش تولید و همزمان با آن تکمیل فرآیند به کیفیترسانی و به ظرفیترسانی در دست انجام است تا پیش نیازهای پیش فروش خودرو فراهم شود.
مدیر پروژه خودرو ساینا درخصوص میزان تولید این خودرو تاکید کرد: ظرفیت خط تولید ساینا،۴۰ دستگاه در ساعت است که با محصولات سایپا ۱۱۱ و تیبا مشترک بوده و براساس MPS سالیانه میزان تولید مشخص خواهد شد.
قاسمزاده در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ساینا تمامی استانداردهای مورد نیاز را پاسخگو بوده و نیز الزامات ایزو فیکس و کمربند سه نقطه ای در آن رعایت شده است. همچنین بنا بر نیاز بازار و تغییرخواستههای مشتریان تولید مدل EX این خودرو در دستورکار است که دارای سیستم تهویه اتوماتیک، رینگ اسپرت، شیشه بالابر عقب برقی و در آینده نزدیک، سنسور دنده عقب است.
وی در پاسخ به سوالی درخصوص تولید این خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز اظهار کرد: به منظور برآورده کردن یکی از نیازهای جدید مشتریان در بازارهای داخلی و صادراتی، پروژه تولید این خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز آغاز شده و در آینده بر روی این خودرو نصب خواهد شد.
وی همچنین افزود: این خودرو با توجه به امکانات خود، در رده قیمت ۲۶ تا ۲۸ میلیون تومان به بازار ارائه خواهد شد که البته با توجه به امکانات خودرو و حدود قیمتی آن انتظار میرود تا سهم بازار خودرو بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان را افزایش دهد.
قاسمزاده تصریح کرد: خط بدنه این خودرو با خودرو تیبا مشترک است و از فیکسچرهای دو منظوره برای کاهش هزینهها و ایجاد انعطاف و افزایش سرعت در تولید خودرو استفاده شده است، ضمن اینکه به کارگیری فناوری رباتیک در سطح گسترده از ویژگیهای این خط تولید است.
مدیرپروژه خودرو ساینا درخاتمه گفت: پروژه طراحی و تولید خودرو ساینا تجربهای ارزنده بوده و دست آوردهای مهمی برای مجموعه گروه خودروسازی سایپا به ارمغان آورده است که امیدواریم با ارائه این محصول به بازار، جایگاه و ارزش برند سایپا بیش از پیش ارتقا یابد.
ساینا بر روی پلت فرم تیبا ساخته شده و همین نکته به ما میگوید که نباید انتظار زیادی در مورد ظاهر آن داشته باشیم. با این وجود اگر با سطح توقعی که به پایینترین حد خود رسیده به نماهای مختلف آن نگاه کنیم زوایای قابل قبولی از آن را مشاهده خواهیم کرد. هرچند که به عقیده نگارنده میتوان دو ایراد از طراحی ساینا گرفت. اول اینکه نمای جلو و عقب خودرو هماهنگی چندانی ندارند و دوم اینکه این طراحی بیشتر مناسب خودرویی در کلاس بزرگتر از سایناست و چندان سنخیتی با کاربرد و اهداف ساینا ندارد.
در داخل خودرو هم وضع چندان خوب نیست. هرچند که ما هیچ توقعی از ساینا درزمینهٔ جنس متریال و طراحی چشمنواز نداشتیم، اما طراحی داخلی ساینا ما را ناامیدتر از قبل کرد. در داخل خودرو همه چیز از پلاستیک خشک تشکیل شده بود و به نظر میرسید که هیچ چیز نرم و راحتی در این خودرو وجود ندارد! همچنین ما از طراحان سایپا توقع بیشتری درزمینهٔ طراحی داشبورد داشتیم.
نمای داخلی ساینا
پس از بررسی ظاهر این خودرو، تصمیم گرفتیم نگاهی نیز به عملکرد فنی آن بیاندازیم تا شاید ساینا بتواند در این زمینه ضعفهایش را پوشش داده و نظر ما را نسبت به خود عوض کند. ساینا از نظر فنی بسیار مشابه تیباست و در زیر کاپوت آن همان موتور با حجم دقیق ۱۵۰۳ سیسی قرار دارد که توانایی تولید ۸۰ اسببخار قدرت و ۱۲۶ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این بدین معنی است که موتور ساینا ۸ اسببخار و ۱ نیوتنمتر کمتر از تیبا تولید میکند و البته این گشتاور را در دور پایینتری نسبت به تیبا به دست میآورد. در نتیجه برخلاف خودروسازان دیگر که با بهینهسازی موتور از آن توان و گشتاور بیشتری استخراج میکنند، متخصصین سایپا دقیقاً برعکس عمل کرده و خروجیهای پایینتری از موتور تولید کردهاند که در نوع خود قابل توجه است!
ساینا دارای دو ایربگ و سیستمهای ترمز ABS و EBD میباشد. همچنین ترمزهای جلو آن از نوع دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب آن نیز از نوع دیسکی هستند. از امکانات رفاهی ساینا میتوان به شیشه بالابرهای برقی جلو، صفحه نمایشگر، نمایش دمای محیط بیرون و کلید مجهز به ریموت اشاره کرد. همچنین ساینا دارای یک تیپ لوکس است که علاوه بر امکانات فوق، از سنسور پارک عقب، قابلیت تنظیم برقی آینهها، شیشه بالابر برقی عقب و سیستم تهویه مطبوع دیجیتال بهره میبرد.
ساینا قرار است که بهزودی و با قیمت ۲۷ میلیون تومان وارد بازار شود. با توجه به این قیمت، برخی ساینا را جایگزین پژو ۴۰۵ میدانند. البته این نظر نمیتواند چندان درست باشد، چرا که این دو خودرو نه در یک کلاس قرار میگیرند، نه از قدرت و قابلیتهای فنی برابر بهره میبرند، نه کاربری یکسان دارند و نه توسط یک شرکت عرضه میشوند. بنده شخصاً پژو ۴۰۵ قدیمی و پرمصرف را با تمام مشکلات و مصائبش نسبت به ساینا ارجح میدانم و معتقدم که بسیار بهتر میبود اگر ساینا بهعنوان جایگزین تیبا و با همان قیمت حدود ۲۱ میلیون تومان وارد بازار میشد.
مشخصات کلی ساینا
ابعاد | |
---|---|
طول(mm) | ۴۲۱۵ |
عرض(بدون در نظر گرفتن آیینه ها)(mm) | ۱۶۴۵ |
ارتفاع(mm) | ۱۴۸۴ |
وزن | |
وزن خالص | ۱۰۵۵ |
مصرف سوخت(lit) | |
سیکل ترکیبی(lit/100km) | ۶/۷ |
ظرفیت باک(lit) | ۴۱ |
رینگ و تایر | |
رینگ | ۱۴اینچی فولادی و آلومینیومی |
تایر | ۱۸۵/۶۰R 14 |
مشخصات فنی
گیربکس | |
---|---|
نوع گیربکس | دستی-۵سرعته |
موتور | |
نوع موتور | M15 |
تعداد سیلندر – تعداد سوپاپ | ۴سیلندر-SOHCخطی |
حجم موتور cc | ۱۵۰۳ |
حداکثر قدرت | ۸۰hp@5300rpm |
حداکثر گشتاور | ۱۲۶Nm/3600rpm |
فرمان | |
نوع فرمان | هیدرولیک |
سیستم تعلیق | |
سیستم تعلیق جلو | مک فرسون |
سیستم تعلیق عقب | Crank axle |
ترمز | |
جلو | دیسکی خنک شونده |
عقب | کاسه ای |
ایمنی و تجهیزات
تجهیزات ایمنی و رفاهی | |
---|---|
ایربگ راننده و سرنشین | |
مجهز به سیستم پیشرفته ترمز ABS+ EBD | |
مجهز به سیستم ضد سرقت (Immobilizer) | |
شیشه بالابر برقی جلو | |
آینه های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم از داخل | |
صفحه نمایشگر | |
کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع | |
کمربندهای ایمنی با قابلیت پیش کشندگی(بصورت آپشن) | |
گرمکن شیشه عقب | |
چراغهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع | |
قفل مرکزی | |
سنسور پارک دنده عقب(در مدل لوکس) | |
صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک ISOFIX | |
قفل ایمنی کودک برای دربها | |
نمایش دمای محیط بیرون | |
آینه ها با قابلیت تنظیم برقی(در مدل لوکس) | |
کلید مجهز به ریموت | |
شیشه بالابر برقی عقب (در مدل لوکس) | |
سیستم تهویه مطبوع دیجیتال (در مدل لوکس) |
واقعا برای مردم ایران زشته که پشت ماشین هایی که ده سال قبل درس شده سوار میشن اخه ۴۰۵ چیه سمند مال ۱۵ سال پیشه ۲۰۶ که یه زمانی بود ماشین جدید با خیلی کیفیت خوب ساختن شما هنورم ۴۰۵ و یمندو ول نمیکین ۴ سال سمند داشتم هفته ای یک بار خراب بود پژو پارس داشتم فروختم چون قدیمی شده ما سال ۸۰ وای الان تیبا دارم به همشون می ارزه ساینا هم سوار شدم
آره به خدا… نمیدونم چرا بعضی ها نه سوارش شدن نه داشتنش الکی میگن بده فلانه..سمند چیه یا ۴۰۵٫٫بد قیافه و زشت…بعضیام میگن موتورش فلانه و کیفیت نداره…اینجوریشم داریم سالی هزار تا هزارتا میمیریم..ماشین با سرعت بالا میخوایم چیکار؟یه چیزی باشه در حد ساینا سوار شی خوبه دیگه هم کم مصرفه هم قیمتش بد نیست البته چون قسطیه…هم اینکه خیلی خوشکل تر از سمند و ۴۰۵ و پرایده..تیبا خوب بود ولی چون طرح اولشون بود یه نقصهای داره ولی تو تیبا ۲ و ساینا رفعش کردن
چرت نگو باوا تو ۴۰۵فرانسه رو با این لگن های ایرانی مقایسه میکنی
۴۰۵ فرانسوی بله ولی نه این دله ای که به اسم پژو دارن میدن دست ملت
۴۰۵تو مالطفا فرانسه بود ولی حالا چی وقتی واشرش بسوزه چی. ساینا روپلتفرم ریو کیا کرهای ساخته شده اگه نمیدونی بدون
برای مابدبختاتیپا!بهتره????⛍?
کمک عقب با مسافر افتضاهه نمایشگر ساعتش هم همش از تنظیم خارج میشه خدمات دهیش شهرستانها زیر صفره .فن رادیاتورش برای پرایده جوابگو نیست چون مدام روشنه دیر خاموش میشه.ضمنا من خودم تعمیرکارم
سلام منظورتون تیباست؟
با پنج سرنشین و کلی بار صندوق عقب پر. بود از اهواز تا اصفهان رفتم کمکاش قوی عمل کردن . جناب تعمیر کار.
دیگه وقتشه دست از ماشینهای قدیمی و متوقف شده ی پژو برداریم.تا کی میخواهیم پژوی ۱۵ سال پیش رو سوار بشیم؟؟به قول دوستمون همش تعمیرگاه بودیم با پژومون.
من ساینا خریدم و از ۴۰۵ هم خیلی بهتره بی تعارف.سواری که این داره حتی از پزو هم بالانره
به نظر من بهترین گزینه تو این رنج قیمته،هم از لحاظ راحتی و هم آپشن بیشتر نسبت به هم رده ها.از نویسنده مطلب هم خواستارم ویرایش کنن چون قدرتش ۸۷اسب در ۵۳۰۰نه ۸۰٫میتونین تو سایت سایپا ببینین
باسلام مرسی از دوستان روشنفکر واقعا دیگ بسه هنوز م ما ایرانیا رو ماشینای قدیمی تعصب داریم خب این بد واقعا من چند وقتی بود قصد خرید ماشین و داشتم و از دوستان زیادی مشورت میگرفتم ، خودمم قصد خرید ۲۰۶ داشتم ، اما پشیمون شدم باخودرو جدید سایپا “ساینا” اشنا شدم حقیقتا ازش خوشم طراحی جالبی هم داره و خریدمش ، الان حدودا یک ماه ونیم که دارم و واقعا عالیه، در ضمن تا مدتیم تک شهر
کاش یکم ملت ما دست از تعصب بردارن
آخه طرف از نزدیک ماشین رو ندیده داره نظر میده
واقعا که….
من یک ماهه ساینا خریدم واقعا راضیم نسبت به پولی که میدی میارزه .انتخابم ۲۰۶ بود ولی بعد از کلی مشورت اینو گرفتم
به نظرات منفی توجه نکنید.از کسی که ساینا داره مشورت بخواهید
همون که شما بجای ۲۰۶ ساینا روانتخاب کردین یعنی میشه فرغونم بجای مازراتی به شما فروخت جانم
فکرکردی۲۰۶پژوه؟کل قطعاتش ساخت ایرانه نمیبینی چقدربدکیفیته؟من خودم۲۰۶داشتم توجاده منحرف شدرفت زیرتریلی هیچ کاری هم نتونستم کنم ماشین له شدولی چون کمربندبسته بودم جون سالم به دربردم
چرت میگی،مثل تو فقط عشق اینو داری بگی ما ماشین خارجی سواریم.بی مغ
من خودم ساینا داشتم فروختم چون خیلی اشغاله
عوضش یه ۴۰۵گرفتم خیلی خیلی بهتر از ساینا است سایناوپرایدوتیبا لنگشون تو یه کفشه و جز ظاهرشون هیچ چیشون باهم فرقی ندارن ساینا یعنی رحمت به ۴۰۵پرقدرت
سلام اقای علیرضا جان واقعا ازخودروساینا راضی هستین یا نه چونکه من هم میخوام بخرم باتشکر
واقعاعالیه جاداره ازتولیدکنندگان اسباب بازی های کودکان روشن فکرایرانی کمال تشکرراداشته باشیم اللخصوص مهدکودک ایران خودرو وسایپا
سلام بر س محمدی کیا اقا خیلی خوشم امد خیلی قشنگ امدی خیلی بابا دمت گرم
عجب آشغال قشنگیه
خخخخخخخخخ آشغال باقیمت فضایی
بخدا خجالت داره..تو کردستان عراق یکیو میشناسم واسه پسرش یه اپتیما ۲۰۱۱خریده که فقط دستش راه بیوفته با قیمت ۲۲میلیون اونوقت اینا به شیشه بالابر میگم آپشن و قیمتشو افزایش میدن..خدایا…………………………………..کمک..
واقعا متاسفم که ملتو به مرگ کشوندن که به تب راضی باشن
سلام من سوار این ماشین شدم کلاج اصلا خوب نیست من که خوشم نیومد از این ماشین فقط ظاهر
با سلام کسایی که میگین این ماشین خوبه ما هم نمیگیم بده من میگم مزخرفه چون قدرت موتور که هیچ در حد پرایده ایمنی هم که تعطیل اپشن هم که هیچ قطعاتم از دم چینی و بی کیفیت طراحی شم که همش از خارجی ها کمک میگیریم که اونم خوب از اب در نمیاد تیبا رو دیدین دیگه حالاا ساینا بازم طراحی بیرونش خوبه کابینش خیلی زشته و بی کیفیت حالااا قدرتش از تیبا هم کمتره یا علی حالاا چیمونو به این ماشین دل خوش کنیم خودشن با این قیمت ۲۷ میلیون قیمتش ۱۵ میلیون خوبه
با بقیه ماشینا مقایسه کنی میبینی تو ماشینای ایرانی خیلیم خوبه.بعدشم موتورش مگاموتوره که نیم توربو طراحی شده و شتابش هیچ مشکلی نداره،دارم که میگم همینطوری نمیگم که الکی حمایت کنم
سلام.حداقل به جای رینگ سایز۱۳که برای پرایدم مناسب نیست وظاهر مسخره ای به این ماشین داده یه سایز رینگو بزرگتر میذاشتین.بلکه به این هیکل بخوره از نظر ظاهر.از بغل خیلی تو چشمه مخصوصا رینگ و لاستیکش.
ایشالا هر کی خریده چرخش بچرخه
علی جان تو که نه از نزدیک دیدی نه مشخصاتشو خوندی چرا الکی میگی این که رینگش ۱۴
رینگش ۱۴هست نه ۱۳
من نمیدونم واقعا این ایرانه؟ایرانی ک این همه قدمت داره مردمش لیاقت اینو دارن که بدترین ماشین های دنیا رو با گرون تزین قیمت بخریم واقعا برای خودمون متاسفم بسه دیگ تو همه جای دنیا مردم حق انتخاب دارن چرا ما رو از حق انتخاب محروم میکنین چرا ی ماشین مثل مازراتی یا همین بی ام و i8 که تو تهران مثل نقل و نبات ریخته تو تهران منقطه ازاد ها همون ماشینو دارن با قیمت تقریبی ۴۰۰ میلتون تومن میدن در صورتی ک هزینه پلاکش یک میلیاردو هشتصد میلیون تومنه و در اخر باز هم افسوس
تا دلتووون بسووووزه ما ک منطقه آزادیم عشق میکنیم با اروندی?????
چاره چیست داش شما بگو روشن شیم؟
با سلام . کاش نظر یک استادکار و یا مدیر سایت نیز ثبت می شد .
سلام به همه عزیزان . من تنظیم موتوری دارم نظرم انشا الله که کارشناسی باشه . موتور ساینا بسیار کم استهلاکه و ایرادهای الکترونیکی و سنسوری کمی میاره . ای سی یو ماشین زیمنسه و از نظر مدیریت سوخت خیلی مناسبه . موتور از نظر استهلاک شبیه موتور پرایده و حالا حالاها با کیفیت کار میکنه .زیبایی بدنه من رو راضی میکنه . البته از اونجایی که سلیقه ها مختلفه ، نظر غیر از نظر من هم محترمه .
سلام اول که باهمه دوستان هستم نظرهمه دوستان محترمه ,اینجا ایرانه واین شرایطمونه پراید و ساینا پژو,اینو بایدپذیرفت,من میخوام بگیرم چیکارکنم بگیرم یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟
قیافش که به درد نمیخوره موتورش ضعیف ترمز داغون اتاق کوچیک شاید بپرسید مگه سوار شدی روندی ماشینو یا حداقل از نزدیک دیدی که باید بگم نه چون خودمون از خانواده ایرانخودرو(۴۰۵٫سمند)داریم اینو گفتم
خدا وکیلی شرکت های کیا و تویوتا ماشین تولید میکنن ما هم ماشین ساختیم . لگن هم بعض این ماشینه . تیبا مخفیه ناموسا . جمع کنید این مسخره بازی ها رو . سایپا باید خجالت بکشه
درکل نه ایران خودرونه سایپا ولی بنظرمن تیبا۲وسایناجایی برای حرف زدن دارندتیبا۲رقیب۲۰۶وسایناهم رقیب ۴۰۵وسمند.سمندوپژوچیدارن اخه بااون موتورشون وظاهر…بین خودروهای تولیدداخل تیبا۲وساینارازی کنندس.
کاملا موافقم
من تا حالا ساینا رو از نزدیک هم ندیدم ولی دورادور میگم پژو بهتره دلیل قانع کننده ای هم ندارم برای این میگم که خودمون از خانواده پژو ماشین داریم فقط به همین دلیل محکمه پسند حتی اگه پژو صدی بیست لیتر هم مصرف کنه یعنی از نیسان بیشتر و استحلاک وحشتناک (فقط ماشین من خوبه فقط)
😀
خوب پس چرا نظر میذارید؟
یا دارید، دوستان بیکاری که فقط برای فک زدن تو یکجا میان از شکمشون نظر میدن رو مسخره کردید؟
ما باید خودرو های غیر استاندارد رو به اسم خودرو استاندارد،اونم با ده برابر قیمتش بخریم فقط بخاطر اینکه به همه دنیا ثابت کنیم “ما هم می تونیم ماشین بسازیم”
من چند سال است که پراید دارم واز این خودرو خیلی راضیم اگر ساینا هم از نظر فنی مثل پراید باشد باید گفت که بد نیست ولی نه با این قیمت این قیمت برای ما قشر متوسط به پایین واقعا بالاست البته خودم هم از نظر فنی دستی بر اتش دارم .
با سلام بنده مدتی است که به فکر خرید خودرو ساینا افتاده ام .از کسانی که خوردرو ساینا را خریداری نموده و یا با آن سرو کار دارند خواهشمند است معایب و مزایای ان را بنویسند .
من خریدم و مشکلی باهاش ندارم.خیلی خوبه .به نطرات منفی توجه نکنید.ممکنه از شرکت های رقیب برای تخریب محصول اومده باشن
واقعا خوبه که یکم به ظاهرش توجه کنید. …..این رینگا به تایر ماشین زار میزنه…………… قتی چند برابر تولیدش پول میگیرین یکم از همون پول رو خرج بنجل سازیتون کنید
قیمت تمام شده ساینا چقدره … ؟
دوستای عزیز ۲۰۶ با اینکه شما میگین قدیمی هست تو خیلی کشورها هنوز تولید میشه و یه قالپلقش شرف داره به این لگن ایرانی که معلوم نیست استانداردهای اروپا رو پاس کرده یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لااقل اونو فرانسوی ها با استاندارد روز خودش تولید کردن
متاسفانه از بس ملت بدبخت ما ماشین سوار نشدن فکر میکنن ساینا هم ماشینه!!!!!!!!!!!!!!
۲۰۶ رو فرانسوی ها تولید کردن.اون موقع. نه الان که تمام قطعات موتوری داره از چین میاد و بعضی دیگه رو ایران میزنه. خدا وکیلی الان تو خانواده پژو یه پیچ از فرانسه میاد که بنازیم بهش؟ پژو از نظر موتوری ضعف داره و اینو همه میدونن. حواست نباشه سه سوت واشر سر سیلندر میسوزونی. نمیخوام از خودروهای داخل جانب داری کنم. اما خانواده پراید که تیبا و ساینا هم جزو اون هستن موتورش بهتره ولی از بدنه ضعف دارن. در کل هیچکدومش با این قیمت ها نمی ارزه
تو چرا حسادت میکنی.وطن فروش نباش
هیچ وقت یه جنس ایرانی رو با یه جنس اروپایی که استانداردهای اروپا رو مجبوره پاس کنه تا تولید شه مقایسه اش نکنین برادران عزیز!!!!!!!!!!!!!!!
به نظر بنده با ید خودرو رو از نزدیک دید و یک دور هم با آن زد بعد نظر داد و ناگفته نماند که انتقاد خوب هست و سازنده و بعضی هم نا امید کننده ما همیشه دستمون باید جلو کشورهای دیگه دراز باشه برای این که ما همیشه از خودمون ناامید هستیم و همیشه از صنایع دیگران تعریف و تمجید می کنیم شما هایی که نظر میدین کدام از سابقه خودرو سازی در دنیا با خبر هستین اون خودرویی های خارجی که شما از اون حرف می زنید ساخت دست انسان هست و ما توقع مسولین توقه آن را داریم که به فکر این صنعت باشن ما الان باید در رقابت باشیم با خودرو سازان جهان نه اینگه بخواهیم بعد از گذشت چند دهه در این نقظه باشیم البته بد نیست برای شروع و باید با سرعت و همت بیشتری حرکت کنیم
با سلام به همه دوستان،بدبختی ما اینه که تمام صنایع پردرآمدکشور ما دست آقا زاده هائی هستش که فکر وذکرشون سربلندی ایران وایرانیه ولی واقعیت فقط غارت جان ومال همین مردمه والا فقط کافیه به خودرو سازها اولتیماتوم بدن محصولاتشان تا یک مدتی با همین کیفیت باشه باشرکت خودرو ساز خارجی قرارداد واردات بدون اخذ گمرک میبندیم ولی افسوس تعرفه گمرکی با رعایت صرفه آقایون تعیین میشه.فعلا قرآن گذاشتن سر نیزه ها و…
دوستان خوب سلام
من مهندس معدن هستم و انواع ماشینهای شاسی بلند و کوتاه رو سوار شدم و تست کردم ﺽمنا سایت خودرویی معدن هم زیر نظر منه …… بگذریم
همه ما میدونیم ایرانی در دنیا بالاترین هوش و استعداد رو داره پس اگه این استعداد پرورش پیدا کنه و خصوصا جلو دزدیها گرفته بشه و همچنین مشتری مداری بین مدیران ما جا بیفته ایرانی هم میتون اتوموبیلی تولید کنه در حد بنز و با قیمت مناسب برای تمام اقشار مردم
من خودم اعتقاد دارم که پول خودمو بریزم تو جیب یک ایرانی با انصاف تا یه خارجی اونم از نوع چینی ….. مشکل اصلی از صنعت و قوانین دست و پا گیریه که برای استعدادهای درخسان ما که همین جوونهای عاشق ماشین و ماشین آلات هست که با دانش فنی از همین دانشگاههای ایرانی فارغ التحصیل میشن
بیایید یک کمپین تشکیل بدیم تا جلو این دزدیها و نابسامانی صنعت کشورمونو بگیریم
من خودم یک دستگاه حفاری تونلی طراحی کردم که قیمتش از مشابه خارجی یک سومه و قدرت و تواناییهاش طبق معادن ما و بومی طراحی شده الان ۵ ساله دنباله اجرای طرح هستم تو وزارت صنعت و معدن گفتن برای اجرا باید سود کارتو بین این وزارت خونه ها و اینجاههههههههههها ! بریزی تا ما مجوز بدیم دیگه باید گرفته باشین
دوست عزیز۲ دلیل داره که شما فکر میکنی ایرانی ها باهوشن دلیل اولش عدم شناخت خودمون و دوم عدم شناخت دیگران که خارج از ایرانن این محدودیت ها باعث طرز فکر اشتباه شماست
دقیقا موافقم. ضریب هوشی ماایرانیها ثبت شده هست کاملا در سطح معمولی
فرانسه فرانسه راه انداختی فرانسه ۲۰ سال پیش ی اشتباهی کرد ۴۰۵ ساخت حالا ما دیگه ول کنش نیستیم و احتمالا تا ۲۰ ساله دیگه هنوز فرانسه فرانسه میکنی فرانسه کجا بود
میبینی تو رو خدا.ساینا بهترین ماشین تو رنج قیمت ۲۷ تومنه
در مورد ساینا من که هم پشت فرمونش نشستم هم ازش خیلی خوشم اومد،طراحی ظاهریش هم جذابه. برام عجیبه چرا باز میگین ۴۰۵ در صورتی که میدونین محصولات فعلی ساخت داخله و خیلی وقته نه به ظاهرش رسیدن نه درست و حسابی ارتقاش دادن
چونکه مردم ما نمیدونن اقتصاد مقاومتی یعنی چی؟
و اینکه غریبه پرستن.پژوی اشغال رو میپرستن
آخه رو چه حسابی ساینا رو با ۴۰۵ مقایسه میکنید،۴۰۵بهترین ماشین بود ولی در سال۱۹۸۵ نه الان یکم انصافم خوبه داشته باشید
سلطان چین
تا وقتی فرهنگ صحبت کردن ونظردادن ویاد نگیریم صحبت در مورد بقیه مساءل برامون زوده هم وطن های عزیز
تولید ملی.ن میگم خوبه. ن میگم بده. مشکل ک زیاد هس. …. امیدوارم از اینی ک هس بهتر بشه. ..
از نظر فنی همون پرایده آشغاله
دوستان عزیز با عرض سلام ما توی خوزستان
ماشین،پلاک اروند با قیمت بدون گمرکی سوار
میشیم به قیمت کمتر از نصف پلاک ملی یه
سوال این همه پول گمرکی میگیرن به جیب
کی میره مثلام قیمت سانتافه پلاک ملی دویست میلیون پلاک اروند هشتاد میلیونه شما پیدا
کنید پرتغال فروش،
دلم به حال خودم و هم وطنان میسوزه….شیشه بالابر ی آپشن حساب میشه…تا کی میخایم این ماشینای آشغالو سوار شیم.خو ی خورده دلتون بسوزه این قیمت واقعا بی انصافیه…بنظر من ده میلیون بیشتر حرومه
سلام
دوستان من تمامی نظرات رو خوندم…به نوعی همه حق دارند..اما نکته اینه که ما توی ایران و با این قیمت ها انتخابات محدودی داریم..
من ۲ ماهه ساینا خریدم مدل فول…..بعد از ۲ هفته تسمه هیدرولیک پاره کرد که خودم رفتم خارجی اپتی بلت خریدم جایگزین کردم (تسمه فابریکش جنس مزخرفی داشت)….ترمز ای بی اس رو هم یک شب خلوت رفتم چک کردم خوب بود ولی شب بعدش که رفتم بیرون چرخ جلو صدای جیرجیرک میداد که اونم باز کزدم لنت ترمزش هیچ نام و نشونی نداشت و صفحه پشت لنت پرچاش باز شده بود و به صفحه دیسک سابیده میشد که اون صدارو به وجود آورده بود. اونم عوض کردم.
ولی توی جاده و مسافرت هیچ اذیتی نکرد…سرعتش خوب..ماشین نرم..کولر عالی…صندوق عقب بسیار بزرگ….شتابش برای سبقت از پشت ماشین ها سنگین یک مقدار شاید کم به نظر بیاد ولی وقتی به سرعت بیفته میره دیگه (باید فاصله رو با ماشین رو به رویی بسنجی بعد بری چون شاید شتابش با اون چیزی که توی ذهنتونه متفاوت باشه)…
در کل هر ماشینی در ابتدا عیب و ایرادی داره اونم چون قطعات ما مرغوب نیست و حس مسئولیت در کارگر خط تولید نیست….
من ازش راضیم… سلیقه من و تحقیقاتم به این نتیجه رسید که ساینا بخرم …اگر کسی میخواد بخره پشیمون نمیشه
یه سفر زیارتی برید عراق تا ببیند که ما چقدر بیچاره هستیم… در عراق فورد رو تاکسی میکنن… بابور کردنی نبود.ماشین های لوکسی که تو ایران مرفهین بی درد باهاش به ملت فخر میفروشن توی عراق تاکسیه…
انوقت ما اینجا باید ماشین های چینی سوار بشیم که حداقل یه ظاهر زیبا هم ندارن
سلام دوست عزیز که در مورد ماشین های عراقی ساخت اروپا صحبت میکنن می خوام بگم کشور عراق یه کشور بیچاره و بدبخت از لحاظ فناوری و تکنولوژیه درسته در حال حاضر خودرو سازهای ایرانی خودروهای بی کیفیت رو تولید میکنن ولی همین انتقادات و پیشنهادات ما مردم غیور ایرانی در ساخت خودروهای ملی تاثیر گزار خواهد بود ما در اینده پیشرفت چشم گیری خواهیم داش حمایت بخش مهمی در روند خودرو سازی در ایران خواهد داشت دقت کردید به صبوریه ما ایرانی ها که هر چی ناراحتی داریم به زبان میاریم ولی باز هم سر از ایران خودرو وسایپا برای خرید خودرو در میاریم یه دلیلش شاید اجبار باشه ولی دلیل دیگش نخریدن خودروهای وارداتی چینی و غیره است من به عنوان یه ایرانی از مدیران در خواست یه ایکیپ و متخصص به طراحی خودرو و فنی رو دام تا در اینده شاهد خودرو های ناب ایرانی باشیم یا حق
احتراما به نظره من دوستانی که دارن از مسائل حاشیه ای حرف میزنن و دارن این ماشین رو با ماشین های دیگه مقایسه میکنن بیهوده نظر میدن.
خواهشن فقط کسانی که ساینا دارن و استفاده کردن نظر بدن تا بتونیم از نظرشون استفاده کنیم.ممنون.
دم سایپا گرم خدایی خیلی مارو میخندونه…توی خیابون یدونه ساینا دیدم داشتم از خنده میترکیدم آخه این چه طراحیه ماشین های اسباب بازیو که بهتر از این طراحی میکنن چی بگم آخه…
باسلام
دوستان عزیز لطفا منطق داشته باشید تو حرف زدن
بنظر شما با ۲۸ ملیون ماشین دست دومی که معلوم نیس چ بلایی سرش آوردن بری بخری که هرروز تو تعمیرگاه باشی . یا بری ماشین چینی بخری که علاوه بر تعمیرگاه ماشین بعلت نبود قطعه بخوابه و زمانیکه بخای بفروشیش کلی ضرر کنی. پس واقع بینانه عمل کنین اگه پول تا ۷۰ یا ۸۰ ملیون داری خوب برو ماشین برند با اصالت کارکرده بخر ولی اگه نداری و میخای ماشین ارزون بخری برو سراغ محصولات وطنی که هم قطعات کم و بیش موجوده و هم هرزمان پول نیاز داشتی با یک تومن بالا پایین برات نقد میشه.
در مورد ساینا هم یک نظر خدمتتون بدم که
این خودرو رفع اشکال شده هستش و دارای فیس جدید پس اگه میخای ماشین زیر ۳۰ ملیون بخری تردید نکن
موفق باشید دوستان
با سلام..من به کارمند ساده هستم تصمیم به خرید ساینا دارم تو رو از دوستانی که خریدن درخواست مشاوره و راهنمایی دارم ..با تشکر
سلام من ساینا دارم ماشین خوبیه مطمئن باش تا چند وقت دیگه پرفروش ترین ماشین ابران میشه
واقعا برا ایرانمون متاسفم ک همچنین ماشین های مسخره ای رو ب بازار میده تو رو خدا نگاه این ترکیه کنید اونا بهتر از ما سوار ماشین های لوکس میشن ما اینهمه نخبه داریم تو طراحی ماشین کیه ک اهمیت بده امیدوارم ماشین های خارجی قیمتشون جوری بشه ک شرکت های ماشین سازی ایران ب خودشون بیان وقتی رقابت نباشه آخرش طراحی میشه این
قیمتا خیلی بالاس.تو رو خدا چرا باید قیمت یه پراید ۲۰ میلیون باشه؟ ما باید همین پرایدو با ده میلیون میخریدیم نه ۲۰ میلیون.چرا وضع اینجوره؟ کاش بتونن رسیدگی کنن قیمتای ماشینارو بیارن پایین
خداییش خوبه من خریدم ۲۸ تمن هم خوشکله هم نرم و صدای موتور تو کابین کمه.سرعت و شتاب مناسبه شیشه ها همه برقی آینه های بغل برقی سنسور دنده عقب سیستم تهویه کولر و بخاری با صفحه نمایش دیجیتال درجه حرارت رو مینویسه تو نمایشگرش.. خیلی جادار با صندوق جادار..پخش و باند خوب خداییش من که خیلی راضیم با ۲۸ تمن انگار ماشین خارجی حداقل جیلی و ام وی ام سوار میشی بخدا
سلام
دوستان بلاخره ما باید از یه جایی شروع کنیم…اینکه فقط بگیم بده یا خوبه نشد حرف…
باید جنس ایرانی بحریم
اخرش میشیم ژاپن،بعد چند دهه مصرف کالای خودشون شدن ژاپن الان…
ما متاسفانه حتی حس ناسیونالیستی وطنی هم نداریم
بعد از ته چاه در مورد کره ماه حرف میزنیم…
سلام به همه ملت عزیز
سمند ef7 مالتی پلکس مدل ۹۴ به بالا بخرید بهتره همه آپشن های ساینا رو داره با این تفاوت که محکمه و ایمن داخل ماشین که میشینی احساس امنیت میکنی – سرعت بالا قدرت بالا – مصرف پایین – شتاب عالی – قیمتش مناسب. حق یارتون
سلام.از اینوه دوستمون گفتن شرکتهای خودرو ساز ملت رو به مرگ رسوندن که به تب قانع بشن شکی نیست و منم موافقم.وساینا رو هم فقط از سه چهار متریش رد شدم و دیدم.حقیقتا ظاهرش قشنگ نبود از نظر من ولی تحقیق کردم در موردش بعضی میگفتن خوبه بعض بد.در کل نظر من اینه که درصورتی که تاکسیرانی این ماشین رو جایگزین تاکسی های فرسوده کنه میتونه به این معنی باشه که ماشین استانداردی هست. چرا که تیبا رو استاندار ندونستن و در هال حاظر پیکان تاکسی آماده برای اسقاط زید هست و بلید خود روی استاندارد با قیمت پائین جایگزین کنه.
سلام.به اینم میگین ماشین خوب دیگه کاریش نمیشه کرد/:
سلام…جسارتا،ی چی میگم خدایی روش فکر کنیین ، باید از خودمون شروع کنیم بعد از بقیه توقع داشته باشیم
کیفیت نظرهات خودتونو ببینید بعد انتظار کیفیت خودرو داشته باشید
نقاط،ضعف و قوت موجود ت و این ماشینو محبت کنین بگید و اینکه با توجه به قیمت و مدل هایرهم قیمت ارزش خرید،داره یا نه….اینجا از سیاست و امر به معروف گرفته تا تاکسی کشورای دیگ بحث شد و به ندرت در مورد،ساینا حرف زدن
لازمه یه وعده تاسف بخورم?
کسیکه سوار پراید شده باشه میگه ماشین خوبیه۰اره از پراید بهتره ولی مثل همون بی کیفیته ار لحاظ قطعات از نظر فنی ۰بدنه خیلی اسیب پذیری داره چون واقعا مثل ورقه کاغذ میمونه۰به نظر من توی این اَشغالایه فعلی ال ۹۰ بد نیست.اگه پولتون نمیرسه همون پرایدو سوار شیین۰چون خودم دارم اینارو میگم۰بخدا پشیمونم برای ال۹۰ ثبتنام کردم۰ولی فعلا تا برج۲باید باهاش کنار بیام۰متاسفانه اشتباه کردم خریدم فکر میکردم چون جدیده مشگلات تیبا وپرایدو نداره۰گیربکس ضعیف بدنه ضعیف۰فرمون ضعیف.داخل ماشین مواد کهنه استفاده کردن۰واقعا توهین به شعورمون میکنیم خودمون
یک پیشنهاد دارم برای اوناییکه مثل من ساینارو خریدن یا واقعا میخان بخرن دیگه به خوب و بدشدکار ندارم اگه دوستان هم موافق باشن یک کانال تلگرامی تشکیل بدیم برای ساینا دارا واوناییکه میخان بخرن۰
نظرات همه قابل احترامه، اما بعضیا پول مفت دارن که میان به راحتی از ۳۰ میلیون و ۴۰ میلیون برا خرید ماشین حرف میزنن انگار یادتون رفته همین چند سال پیش با این پولا میشد خونه خرید ماشین که جای خود، خدا کمک حال مردم باشه
سلام .با این گرونی بنزین بهترین انتخاب تیبا وساینا هست من پنج ساله که پراید دارم واقعا ازش راضیم هرسال هم با خانواده میریم سفر همه جا هم رفتم آدم دقت کنه هیچ اتفاقی پیش نمیاد.پژو۴۰۵. فقط پژوی فرانسه خوبه نه پژوی الان .بعد هم خیلی قدیمی شده احتمالا سال دیگه پراید وپژوتوقف تولید میشن.من اگه خواستم ماشینم عوض کنم ساینا میگیرم
یاسلام خدمت ملت ایران راستش نظرات همه روخوندم درددل زیاده وهممون کم وبیش میدونیم حتما دوستان میدوننداستعمارومستعمره یعنی چه وکشورهایی که مستعمره شدند چه بلایی سرشون اومد
دیروزبیگانگان وامروز خودی مینوشدقطره قطره خون ملت رابنده سایناندارم ولی یه چیزوخوب فهمیدم تواین مملکت خودروی باکیفیت نداریم خودرویی که شما بخری وبانمایندگی وتعمیرگاههاقهرباشه میفهمیدکه!!!! نمایندگیهابایدنون بخورند قطعات بنجل چینی بایدفروخته بشه پس بایدخودروهاخراب بشن که اون قطعات فروخته بشه !!!!تاتاجرای دانه درشت بالایی بتونندسودکنندوباروبندیل خودشون وهفت نسل بعدشونوببندندتوکشوری که حقوق شهروندی واحترام به مشتری ومشتری مداری مرده وهرکی فکرسودخودشه وجان ومال وزندگی انسانهابی ارزشه چه توقعی دارید؟ازماست که برماست. …بدرود
درود.تمام نظرات رو خوندم.جالبه مثل بچه های مدرسه ای میگیم مال من بهتره مال اون بدتره. من ناراضی میتونم نخرم تا کمپانی مجبور بشه طبق حقوق شهروندی بنده و قدرت خرید و خاسته های بنده خودش رو تطبیق بده. همه فقط به جون هم افتادیم این میگه پژو اون میگه پراید در حالی که هیچکدوم خودرو به حساب نمیان فقط یک تیکه اهن پاره روی چهار تا چرخ. با طراحی های زشت و قدیمی و تکراری.
دریغ از حتی یک نظر کارشناسانه
بین تمام نظرات (دلشکسته) صحبت جالبی داشت.جای بسی خوشحالی که هنوز انسان هایی مثل شما پیدا میشه.
مردم ما فقط مدعی هستن.ادعای پوچ و تو خالی. ناراضی هستید نخرید تا مجبور شن رضایت ها رو جلب کنند.
واقعا حقیقت تلخیه.از ماست که بر ماست
سلام،به نظر شما اگه همین چین نبود آیا میدونستید قیمت خودرو به کجا میرفت،همین چین باعث شده قیمت خودروپایین بمونه،البته پایین نیست اما اگه چین نبود از همینم که هست گرونتر بود،قطعات همین ساینا تمامش چینی البته جنس درجه سه هستش،من نمیگم خودرو چینی بخرید، اما وقتی تو کشور اینقدر دزدی میشه همون بهتر پولرو خارجیا بخورند
واقعا ملت بدبختی هستیم اون از پراید ها ک چند مدل ساختن ب اسم های مختلف ۱۳۱ و ۱۳۲و… همشون ک مزخرف بعدش شد تیبا ک از پراید هم بی کیفیت تر اعلام شد حالا هم ساینا و داستانهای جدیدش. بالاخره ی جوری باید این پول رو از جیب مردم بکشن بیرون این خودروها برای اقشار متوسط ب پایینه و پولی ک میدن با زحمت در اومده ای کاش مسئولین سایپا یکم فقط یکم ب فکر مال و جون مردم هم بودن…. ای کاش
والله ساینا دارم و خیلیم ازش راضیم خواهشن اینایی که نخریدن الکی عیب نزارن آ
دوست عزیزمبارکت باشه چرخشم مثل چرخ وفلک واست بچرخه کسی عیب نگذاشته هرکی نظرشو بیان کرده ونظرات همه محترمه شماهم نظرخودتوبیان کردی درضمن اینکه خوردروی شماخوب درامده وشماراضی هستی دلیل نمیشه که بقیه خودروهاهمه خوب هستندمثلاچندتانظریه بالاترازنظرخودتون مثل نظریه فرامرزویاجاوید رومطالعه بفرمائید دقیقا خلاف نظرشماست وهردوتاهم ساینادارنددرهرصورت
پوزش میطلبم اگه جسارتی کردم . بدرود
آشغال ترین خودروهایی که ما ایرانی ها باید سوارشیم محصولات ایران خودرد یا سایپاست ماهم تیباداریم که بت ۲۰۰۰ تا کارکرد سر سیلندر سوزوند پمپ بنزینش خراب شد میل تعادلش کج بود صفحه کلاج خراب سنسور اکسیژن و دور موتور و کمکها خرابه بلبرینگ کلاجش صدا میده و سیستم ترمزش افتضاحه تازه بابت اینها هم ازمون هزینه گرفتن هنوزهم درست نشده …
ماشینش خوبه
من خودم هنوز نخریدم ولی حسم میگه خوبه تورو خدا بد نگید تعریف کنید
ماشین خوبیه دوست عزیز میخوای تحقیق کنی از کسایی ک دارن بپرس اگه میخوای ماشین ایرانی بخری ساینا خیلی خوبه
دوستان،اگه دقت کرده باشین بیشتر تصادفاتی ک اتفاق می افته و در اخبارها هم نشون میده، ماشین های پژو۲۰۶ یا ۴۰۵ یا پرشیاست چون بعد از تحریم قطعات اصلیش از فرانسه وارد نشد بلکه از چین وارد کردن که خیلی بی کیفیته و عامل تصادفانه، درسته پراید هم ماشین خوبی نیست، و این قدر هم نگید تیباوساینا همون پرایده چون این طور نیست کیفیتش و سواریش خیلی بهتره،این حرفو گفتم چون خودم ساینا خریدم ولی خیلی هم راضیم
سلام
من قبلا پراید داشتم راضی بودم الانم یک ساینا ثبت نام کردم فروردین یا اردیبهشت ۹۶ تحویل می گیرم
سگش به ایران خودرو پیر شرف داره ۳۰ میلیون می دهم خودرو داخل قطعاتشم تیبا گیر میاد
حالا برو ۴۰ میلیون بده ایران خودرو بخر که ماشین ان مال ۳۰ سال پیش فرانسه هست
من تنوع می خواهم حتی سه سال سوار می شوم و نصف قیمتم می فروشم
تا بعد ماشین جدید یا بهتری بخرم
هیچ ماشینی مثل سایپا نرم و راحت نیست
مرگ بر ایرن خودرو
کسی که میخواد ۲۷ تومن پول اینو بده یه تیبا هاچ بک بخره بهتره. یا یه خورده بذاره روش ۲۰۶ تیپ ۵ بخره خیلی بهتره. خدایی ۲۰۶ تیپ ۵ حرف نداره. من یه دونه لگنش رسید دستم سگش شرف داشت به پراید صفر و ساینا و این هله هوله ها
سلام دوستان عزیز لطفا کسانی ک از این ماشین استفاده نکردن نظر ندن بذارید کسانی ک میخوان بخرن دچار تردید نشن من خودم قبلن سمند داشتم کل عمرم تو تعمیرگاه میگذشت الان ساینا دارم خیلی ماشین شیک و طراحی بروزی داری و خیلی قشنگ تر از ۴۰۵ و امثال این ماشین و بخاری فوق العاده ای داره خیلیم ماشین نرمیه و از نظر فضا خیلی بهتر از ۲۰۶ هستش ب نظر من تو این رنج قیمت ماشین خوبیه بازم انتخاب با خود دوستانه فقط خواستم تجربه خودمو از این ماشین بگم
بنظره من بهتره اس ال ایکس بخرید خداییش ماشینی است که داره جاه میفته بین مردم مثل پرایدخریدارش زیادمیشه واقعاقمتش هم مناسبه با امکانات بالا نباید پول حبابی بدیمن ۳ ماهه دارم تحقیق یکنم اول میخواستم تیبا بخرم بعدفهمیدم مفت نمی ارزه چون هرقطعه اش مال ریو است که هم گرونه هم گیر نمیاد.ماشین تیبا هاچ بکش هم همینه بعد رفتم سراغ ساینا از نزدیک که دیدم حالم به هم خورد چون نه قیافه داشت همون قطعات تیبا و ری روش بود بعد فکر کردم ۲۰۶ دیدم هم گرونه هم جا نداره پس فهمیدم بهترین ماشین و ارزانترین ماشین فعلادرایران همین ۴۰۵اس ال ایکس است با موتور ۲۰۶
موتورش از پراید قویتره شکل جلوش خوبه ولی عقبش بده باید بیشتر کار میکردن رو عقبش از تیبا خیلی قشنگتره جلوش ..باید خط تیبا ۱ قطع و این خایگزین میشد لااقل
سلام.من رفتم نمایندگی سایپا تیبا بخرم اما چشمم خرد به ساینا از موقعی که دیدمش خیلی خوشم اومد و حسه خوبی بهم میداد و امروز هم رفتم خریدمش.خیلی ماشین شیک و با کلاسیه.به من میگفتن پزو ۲۰۶ یا ۴۰۵ یا سمند بخر من گفتم اونا خرخ و مخارجش و قطعاتش گرونه نسبت به پراید و تیبا و ساینا.
قیمتش وکیفیتش هیچ تغییری نکرده فقط متاسفم برای ایران ………
سلام من ساینا خریدم واقعا ازش راضی هستم نسبت به تیبا خیلی بهتر شده خیلی شیک تره قیمتش هم با این تغییراتی که بهش دادن می ارزه چه بسا همین تغیرات رو اگه خودتون بخواید رو تیبا معمولی بدین همین قیمت پاتون میافته حالا هر کی پول داره و میتونه ماشین خارجی و خوب بخره خب صد البته که بهتره ولی با این پولی که ما داریم و تو این رنج ارزشش رو داره ولی یه علامت سوال بزرگ جلو خود شرکت سایپا هست وقتی یه چیز نزدیک ۲۷۸۰۰۰۰۰بابت این ماشین پول میگیرین یه انتن ساده و یا آچار چرخ ناچیز چیه که شما از رو ماشین برداشتین تازه کارت نارنجی هم که توی تبلیغات به عنوان یه آپشن اسم بردین چرا حذفش کردید من این ماشین رو نمایندگی کاسانه رشت برداشتم ولی اینا رو نداره
اخه من نمیدونم این طرح های عقب افتاده رو کدوم بچه ای میکشه.فکر کنم طرحشو از نقاشی بچه ها گرفتن.ایران ای سرای امیددددد
سلام بچه ها به این چرت پرتها گوش نکنین اگه اینا پول داشته باشن میرن اپشن میخرن زرت میگن ساینا بهترینه من دارم فوق العاده راضیم چرند وپرند زیاد میگن بیخیالشون اگه بپرسی ماشینشون چیه میگن پیکان خوابیده …..
واقعا من هم سوار ۲۰۶ شدم هم اس دی اونقدر هزینه هاش گرونن پدرادم درمیارن واسه یه تایرش یه تومن میگیرن ساینا بیست فوق العاده کم خرج کم سوخت وراحت ممنون
من ازالان دارم برنامه ریزی میکنم بتونم یعدا یه کارکرده تمیزش رو بخرم اینقدرناامیدم نکنید بالاخره یتیم شادکن که هست
هههه….اصلا حیف پوله که برای ماشین ایرانی بدیم ….قیمت بالا امکانات صفر …فقط دارن رو ملت فشار میارن که کالای اشغالشونو به زور بخرن…..
حیف پول .. ولی فهمیدن هرچی گرونتر کنند ملت غیور بیشتر عطش خرید این آشغالارو پیدا میکنند
آخه بگید چکار کنیم؟ما ملت ایران که عقده همه چی تو دلمونه،یکی مث من از صب تا شب کار میکنم تا بتونم ماشین بخرم،اونم قسطی.مجبورم جای پراید ک ۲۱ تومنه ۷ تومن بذارم روش قسطی ساینا بردارم تازه آرزو همونم دارم.شما نفستون از جای گرم بلند میشه وگرنه همه میدونیم حقمون تو ایران از جایگاه اول کشور تا این خودرو سازا دارن میخورن.گرفتین که ….
هیچکاری نمیتونیم بکنیم خواهرم … تابه عقده هامون روزبه روزاضافه شه نه اینکه برداشته بشه چاره ای نیست یابایدفراررابرقرارترجیح دادویابایست سوخت وساخت وحسرت خوردبرای کوچکترین
چیزها حسرت داشتن یک سقف بالاسر-حسرت داشتن یک اتومبیل برای زیرپای خانواده حسرت بردن
خانواده به رستوران وخوردن یک شام چلوکبابی حسرت داشتن یک شغل خوب حسرت پوشیدن لباسهای خوب ومتنوع حسرت داشتن زندگی توام بانشاط وامیدبه اینده بدون دغدغه واسترس های
کشنده ودریک کلام حسرت داشتن یک جیب پرپول وبی انتها.بله خواهرم حق بابنده وشماست ولی
کوتاظهورمنجی وتحقق عدالت گستری برعرصه این خاک وبوم. بدرود
باسلام خدمت دوستان و ماشین داران و ماشین بازان و متخصصان ماشین من خودم ندارم ولی همکارم ساینا گرفته حدود پنج ماهی میشه خیلی راضی هست ازش من خودمم قصد خرید ساینا دارم ماشینش نرم راحت و کم صدا و کم خرجه از پزو۴۰۵که بیست وهشت ساله توی ایرانه و باهمون تکنولوزی قدیمی و پلتفورم تکراریش و قرن نوزدهش خیلی بهتره ساینا بخر لذت ببر
یعنی ما تو ایران یه ادم تحصیل کرده ی نابغه نداریم ؟ از این هشتاد میلیون نفر چرا نباید تعدادی متخصص یا نخبه تو این زمینه داشته باشیم ؟!
پس با سى تومن آدم چى بخره؟
منم میخوام با هزارتا قرض بخرمش.با پی گیری هایی که کردم بنظرم توو این رنج قیمت بنظرم از ماشینای هم ردش بهتره
ایران ی ماشینی تولید نمیکنه ک حداقل ۱متر بزرگتر بسازه.همه رو کوچک و بی کیفیت .خاک بر سر ایرانی
طراحی عقب خودرو رو اصلا نمی پسندم. خودروهایی مثل ۴۰۵ و پراید با اینکه قدیمی هستند ولی یه ویژگی دارند و اونم تناسب و هماهنگی اجزای اونها در طراحیه.
من ساینا دارم ماشین نرم و راحت و کم صدا و کم خرجیه ، و مشکلات واشر سر سیلندر رو نداره
من تو خط تولیدساینا کارمیکنم فقط میگم دوستان نخرین واقعا میدونم همه چه جوری پول درمیارن ۹۰درصد بخاطرظاهرگول میخوریدقطعات درحداستانداردنیست سیستم ترمزش حالاحالاهامشکل داره شرکتم میدونه با۲۰۶مقایسه نکنیدواقعادرحد۲۰۶نیست
سلام آقای که تو خط تولیدی با دلیل بنویس که قطعات در حد استاندارد نیست .ترمز هیچ مشکلی نداره خواهش دارم از چیزی که اطلاعاتی نداری حرف نزن با دادن اطلاعاتی غلط خودت مدیون ملت نکن برادر
سلام من پنج میلیون دارم میخوام ساینا بخرم باید چیکار کنم
چی میشه یه ساینا هم به من بدید
آقا بجای اینکه پولتون رو بدید خودروهای آشغال و بدردنخور سایپا و ایرانخودرو رو بخرید برید ماشینهای چینی مثل برلیانس یا ام وی ام یا چری بخرید که هم کیفیتش بهتر از ایناست و هم اینکه شیک و راحته حرف ندارن خدایی توروخدا خودروهای ساخت داخل نخرید این بی لیاقتا هر آشغالی که درست میکنن … به مردم حتی افغانستان هم خودروهای اینارو قبول نداره نمیدونم ملت رو چی فرض کردن اگه بلد نیستید خودروی خوب درست کنید جمع کنید تا از خودروهای اروپایی استفاده کنیم که اونارم قیمت خون باباتون کردید تا از خودروی ساخت داخل حمایت بشه یکاری کردید که مردم نه راه پس دارن نه راه پیش حتما باید ماشینهای بی کیفیت شمارو بخرن اه اه ننگ بر شما
اونایی که خریدن حق دارن تعریف کنن چو دیگه رفته تو پاچشون …آخه بنده های خدا اینم ماشینه اصن میشه اسمشو گذاشت ماشین نخرید تورو قرآن اگه جون زن وبچتون عزیزه براتون نخرید اونا چه گناهی کردن باید چوب حماقت مارو بخورن نخرید والا بی ماشین بودن بهتر از داشتن این آشغالای آدم کشه
پراید اتومات هیبریدی ندارید؟
خخخخخخخخخخ
با سلام و د رود به همه ت عزیزان به نظر من بالاخره به اندازه ی پولی که می دیم با وضع موجود ساینا از درد بیدردی مناسب است.بالاخره ما تو این جامعه هستیم شکی نیست که قیمتش خیلی بالاست و خیلی کیفیت نداره البته نسبت به ماشین های خارجی باید بدونیم که صاحبان امتیاز این ماشین ها یه مشت بی سواد … هستند که یه عمر بر ما سوارند و خون ما رو تو شیشه کردند ولی باید بدونیم این ماشین ها رو قشر ضعیف مثل ما می گیرن و اگه قرار باشه همین هم نگیرن نمی تونن ماشین دیگه ایی بگیرن……..درود به همه شما عزیزان
بر ذات کثیفتون لعنت که ما مردم به خاطر طمع و سودجویی و پول پرستی شما … ها از سوار شدن به خودروهای به روز و باکیفیت و با کلاس محروم هستیم و مشتی اسباب بازی مسخره رو باید به ۱۵ برابر ارزش واقعی سوار شیم به حق محمد یک روز خوش در زندگی نبینید و داغ زن و فرزند رو به قبل از به درک واصل شدنتون ببینید که ما مردم کم از شما ضربه نخوردیم البته لیاقت مردم هم همینه اگه اشغال شما رو به بهونه ی اجبار نخرن الان شما … های حرام خور هم خیلی وقت پیش گور خودتون و گم کرده بودید
والله اگر صاحب مقام در ایران بودم و اختیار داشتم گردن مدیران سایپا و ایران خودرو و تمام کسانی که حتی به اندازه ی قطره خونی از داغ دیده ها مقصر بودن و میزدم و این کارخانه های … ها و … رو به همراه تمام مافیای خودرو به اتیش میکشیدم
آیا ساینا سایپا دنده اتوماته؟؟؟
بنده ساینا خریدم رانندگی باهاش بدون سر صداست زیر ۳۰ ملیون همینه خوب نرمه امکاناتشم خوبه خب ماشین خرجی چند برابر پولشه چاره چیه
دوستان راست داستان اینه که کسی که این ماشینو خریده فروشنده نیست چون تو بنگاه های معملاتی زیاد از ساینا خبری نیست . احتمالا اونایی که خریدن ماشین بدی نیست .
ساینا نسب به پولش بد نیست . دیگه چاره ای نیست
سی ساله که ۴۰۵ رو دیدیم و سمند، وانت نیسان و پراید، دو سه ساله که تیبا هم دیدیم و الانم ساینا و امثال اون، اما مردم عزیز ایران رو دیگه نمی بینیم فشارهای اقتصادی و مشکلات فراوان باعث شده سر یک مسئله ی ساده مثل انتخاب همین ماشین به نتایج عجیب برسیم. دوستان انتخاب با خودتونه فقط به این فکر کنید که چطور به این انتخاب رسیدین
داریم بین انتخاب بد و بدتر دعوا میکنیم مثل انتخابات، خودرو، اقلیم زیست محیطی، نوع وام ، بانک عامل، شغل و …
گمرکی رو بردارید ببینید دیگه کسب از این اشغالا سوار میشه یانه مردم میتونستن با پول این ماشین تویوتا یارس سوارشن فقط خوب بلدین مردمو ب کشتن بدید با این محسولاتتون
سرعت غیر مجاز تاوان داره تاوانش مرگ ،،،،ایمنی خودرو اگر ۱۰۰ درصد باشه با سرعت ۳۵۰ تا تصادف کنی باز درصد
زنده ماندن کمه ،،،،، چیزی که باید رعایت بشه سرعت و فرهنگ رانندگی ،،،، اینا چیزی تولید میکنن که به اندازه کوچه خیابون ها مون هست ،،، هوس ماشین خارجی با کوچه های تنگ ،،،نمیشه هوس ماشین خارجی دارید یه ۳ روز برید خارج از کشور