ایران جزو ۱۰ کشور عرضه کننده بنزین ارزان + جدول

0

ایران با دریافت حدود ۸۹۰ تومان بابت هر لیتر بنزین در میان ۹۳ کشور جهان، جزو ده کشور عرضه کننده بنزین ارزان محسوب می‌شود.

البته باید یک نکته خیلی مهم را فراموش نکنیم حداقل حوقوق و دستمزد در سایر کشور ها را نیز در نظر داشته باشیم.

به طور مثال در ایران حداقل مزد ۹۴ بیشتر از ۷۰۰ تا ۷۲۰ هزار تومان نخواهد بود.

و حداقل حقوق و دستمزد برای یک ساعت کار در آمریکا ده دلار و ده سنت است یعنی با دلار ۳۴۰۰ تومانی به عبارتی می شود در هر ساعت ۳۴ هزار تومان یعنی حداقل دستمزد یک کارگر عادی با روزی ۶ ساعت کار ، ماهیانه حدود ۶ میلیون تومان می شود. قیمت هر لیتر بنزین در آمریکا هم حدود ۳۳۰۰ تومان است.

البته در حال حاضر نرخ هر لیتر بنزین معمولی و سوپر سهمیه‌ای در کشور به ترتیب ۷۰۰ و ۸۰۰ تومان و بنزین معمولی و سوپر آزاد به ترتیب ۱۰۰۰ و ۱۱۰۰ تومان است که میانگین فروش آن با متوسط مصرف روزانه ۶۸٫۴ میلیون لیتر در سال ۱۳۹۲ حدود ۸۹۰ تومان می‌شود.

در بین ۹۳ کشور مورد نظر، نروژ با عرضه هر لیتر بنزین با نرخ هشت هزار و ۶۰۰ تومان (۲٫۵ دلار) گران‌ترین کشور عرضه کننده بنزین در جهان محسوب می‌شود. بعد از این کشور اروپایی، هلند و ایتالیا قرار دارند.

هنگ‌کنگ با عرضه هر لیتر بنزین با قیمت هفت هزار و ۴۰۰ تومان (۲٫۱۶ دلار) در صدر گران‌ترین کشورهای عرضه کننده بنزین در قاره آسیاست. کره جنوبی و سنگاپور نیز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

کشور آفریقایی سنگال نیز با فروش هر لیتر شش هزار و ۱۰۰ تومان (۱٫۷۸ دلار) بالاترین نرخ بنزین را در قاره سیاه دارد. بعد از این کشور مراکش و آفریقای جنوبی قرار گرفته‌اند.

آمریکا با عرضه هر لیتر بنزین سه هزار و ۳۰۰ تومان، در این لیست جایگاه شصت و ششم را دارد.

کشور ونزوئلا نیز با دریافت تنها ۳۵ تومان ( یک سنت) برای هر لیتر ارزان‌ترین کشور عرضه کننده بنزین است.

در جدول زیر نرخ هر لیتر بنزین در ۹۳ کشور جهان آمده است:

قیمت بنزین دستمزد در کشورها دستمزد در ایران دستمزد در آمریکا حقوق در ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ