کاهش ۴۰ درصدی تولیدخودرو ایران / تولید اتوبوس و کامیون ۷۰ درصد کاهش یافت

0

 تولید انواع خودرو در کشور در تیرماه امسال ۳۰.۶ درصد و در چهار ماهه نخست امسال ۴۶.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا  براساس جدیدترین آمارهای رسمی به دست آمده، تولید انواع خودرو در تیر ماه امسال با افت ۳۰.۶ درصدی از ۸۸ هزار و ۶۳۸ دستگاه در تیر ماه سال گذشته به ۶۱ هزار و ۵۳۴ دستگاه کاهش یافته است.

تولید انواع خودرو در چهار ماهه نخست امسال نیز با افت ۴۶.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از ۳۳۹ هزار و ۸۳۵ دستگاه به ۱۸۲ هزار و ۳۵۳ دستگاه رسیده است.

تیر ماه امسال، تولید انواع خودروی سواری با افت ۳۰.۹ درصدی از ۷۴ هزار و ۲۱۶ دستگاه به ۵۱ هزار و ۳۱۵ دستگاه کاهش یافته است.

در این مدت تولید انواع وانت نیز ۱۶.۶ درصد کاهش یافته است به‌گونه‌ای که تولید این محصولات از ۱۱ هزار و ۵۳۹ دستگاه در تیر ماه سال ۹۱ به ۹۶۲۸ دستگاه رسیده است.

تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز با افت ۷۹.۸ درصدی از ۲۷۴۹ دستگاه به ۵۵۶ دستگاه کاهش یافته است.

تیر ماه امسال تولید انواع مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس نیز با افت ۷۳.۹ درصدی از ۱۳۴ دستگاه در تیر ماه سال گذشته به ۳۵ دستگاه رسیده است.

چهار ماهه نخست امسال نیز، تولید انواع خودروی سواری با افت ۴۶.۸ درصدی از ۲۹۲ هزار و ۳۴۸ دستگاه در چهار ماهه نخست سال ۹۱ به ۱۵۵ هزار و ۴۲۵ دستگاه رسیده است.

در این مدت تولید انواع وانت با افت ۳۷.۷ درصدی از ۳۹ هزار و ۳۱۸ دستگاه در چهار ماهه نخست سال ۹۱ به ۲۴ هزار و ۵۰۱ دستگاه کاهش یافته است.

چهار ماهه نخست امسال تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز با کاهش ۷۰.۸ درصدی از ۷۷۳۲ دستگاه به ۲۲۵۵ دستگاه رسیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ