حاشیه‌های دومین مناظره تلویزیونی

0

دومین مناظره تلویزیونی میان هشت کاندیدای ریاست جمهوری ۱۵ خرداد ماه با موضوع فرهنگی و اجتماعی با اجرای مرتضی حیدری برپا شد.

در سمت راست بالای صفحه تلویزیون شعار «حماسه سیاسی» با روز شمار انتخابات به چشم می‌خورد.
همزمان با پخش برنامه‌ای که پیش از شروع مناظره‌ها، توسط مجریانی همچون سلطانی و خسروی اداره می‌شود‌، ورود نامزدها به تالار تشریفات معاونت سیما به شکل زنده به محض ورود هر نامزد به تصویر کشیده می‌شد.
اولین نامزدی که وارد سازمان صدا و سیما شد، محمدرضا عارف بود که ساعت ۱۵ وارد سالن تشریفات شد و مورد استقبال سهرابی- رئیس تشریفات وهمچنین معاون سیما و مدیر شبکه اول قرار گرفت.
سپس سید محمد غرضی هم وارد سازمان صدا و سیما شد و پس از او، ضرغامی رئیس صدا و سیما برای قرعه کشی صندلی که قرار است نامزدها روی آن بنشینند و سوال‌ از نامزدهای ریاست جمهوری وارد اتاق تشریفات شد.
پس از ورود سید محمد غرضی، دکتر محمد باقر قالیباف سومین کاندیدای ریاست جمهوری بود که وارد ساختمان تولید شد و قبل از اینکه به سالن تشریفات برود لحظاتی ایستاد و به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.
سپس علی اکبر ولایتی چهارمین نامزد ریاست جمهوری بود که وارد سازمان صدا و سیما شد و در کنار سایر کاندیداهای ریاست جمهوری قرار گرفت.
صحبت‌های مخبر دزفولی – دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که مهمان برنامه‌ی پیش از آغاز مناظره بود، هر با ورود یکی از نامزدهای ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما قطع می‌شد و بلافاصله با عذرخواهی مجریان همراه بود.
سعید جلیلی پنجمین کاندیدای ریاست جمهوری بود که به همراه نادر طالب زاده مجری و کارگردان برنامه «راز» وارد سازمان صدا و سیما شد.
همچنین سپس غلامعلی حداد عادل‌ ششمین نامزد ریاست جمهوری بود که وارد سازمان شد و مثل سایر نامزدها در ابتدا قبل از ورود به تالار تشریفات به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.
گفتنی است که برنامه مناظره همزمان از شبکه یک سیما و رادیو ایران ،‌ شبکه جام جم یک و دو به شکل زنده به روی آنتن رفته است، همچنین رادیو جوان، شبکه چهار سیما ساعت ۲۱ تکرار برنامه مناظره را پخش خواهند کرد.
هفتمین نامزد ریاست جمهوری که وارد سازمان صدا و سیما شد، حسن روحانی بود که برخلاف سایر نامزدهای انتخاباتی تمایلی به صحبت با خبرنگاران نداشت و بالافاصله با همراهی سهرابی وارد تالار تشریفات شد و در کنار سایر نامزدها قرار گرفت.
پس از آمدن روحانی، خسروی به حالت شوخی خطاب به مجری دیگری که سلطانی بود گفت: زودتر سوال بعدی را از مهمان بپرس وگرنه نامزد بعدی می‌آید!
نامزدهای انتخاباتی که پشت سر هم با دقایقی فاصله، وارد سازمان صدا و سیما شدند، موجب شده بود تا شمارش نامزدها از دست مجری برنامه خارج شود.
تصاویر مربوط به دکور جدید مناظره‌های تلویزیونی برای لحظاتی قبل از شروع مناظره برای مخاطبان به تصویر کشیده شد.
محسن رضایی، هشتمین نامزد انتخابات ریاست جمهوری، آخرین کاندیدای ریاست جمهوری بود که وارد سازمان صدا و سیما شد و لحظاتی ایستاده با خبرنگاران سخن گفت و شهرام گیل‌آبادی مدیر سابق رادیو جوان و مرکز هنرهای نمایشی رادیو، او را همراهی می کرد.
لحظات باقی مانده پخش مناظره به پخش سرودها و تصاویر حماسی درباره‌ی ایران گذشت و راس ساعت ۱۶ مناظره آغاز شد.
همچنین در دکور جدید مناظره‌ها مشاهده می‌شود که جایگاه مجری برنامه و همچنین مهمانان همچنان به همان شکل قبلی حفظ شده اما تنها تغییر که داشته این است که تریبونی که نامزدها پشت آن قرار می‌گرفتند و صحبت می کردند به سمت راست استودیو انتقال پیدا کرده بود و با مهمانان فاصله داشت به نوعی در مقابل نامزدها قرار گرفت تا نامزدها بهتر بتوانند همدیگر را ببینند.
دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری طبق روال اولین مناظره با اجرای مرتضی حیدری همراه بود و در حالی به روی آنتن رفت که یک دقیقه نسبت به مناظره قبلی به نامزدها بیشتر زمان داده شد به نحوی که به جای سه دقیقه،چهار دقیقه زمان اعلام شد تا پای تریبون صحبت کنند.
پیش از شروع مناظره‌ی انتخابات ریاست جمهوری، تصاویری بدون صدا از تالار تشریفات ساختمان تولید معاونت سیما و قرعه کشی مربوط به ترتیب نشستن نامزدهای انتخاباتی بر روی صندلی‌های مناظره پخش شد.
براساس قرعه کشی ترتیب نشستن نامزدها از چپ به راست به این ترتیب بود: محسن رضایی‌، محمد باقر قالیباف‌، روحانی‌، غلامعلی حداد عادل‌، علی اکبر ولایتی‌، سعید جلیلی‌، محمدرضا عارف‌ و محمد غرضی.
مرتضی حیدری مجری مناظره نیز گفت: مناظره فرهنگی با محدودیت زمانی برای نامزدها همراه خواهد بود و اینکه تلاش شده است به موضوعات مهمتر فرهنگی پرداخته شود.
او همچنین اعلام کرد که تغییرات جزئی در طرح سوالات و روند اجرایی مناظره ایجاد شده است که در طول اجرای مناظره مشاهده خواهید کرد.
علی طلوعی مدیر شبکه جهانی «جام جم» همانند مناظره اول به عنوان نماینده ناظر ستاد انتخاباتی صدا و سیما در استودیو و در کنار مرتضی حیدری حضور داشت و قرعه کشی نامزدها برای انتخاب سوال را انجام می‌داد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ