۱۴ اعتراف مهم درباره ایران + معروف‌ترین دلقک‌های جهان در سال ۹۳‏

0

در بخش نخست مروری داشتیم بر چهره‌های برتر و در بخش دوم چهره‌ها و مواضع جنجالی سال ۹۳، در این بخش مواضع ضد ایرانی دشمنان جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار می گیرد.

*نتانیاهو؛ فردی با بیشترین موضع ضدایرانی در سال ۹۳

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به عنوان یکی از دشمنان درجه یک جمهوری اسلامی ایران توانست به خوبی نقش خود را در سال ۹۳ ایفا کند. «نابودی اسرائیل» از جمله پرکاربردترین کلمه ای بود نتانیاهو با آن مواضع ضدایرانی خود را مطرح کرد. «مذاکرات هسته ای»، «بمب اتمی»، «سانتریفیوژ»، کلماتی بودند که وی در اکثر سخنرانی های خود در خصوص ایران از آنها استفاده کرد.

-هفته دوم اسفند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در کنگره از گسترش نفوذ ایران در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت: «ایران در حال حاضر چهار پایتخت دنیا را تحت سیطره خود دارد: بغداد، دمشق، بیروت و صنعا».

– «ایران با ۳ بازوی خود به دنبال نابودی اسرائیل است»؛ سخنی از سوی بنیامین نتانیاهو نخست‌‌وزیر رژیم صهیونیستی، وی در هفته آخر بهمن این طور گفت که: «ایران تسلیح شده و به باب المندب در غرب یمن رسیده است و سه بازوی کمکی برای نابودی و تخریب اسرائیل دارد. حزب‌الله در لبنان، حماس در غزه و جبهه جولانی که حزب‌الله هزار نظامی به آن فرستاده است، سه بازوی ایران هستند».

-هفته سوم بهمن در پی انتقادات داخلی و خارجی از سفر نتانیاهو به واشنگتن، نخست‌وزیر رژیم گفت که «فقط من می‌توانم در برابر ایران بایستم«؛ «اولین و مهم‌ترین دسته از کسانی که می‌خواهند ما را بکشند رژیم ایران است که علناً می‌گوید قصد دارد ما را نابود کنم.»

-چهره بد هفته آخر دی به دلیل حضوری غیرمنتظره تعجب بسیاری را برانگیخت. حضوری در جهت محکومیت ترور و تروریسم؛ عالیجناب ترور گفت که: «جامعه جهانی باید در مقابل ترور بایستد».بنیامین نتانیاهو همان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است که گفت: «اگر جامعه جهانی، اقدام جمعی علیه ترور نداشته باشد، این پدیده در سراسر جهان پخش خواهد شد».

-«موشک‌های بالستیک ایران برای اروپا و آمریکا است و نه ‏اسرائیل» سخنی از سوی بنیامین نتانیاهو؛ در هفته آخر آبان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با فرانک‌والتر اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان ‏گفته که ایران موشک های بالستیک بین قاره‌ای را برای هدف قرار دادن اروپا و آمریکا ساخته و نه حمله به اسرائیل».

-‏«نباید به ایران اجازه داد هزاران سانتریفیوژ داشته باشد» سخنی از سوی مردی که این روزها مانند سابق بر موضع‌گیری ‏ابلهانه خود در قبال ایران ادامه می‌دهد. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی همچنین در هفته اول آذر به رسمیت ‏شناختن فلسطین از سوی پارلمان فرانسه را اشتباهی بزرگ خواند.‏‎ ‎

-«توافق نهایی ممکن است هزاران سانتریفیوژ ایران را حفظ کند» سخنی از سوی یکی از چهره‌های هفته آخر مهر که خواب از چشمانش گرفته شده، شب‌ها کابوس می‌بیند و صبح ها کابوس هایش را تعریف می‌کند، طبق آخرین معاینه پزشکان، این بیماری درمان قطعی ندارد و ‏فرد مبتلا پس از تحمل درد بالاخره از بین خواهد رفت. این شما و این نتانیاهو نخست‌وزیر همیشه نگران رژیم‌صهیونیستی‎.‎

-«ایران بزرگترین رژیم تروریست در جهان است» سخنی که در هفته سوم مهر در ادامه سیاست‌های ایران هراسی رژیم کودک کش صهیونیستی مطرح شد.

-نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در هفته نخست مهر گفته بود که «ایران عامل اصلی حملات سایبری علیه اسرائیل است. ایران و نیروهای نیابتی آن از امنیت و گمنامی در فضای سایبری بهره‌برداری می‌کنند و به ما ضربه می‌زنند».

-«ایران با الفاظ شیرین مذاکره و همزمان قوانین را نقض می‌کند»؛ سخنی از سوی بنیامین نتانیاهو در هفته دوم تیر

-«نباید بگذاریم ایرانی‌ها پیروز شوند»؛ سخنی از سوی نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در هفته آخر اردیبهشت و تهدیدهایی که دیگر تکراری شده است؛ نتانیاهو ایران را تهدیدی برای صلح جهانی خواند و گفت: «در حالی که مذاکرات ادامه دارد، نباید اجازه داد که نظام ایران پیروز شود.»

* ۱۴ اعتراف مهم درباره جمهوری اسلامی ایران

اعترافات صورت گرفته از سوی سران کشورهای استکباری در سال ۹۳ بسیار جالب توجه بود، از اعتراف به انرژی صلح آمیز هسته‌ای تا اقرار به قدرت و نفوذ ایران در منطقه.

۱- «وقتی توان نابودی حماس را نداریم، چطور با ایران مقابله کنیم» آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی در هفته نخست اسفند بار دیگر به انتقاد از نتایج حمله تابستان امسال به نوار غزه پرداخت و گفت: «ما حتی نمی‌توانیم حماس را نابود کنیم، چطور می‌خواهیم با برنامه ایران روبرو شویم؟».

۲- «ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست»؛ سخنی از سوی پت بوچانا مدیر اسبق روابط عمومی کاخ سفید، وی در هفته نخست اسفند گفت: « ایران به دنبال تولید سلاح هسته‌ای و ساخت موشک‌های قاره پیما نیست».

۳- «ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست»؛ سخنی از سوی محمد البرادعی مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛ وی در هفته آخر بهمن همچنین گفت که: «هرکس که خواستار راه‌حل نظامی برای موضوع (هسته‌ای) ایران است، احمق است زیرا با اینکار شما در وضعیت بدتری در مقایسه با آن چیزی که در آن قرار دارید، گرفتار خواهید شد.

۴- «نتانیاهوئی که عُرضه شکست حماس را ندارد، از حمله به ایران سخن نگوید»؛ در هفته آخر بهمن یوال دیسکین رئیس پیشین سازمان امنیت و اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی بشدت از نخست‌وزیر این رژیم انتقاد کرد و او را فردی «بی‌حیا» و «بی‌عرضه» خواند.

۵- «ایران توانمندی سایبری خوبی دارد» بازهم ایران می‌شود نگرانی غرب! در هفته آخر بهمن اوباما در پاسخ به اینکه آیا کشورهایی هستند که در مقایسه با کره شمالی، از لحاظ حملات سایبری خوب باشند و برای آمریکا منشأ نگرانی باشند، اینطور پاسخ داد: «چین و روسیه خیلی خوب هستند. ایران، خوب است».

۶- «ایران یک چالش ژئوپلتیک برای آمریکا است» سخنی از سوی جان مک کین، سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکا در هفته سوم بهمن؛ وی گفت که «رهبران ایرانی در خاورمیانه در حال از بین بردن ارزش‌های ما و امنیت متحدان ما در منطقه هستند.»

۷- «کسی باور ندارد اوباما علیه ایران به نیروی نظامی متوسل شود» سخنی از سوی لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریکایی.

۸- در هفته نخست دی یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی با پای خود به پشت میز بازجویی رفت و داوطلبانه شروع کرد به اعتراف کردن و حالا نگو… کِی بگو؛ «از همه طرف در تهدید هستیم»؛ «ایران و حزب‌الله هزاران موشک دقیق انبار کرده‌اند» سخنی از سوی ژنرال «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی.

۹- وقتی قدرتمند باشی، همه به قدرتت اعتراف خواهند کرد حتی دشمن! در هفته آخر بهمن یکی از دشمنان چندین و چندساله ملت ایران لب به اعتراف گشود؛ «آمریکا بارها مقابل ایران تسلیم شده است». سخنی از سوی تام کاتن سناتور ارشد ایالت «آرکانزاس» آمریکا

۱۰- «هدف قراردادن سردار ایرانی کاملا به ضرر اسرائیل است» اعترافی از سوی «یعقوب عمیدرور» ژنرال اسرائیلی که در هفته نخست بهمن مطرح شد؛ وی همچنین گفت که: «اگر ترور فرماندهان حزب الله سود خالص باشد، ترور سردار ایرانی به ضرر ماست زیرا منجر به تنش و تحریکات بیشتر می‌شود و انتظار پاسخ حتمی به این حمله می‌رود اما کسی شکل و سطح آن را نمی‌داند».

۱۱- «به نفوذ بالای ایران در منطقه اعتراف می‌کنیم»؛ سخنی از سوی «جان آلن» نماینده آمریکا در ائتلاف موسوم به «ائتلاف بین‌المللی ضدداعش» در هفته نخست بهمن؛ وی ضمن اعلام اینکه ایران به دقت اقدامات آمریکا در سوریه و عراق را دنبال می‌کند، گفت که اعتراف می‌کنیم ایران نفوذی مهم در سوریه، عراق و منطقه دارد.

۱۲- «اسرائیل فقط می‌تواند چشم ایران را کبود کند»؛ «بسیار مشتاقم فرصتی برای صحبت با سردار سلیمانی داشته باشم» اعترافی از سوی «لئون پانه‌تا» وزیر دفاع سابق و رئیس اسبق آژانس مرکزی اطلاعات ایالت متحده آمریکا (CIA) که در هفته آخر مهر مطرح شد.

۱۳- «ایرانی‌ها اهمیتی به گزینه‌های اوباما علیه تهران نمی‌دهند»؛ فکر می‌کنید این جمله از کیست؟! از یک آمریکایی! و نه اینکه ایرانی‌ها را تازه بشناسند، نه! تازه زبان به اعتراف گشوده‌اند؛ آنها مجبور هستند به اعتراف کردن؛ جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در هفته دوم خرداد گفت که «ایرانی‌ها دیگر به ادعای کلیشه‌ای باراک اوباما مبنی بر روی میز بودن همه گزینه‌ها توجهی نمی‌کنند»؛

۱۴- «از تحریم ایران ضرر کردیم»؛ سخنی از سوی «سباستین کورتز» وزیر امور خارجه اتریش در هفته دوم اردیبهشت؛ البته این نخستین بار نیست که شاهد چنین اعترافی از سوی مسئولان کشورهای غربی هستیم؛ وی همچنین اظهار امیدواری کرد که ایران و گروه ۱+۵ هرچه زودتر به توافق برسند.

* مهم‌ترین دلقک‌های سال ۹۳

و در پایان آشنا شوید با افرادی که با سخنان خود عنوان دلقک سال ۹۳ را از آن خود کردند:

-«جشن میلاد پیامبر، بدعت و انحراف است» در هفته دوم دی عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ بازهم فتوا داد، فتوایی عجیب اما باور کردنی؛ جناب آقای فتواهای عجیب و غریب یا همان مفتی اعظم عربستان مدعی شد که «ما باید بدانیم که جشن میلاد و مانند آن از جمله بدعت‌ها و خرافاتی است که خداوند آن را نازل نکرده و از بدعت‌هایی است که پس از سه قرن گسترش یافت…».

– عالیجناب ترور در هفته آخر دی گفت که: «جامعه جهانی باید در مقابل ترور بایستد». بنیامین نتانیاهو همان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است که می‌گوید: «اگر جامعه جهانی، اقدام جمعی علیه ترور نداشته باشد، این پدیده در سراسر جهان پخش خواهد شد».

«سربازان اسرائیل دارای بالاترین ارزش‌های اخلاقی در جهان هستند»؛ سخنی مضحک از سوی این دلقک بین‌المللی.

– فرانسوآ اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به تظاهرات‌‌های اعتراضی در جهان علیه اهانت نشریه فرانسوی گفت که «فرانسه در دفاع از عقاید خود به کسی توهین نمی‌کند»؛ فرانسه توهین نمی کند!

– «ایرانی‌ها ۴۰۰۰ سال است به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای هستند»؛ در هفته آخر دی ایهود باراک موفق به ثبت خنده‌دار‌ترین جمله هفته به نام خودش شد. وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی این چنین گفت: «از نگاه تاریخی، ایرانی‌ها ۴۰۰۰ سال است که منتظر بمب هستند یا در عرصه مدرن، ۴۰ سال است که منتظر دستیابی به بمب هستند یعنی از زمان شاه».

-‏ «هیچ جرمی مرتکب نشده بودم» سخنی از سوی دیکتاتور مصر که در هفته دوم آذر لب به سخن گشود و گفت که بی‌گناه است ‏و بدون هیچ اصراری همه باور کردند بی‌گناهی‌اش را!‏ مبارک اعلام کرد بعد از اینکه حکم اول (بی‌گناهی در پرونده صادرات گاز به اسرائیل) را شنیده لبخند زده و منتظر حکم ‏دوم (پرونده قتل معترضان) بود.

– «کوروش کبیر اسرائیلی بود»؛ ادعایی از سوی شیمون پرز نهمین رئیس رژیم صهیونیستی؛ وی در ادامه ادعای خود گفت: «ما بطور تاریخی پیوسته با ایران دارای روابط خوبی بوده‌ایم».

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ