امام زمان (عج) در نوروز ظاهر میشوند

0
حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم تحویل سال ۱۳۹۴ هجری شمسی در حرم مطهر امام خمینی با اشاره به یکی از روایات در خصوص نوروز اظهار داشت: امام صادق(ع) به یکی از اصحاب خویش می فرمایند که «در روز نوروز خداوند از بندگان پیمان گرفت که او را عبادت کنند و بر او شریکی قرار ندهند و به رسل و حججش و به ائمه علیهم السلام ایمان آورند. ایشان همچنین در این روایت نقل می کنند که «نوروز روزی است که در آن رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم امیرالمؤمنین را بر شانه‌هایش گذاشت تا بت‌های قریش را از بالای بیت الحرام سنگ زند و بشکند و همینطور درباره ابراهیم علیه السلام اینگونه بوده است که این امر هشداری به ماست که نوروز روز بت شکنی است و باید بت های درونی را شکست.
وی همچنین با نقل این جمله از امام ششم(ع) که نوروز از ایام ما و ایام شیعه ماست که عجم آن را حفظ کرده در حالی که شما(عرب‌ها) آن را ضایع کردید،گفت: امسال به خاطر تقارن ایام فاطمیه و نوروز انتظار فرج را امروز بیشتر باید داشته باشیم و دل‌هایمان را در این روز بیشتر به هم نزدیک کرده و کینه‌ها را بیشتر از دل‌هایمان دور کنیم. سعی کنیم با یاد خدا این سال را شروع کنیم و آن را با یاد پیامبر(ص)، دخت گرامی‌اش و ائمه منور کنیم. دل‌هایمان را به نور ایمان بیاراییم و این روز را که روز شیعیان امیرالمؤمنین(ع) و صادق(ع) است بر خود مبارک قرار دهیم.
سید حسن خمینی در پایان با اشاره به دعای مخصوص تحویل سال اظهار داشت: این دعا زمینه خوب شدن ما را به ما القا می‌کند و می‌گوید خوب بودن به پاک شدن دل‌ها، مصفا شدن جان روح و دنیا را جور دیگر دیدن است.
براساس این گزارش، در این مراسم که به سنت هر ساله با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد شماری از روحانیون و شخصیت های سیاسی از جمله آیت الله موسوی بجنوردی، آیت الله سید محمد هاشمی، حجج اسلام سید سراج الدین موسوی، قدرت الله علیخانی، محمدعلی انصاری و حمید انصاری حضور داشتند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ