مصاحبه با آهو سپانلو ، طراح لباس محمدرضا گلزار

6

آهو سپانلو، استایلیست محمدرضا گلزار از حدود سال ۲۰۰۸ تا به امروز کارهای طراحی و انتخاب لباس این هنرمند را در مراسم های مختلف برعهده دارد  او که پیش از شروع همکاری با گلزار در بهترین دانشگاه های انگلستان در زمینه مد تحصیل کرده است آخرین متد طراحی را در لباس های گلزار اعمال میکند و همین باعث شده لباس های آقای سوپر استار از تمام همکارانش متفاوت باشد .

همسر محمدرضا گلزار نامزد محمدرضا گلزار طراح لباس محمدرضا گلزار بیوگرافی آهو سپانلو

آهو سپانلو پس از  «ورود به مد» در تمام شاخه‌های مد از جمله بیزینس، طراحی، هنر و مارکتینگ، تحصیل کرده و همان‌جا بود که با شاخه‌های مختلف مد و فشن آشنا شد. سپس رشته «مد در رسانه» را انتخاب کردکه به بررسی نفوذ مد در رسانه‌ها می‌پردازد. او برای اولین بار است که با یک رسانه فارسی زبان گفتگو می کند.

برای طراحی لباس و به صورت کلی ظاهر و استایل یک هنرمند شاخص که توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب می‌کند، اصولا چه فاکتورهایی را درنظر می‌گیرید؟

در کل برای همه اول تناسب اندام را درنظر می‌گیرم و طبق تناسب هرکسی می‌شود خیلی از ایرادها را رفع کرد. در واقع برش یک لباس می‌تواند در خوش‌اندام نشان دادن یک شخص خیلی موثر باشد، به همین دلیل افرادی که اندامی متناسب دارند همیشه آسان‌تر برایشان لباس پیدا می‌شود و بیشتر برش‌ها بر بدنشان دست می‌ایستد. نکته دیگر می‌تواند رنگ باشد که تاثیر زیادی در این زمینه دارد. باتوجه به پوست، رنگ مو و حتی رنگ چشم می‌توانید انتخاب بهتری در رنگ‌ها داشته باشید. راحتی لباس نکته دیگری است که باید درنظر گرفت. اگر فردی در لباسی احساس راحتی بکند مطمئنا به نظر هم خوب می‌آید و جلوه بهتری دارد. در نهایت مکان و مراسمی که قرار است شخص در آن حضور داشته باشد نیز در انتخاب نوع پوشش بسیار مهم است.

همسر محمدرضا گلزار نامزد محمدرضا گلزار طراح لباس محمدرضا گلزار بیوگرافی آهو سپانلو

محمدرضا گلزار

روحیات و نظرات آن شخصیت را چقدر در کارتان موردتوجه قرار می‌دهید و آیا لازم است که نظر طرف مقابل را هم بدانید یا اصول کلی و اساسی پوشش در اولویت قرار دارد؟

این موضوع خیلی مهم است و درواقع شرط اصلی محسوب می‌شود. کار من این است که با روحیه، شخصیت و سلیقه طرف مقابلم کاملا آشنا شوم و از این نکات بتوانم بهترین نوع لباس و پوشش را برایش انتخاب و طراحی کنم.

محیط، مراسم، جشنواره‌ها و به صورت کلی مکانی که قرار است آن شخصیت در آن حضور داشته باشد، چقدر روی شیوه و نوع انتخاب لباس و ظاهر مهم است؟

اهمیت زیادی دارد و باید کدهای ویژه هر مراسم را بدانیم تا بهترین لباس را انتخاب کنیم. برای اینکه معمولا در مراسم عمومی، چشم مردم و طرفداران به فرد محبوبشان است و منتظر هستند که تحسین‌کننده یا الهام‌گیرنده از شخص محبوبشان باشند و در مقابل هنرمند نیز مسوول است که به عنوان الگو، یک الهام‌دهنده برای هوادارانش باشد چون در دنیای امروزی ظاهر یک هنرمند، نقشی موازی با کاری که او انجام می‌دهد، دارد.

همسر محمدرضا گلزار نامزد محمدرضا گلزار طراح لباس محمدرضا گلزار بیوگرافی آهو سپانلو

محمدرضا گلزار

همکاری با محمدرضا گلزار که یکی از شیک‌پوش‌ترین چهره‌های ایرانی است و به ظاهر خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهد چطور است و او را از نظر ذاتی در پوشش و استایل چطور می‌بینید؟

همکاری با آقای گلزار بسیار لذت‌بخش است. آقای گلزار خودشان دارای سلیقه خوبی هستند و کار کردن با ایشان برای من هم الهام‌دهنده است. یکی از نکات مثبت کار با ایشان این است که در تصمیم‌گیری خیلی سریع هستند، ایده‌های جالب و یکتایی دارند و همان‌طور که گفتید خودشان را مسئول می‌دانند که همیشه با ظاهری آراسته و شیک در همه جا حضور داشته باشند. همه ما می‌دانیم که لباس به تنهایی چیزی نیست و وقتی شخص خاصی آن را می‌پوشد، معنا پیدا می‌کند و آقای گلزار به ظاهرشان توجه زیادی دارند و نه تنها لباس، بلکه ورزش و رژیم غذایی مناسبی دارند و همه اینها باهم باعث شده که ایشان یکی از چهره‌های شاخص در این زمینه باشند و این فوق‌العاده است که ما یک رُل‌مدل اینچنینی برای جوانان کشورمان داشته باشیم.

مجله زندگی ایده آل

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 6 )
  1. اعظم می گوید

    خوب است

  2. اعظم می گوید

    محمد گلزار زن دارد ار یا نه

  3. میلاد می گوید

    رضا گلزار عزیز همه چی تمومه…تک سوپراستار تکرار نشدنی سینما ایران

  4. میلاد مهدوی (آمل) می گوید

    رضا گازار عزیز از نظر آداب معاشرت با هنرمندان دیگر و هوادارانش بسار خوب بوده و است از نظر پوشش/چهره/ادبیات بیان در حرف هشون یکه با آرزو توفیق روز افزون و سلامتی برای خودش وخانوتده نازنینش

  5. میلاد مهدوی (آمل) می گوید

    لصفا یه پل ارتباطی با آقای گلزار ایجاد بفرمایید تا با هوادارانش در ارتباط باشد تشکر

  6. السا می گوید

    خیلی زشت وبی شرمانه.وقتی ادعای اسلام ومذهب توجامعه هست.کار یکمرد بایک زن نامحرم چی هست