ساماندهی پرداخت وام کشاورزان / پرداخت وام‌های تا ۲۰میلیون تومان یکبار مراجعه

0

مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی گفت: با اجرای ساماندهی اعتبارات خرد در بانک کشاورزی، کشاورزان از ۱۵ شهریور وامهای زیر ۲۰ میلیون تومان را با یکبار مراجعه به بانک می‌گیرند و تمام مراحل الکترونیکی انجام می‌شود.

 فارس، خسرو شاهوردی امروز در نشست خبری با اعلام این خبر اظهار داشت: ساماندهی اعتبارات خرد در شعب اعتباری بانک کل کشور انجام شده است.

مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی افزود: بیش از ۹۰۰ هزار پرونده کشاورزانی که خرد هستند در این سامانه به ثبت رسیده و اعتبارات زیر ۲۰ میلیون تومان به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام کشاورزان می‌توانند از طریق ورود به سایت در منزل یا هر محل دیگری درخواست تسهیلات خودشان را انجام دهند و تمام مراحل برآورد اعتبار مشتری و و ضامنین به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حتی استعلام چک متقاضی و ضامنین نیز به صورت الکترونیکی نیز خواهد بود و کشاورز تنها با یک بار مراجعه برای امضای قرارداد و گرفتن وجه به بانک مراجعه خواهد کرد.

شاهوردی در ادامه به عملکرد بانک کشاورزی در خصوص اجرای طرح توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت: اواخر سال ۹۰ با مجوز مجلس، پرداخت از  صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی ریالی شد.

وی ادامه داد:  قراردادی بین صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی منعقد شد که در آن ۲۵ هزار میلیارد ریال از طرف صندوق و ۲۲ هزار میلیارد ریال از طرف بانک در مجموع ۴۷ هزار میلیارد ریال تأمین اعتبار شد.

وی ادامه داد: از ۴ تیرماه ۹۱ این طرح در بانک کشاورزی با بررسی ۷۷۰ کارشناس در ۷۲۰ شعب بانک کشاورزی انجام شد.

شاهوردی گفت: روند بررسی طوری بود که ۲۰ روز بعد از وصول پرونده به شعب آماده پاسخگویی به کشاورزان بودیم.

به گفته مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی ۹۷ درصد اعتبارات مربوط به طرح توسعه کشاورزی مصوب شده است و بیش از ۸۹ درصد این اعتبارات به عقد قرارداد رسیده و ۹۷ درصد هم جذب شده است.

وی با بیان اینکه سالیان سال است چنین اعتباری به بانک تزریق نشده بود، گفت: ۱۱۳ هزار و ۴۴۲ طرح توسعه کشاورزی در کشور به مبلغ ۶۲ هزار میلیارد ریال معرفی شده که از این میان ۹۳ هزار و ۹۳۲ طرح تاکنون به مبلغ ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب و ۸۹ هزار و ۲۲۰ طرح به مبلغ ۴۲ هزار میلیارد ریال عقد قرارداد شده است.

*اشتغال بیش از ۱۳۷ هزار نفر از محل طرح توسعه کشاورزی

شاهرودی تاکید کرد: با این میزان اعتبار ۱۳۷ هزار و ۶۷۵ نفر در آینده مشغول به کار می‌شوند.

وی همچنین گفت: تا پایان تیر ۹۲، ۲۱ هزار و ۲۵ طرح به مبلغ ۹ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال از طرح‌های توسعه کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است.

شاهوردی همچنین علاوه بر قرارداد بانک کشاورزی با صندوق توسعه ملی در خصوص طرح توسعه کشاورزی گفت: علاوه بر آن دو قرارداد جداگانه به مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال و نیز ۳ هزار میلیارد ریال در مجموع ۱۰ هزار میلیارد ریال نیز با صندوق توسعه ملی  منعقد شده است.

وی ادامه داد: ۷۱ درصد از این اعتبار به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شده و به صندوق توسعه ملی شناسنامه‌های آن ارسال شده است و مسدودی ۵۰ درصد این اعتبارات نیز آمده است.

*ساماندهی سیستم نظارت به طرح‌های کشاورزی از بانک

مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی در ادامه به طراحی سامانه نظارتی به بانک کشاورزی اشاره کرد و گفت: با طراحی سامانه، بانک قادر است پیشرفت عملیاتی طرح را از مرکز کنترل کنند. ضمناً پروژه‌های بزرگ را تجهیز نموده‌ایم تا توسط دوربین کنترل شود، همچنین امکان نظارت مجری طرح هم به پروژه‌هایش وجود دارد بدون اینکه نیازی برای مراجعه به بانک وجود داشته باشد.

شاهوردی در ادامه پاسخ به سؤالی مبنی بر انتقال عاملیت‌ خرید‌های تضمینی از بانک کشاورزی به بانک سپه و کاهش سپرده‌ها گفت: در خصوص تغییر عاملیت ما هم حرف‌هایی زدیم و انتظار این است که عاملیت در بانک کشاورزی انجام شود. اما این تغییر عاملیت روی سپرده‌های بانک کشاورزی تأثیر منفی نگذاشته است.

*درخواست برخی استانداری‌ها برای بازگشت عاملیت خرید تضمینی به بانک کشاورزی

مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی تصریح کرد: بعد از تغییر عاملیت درخواست‌ها و نامه‌های زیادی از استانداران و جاهای مختلف داشتیم تا این عاملیت خرید در بانک کشاورزی متمرکز شود زیرا بسیاری از کشاورزان با مشکل دریافت وجه مواجه بودند.

وی در ادامه گفت: سال گذشته یک میلیون و ۸۶۹ هزار و ۹۷۷ نفر از بانک کشاورزی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ