۶ کارگزار بورس و ۴۰ درصد معاملات سال ۹۳ بازار سرمایه

0
بر اساس اطلاعات منتشره توسط اداره آمار و اطلاعات بازار شرکت بورس تهران بیش از ۳۹ درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۱۲ ماهه سال ۹۳ در ۶ کارگزاری انجام شده است که به ترتیب کارگزاری های مفید با ۲۳٫۲۶ درصد، آگاه با ۵٫۷۰ درصد، بانک کشاورزی با ۳٫۴۶ درصد، بانک ملی ایران با ۲٫۳۴ درصد، امین آوید با ۲٫۲۶ درصد و حافظ با ۲٫۱۶ درصد رتبه های اول تا ششم را به نام خود ثبت کردند.
همچنین از کل معاملات این مدت بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده است که ۱۸٫۴۸ درصد کل خرید و فروش را شامل می‌شود.
افزون بر این؛ ارزش کل خرید و فروش ۱۰۴ کارگزار فعال بورس تهران در ۱۲ ماه سال گذشته، بیش از یک هزار میلیارد ریال و ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل ۸۷ درصد کل معاملات بوده است. همچنین ارزش خرید و فروش عمده و سایر نیز در سال گذشته ۳۰ درصد از معاملات را به خود اختصاص داده است.
*۴ ۴۰ درصد از کل معاملات در اختیار ۶ کارگزار
این گزارش می افزاید: تعداد ۶ شرکت کارگزاری بیش از ۴۰ درصد کل ارزش معاملات را در سالی که گذشت به خود اختصاص دادند که شرکت های کارگزاری صبا تامین با ۱۱٫۲۷ درصد، بانک ملی با ۱۰٫۳۹ درصد، کارگزاری مفید با ۵٫۲۸ درصد، کارگزاری بانک صادرات با ۴٫۷۱ درصد، کارگزاری حافظ با ۴٫۶۱ درصد و کارگزاری امین آوید با ۴٫۰۲ درصد در رتبه های اول تا ششم این جدول قرار دارند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ