خودروی عباس عراقچی ، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران + عکس

0

خودروی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران

همسر عباس عراقچی بیوگرافی عباس عراقچی بیوگرافی بهاره عبداللهیان

سید عباس عراقچی (متولد ۱۳۴۱) دیپلمات ایرانی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، از اعضای تیم مذاکره کننده ایران با گروه ۵+۱ در موضوع هسته‌ای، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه، معاون سابق وزارت امور خارجه در امور آسیا و اقیانوسیه و سفیر ایران در ژاپن از اسفند ۱۳۸۶ تا مهر ۱۳۹۰ است. وی استوارنامه خود را در ۱۱ مارس ۲۰۰۸ از امپراتور ژاپن دریافت کرد .

در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، در پی ثبت نام سخنگوی وزارت امور خارجه کشور برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رامین مهمانپرست طی نامه‌ای به علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه وقت، خواستار کناره‌گیری خود از سمت سخنگویی شد و عباس عراقچی به عنوان سخنگوی جدید وزارت امور خارجه منصوب شد. در ۷ شهریور ۱۳۹۲ مرضیه افخم جایگزین عراقچی شد و در ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ عراقچی با حکم محمد جواد ظریف، به عنوان معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه منصوب شد.

همسر عباس عراقچی بیوگرافی عباس عراقچی بیوگرافی بهاره عبداللهیان

عباس عراقچی در یک خانواده سنتی و پرجمعیت در تهران متولد شد و با بهاره عبداللهیان ازدواج کرده و دارای ۳ خواهر و ۳ برادر است. قریب به اتفاق اعضای خانوادهٔ وی در حوزهٔ بازرگانی و تجارت فعال هستند. در سن ۱۷ سالگی، پدر خود را از دست داد. وی دارای دو برادر بزرگتر است که یکی از آنها، عضو هیئت رئیسه اتحادیه صادرکنندگان و دیگری عضو اتحادیه فروشندگان است. همچنین وی شخصاً اداره‌کنندهٔ دو صفحهٔ شخصی در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و وایبر می‌باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ