منطقه‌ای که آقای وزیر برای گذراندن تعطیلات آخر نوروز انتخاب کرد + عکس

2

وزیر بهداشت تعطیلات آخر نوروز سال ۹۴ را در روستاهای محروم استان خوزستان و در جمع جهادگران و مردم این منطقه گذراند و گزارش هایی نیز در خصوص وضعیت بهداشتی و درمانی موجود در این خطه دریافت کرد.

 

 ۱۵ سالی می شود که برخی از جوانان که عموما پایتخت نشین بودند در قالب گروه های جهادی و به صورت خودجوش و مردمی به مناطق و روستاهای محرومی رفتند که شاید تا کنون هیچ مسئولی اعم از محلی و دولتی آنجا را ندیده باشد.

مناطقی که تا کسی نبیند نمی تواند حتی حدس بزند که ممکن است در نقطه‌ای محرومیت از امکانات تا این حد وجود داشته باشد. این جوانان جهادی که دانش آموز، دانشجو و طلبه نیز در بین آنها کم دیده نمی شود تعطیلات عید و یا زمانی که درس و بحث شان تعطیل می‌شود بار سفر می بندند و به دیار هم وطنانی می روند که چشم به کمک آنها دوخته اند.

گروه های جهادی که هر ساله بر تعدادشان افزوده و سطح علمی شان نیز بیشتر شده است حالا به جز تهران از شهرهای دیگر مانند اصفهان، قم و کرج نیز اعزام می‌شوند. این گروه‌ها تاکنون در استان‌هایی چون کردستان، خراسان جنوبی، گلستان، کرمان، بوشهر و … حضور داشته اند. استان دیگری که گروه جهادی قرارگاه نجف در تعطیلات نوروز امسال انتخاب کردند برای خدمت رسانی، استان خوزستان بود. این گروه در روستاهای شهرهایی چون خرمشهر، دشت آزادگان و شادگان حضور داشتند و به کارهای عمرانی، فرهنگی و درمانی پرداختند.

بیش از ۵۰۰ پروژه عمرانی در این استان و در روستاهایی چون مصلاوی ۱، ۲ و ۳، سویچی ۱ و ۲، پل نو، معمره، رحمانیه، کعبی، احمد عمران، قانمیه، مقامسیه، سوره، ابجده، جدیده، دربند غربی، جبار عبدالامام، جزیره مینو که خود شامل ۱۷ روستا بود، منطقه غرب کارون، محرزی، شنه، حفار غربی که شامل پنج روستا بود، منطقه ذوالفقاری آبادان و … در حال انجام بود که گروه های جهادی بی وقفه کار می‌کردند.

همچنین تعدادی از پزشکان به درمان رایگان بیماران می‌پرداختند و مردم هم استقبال خوبی از آنها داشتند. اگر چه فقر در برخی نقاط به شدت پررنگ بود اما مردم بسیار مهمان نواز و خون گرمی داشت که صمیمانه با این گروه ها برخورد می کردند.

وزیر بهداشت دکتر قاضی زاده هاشمی، سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، مهندس مهدی چمران رییس شورای شهر تهران و سردار عزیزی رییس بسیج سازندگی نیز خود را به جمع این جهادگران رساندند و چند روز آخر تعطیلات را کنار آنها بودند و ضمن بازدید هایی که از مناطق محروم این استان داشتند گزارش‌هایی را نیز از طرف این گروه‌ها دریافت کردند.

همسر سیدحسن قاضی زاده هاشمی سوابق حسن قاضی زاده هاشمی خانواده وزیر بهداشت بیوگرافی وزیر بهداشت بیوگرافی حسن قاضی زاده هاشمی
حضور وزیر بهداشت در جمع جهاد گران- روستای محرزی از توابع خرمشهر

ما نیز با گروهی که در خرمشهر مستقر بودند همراه شدیم و گزارش ها و عکس هایی از این خطه تهیه کردیم که در مطالب بعدی مشاهده خواهید کرد.

در ادامه این مطلب بخشی از بایانات مقام معظم رهبری را خواهید خواند در جمع جهادگران، ۳۱ شهریور سال ۸۹ که می فرمایند: «این کارِ اردوهاى هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگى یکى از برکاتش خدمت‌رسانى است که میلیونها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند میشوند. از لحاظ مادى، از لحاظ امور روزمره‌ى زندگى، از لحاظ معنوى و هدایت، بهره‌مند میشوند. شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه‌ى روستائى، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه‌ى قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب، به معنویت، سوق می دهد. «کونوا دعاه النّاس بغیر السنتکم»؛ شما با عمل خودتان مردم را به ایمان، به اسلام، به دین دعوت می کنید. این خدمت‌رسانى است؛ خدمت ‌رسانى مادى و خدمت‌رسانى معنوى. از این مهمتر، خدمتى است که شما به خودتان میکنید؛ استعدادهاى درونى خودتان را فعال میکنید؛ به بالقوه‌هائى که در وجود شما هست، فعلیت میبخشید؛ تجربه پیدا میکنید؛ با زندگى مردم آشنا می شوید؛ این حصارهاى طبقاتى شکسته می شود؛ واقعیتهاى زندگى را لمس می کنید؛ در خودتان شعف و بهجت خدمت ‌رسانى را احساس میکنید و این احساس را در وجود خودتان زنده میکنید. کسى که لذت خدمت و کار را بچشد، از کار خسته نمیشود.»

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. محمد می گوید

    حضور سوری که فایده ندارد . اگر راست میگید سر زده اونجا بورو و از درد اون مناطق با خبر بشو در زمینه امکانات پزشکی

  2. زهرا می گوید

    وزیر پوپولیست