فریدون آسرایی از فروش بالا و عجیب آلبوم “عشق یعنی” می گوید! + دانلود

0
فریدون آسرایی به عنوان یکی از خواننده های سرشناس و در عین حال صاحب سبک موسیقی پاپ در ایران شناخته می‌شود. او به تازگی هفتمین آلبوم رسمی خود را با عنوان “عشق یعنی” روانه بازار موسیقی کرده است. این آلبوم با توجه به کسادی بازار موسیقی پاپ و گسترش سونامی وار دانلود غیرمجاز در فضای مجازی، به فروش قابل توجهی دست یافت.
دانلود آهنگ زیبا و برتر دانلود آهنگ جدید فریدون آسرایی دانلود آهنگ جدید دانلود آلبوم جدید فریدون آسرایی بیوگرافی فریدون آسرایی

– فریدون آسرایی تا چه اندازه از هفتمین آلبوم خود در دنیای موسیقی رضایت دارد؟

از آنجا که من مثل همیشه در آثارم سعی کرده ام بهترین تلاش خود را برای جلب رضایت مخاطب انجام دهم در آلبوم “عشق یعنی” هم همین روند ادامه داشت منتها با یک تفاوت اساسی نسبت به چند آلبوم قبلی ام.

– چه تفاوتی؟

آلبوم “عشق یعنی” به عنوان هفتمین آلبوم به نوعی مرا به ایام جوانی خود برد زیرا خاطرات خوش تولید آلبوم اولم تکرار شد. آن هم به واسطه حضور بهروز صفاریان بود که پس از خلق خاطرات ماندگار با هم در نخستین آلبومم حالا پس از سال های متمادی در هفتمین آلبوم به تکرار خاطرات خوبی بار مخاطبان موسیقی پاپ فکر کردیم.

– به نظر خودتان تا چه حدی در این زمینه موفق بودید؟ و اینکه درخشش آلبوم اولتان تکرار شد؟

خب مسلما هر آلبومی شرایط خاص خود را دارد به عنوان مثال در آن ایام فضای موسقی پاپ رقابت کمتری را شاهد بود و به نوعی خلوت تر بود که این مسئله خودش دو نکته منفی و مثبت را در پی داشت.

– چه نکاتی؟

نکته مثبت اینکه در آن زمان خبری از اینترنت و تک آهنگ و این جور چیزا خبری نبود و خواننده ها باید اثر خود را در قالب آلبوم روانه بازار می کردند که این حالت موجب می شد خواننده های حرفه ای و با ثباتی در این عرصه فعالیت کنند اما یک نکته منفی هم برای ما داشت و آن این بود که بواسطه این اتفاق رقابت هم برای خوانندگان بسیار سخت می شد و خواننده هایی با کارهای ضعیف بلافاصله از دور خارج می شدند یعنی به واقع آن زمان خواننده حق کمترین اشتباه را نداشت.

– به حال و هوای آلبوم جدید “عشق یعنی” بپردازیم، مثل اینکه این آلبوم تا این لحظه فروش خوبی را پشت سر گذاشته، درست است؟

بله خوشبختانه آلبوم “عشق یعنی” با پشت سر گذاشتن فروش ۱۳۰ هزار نسخه، در اسفند به چاپ دوم خود رسید که این مسله نه تنها برای شخص بنده خبر خوشی است بلکه برای جامعه موسیقی کشور نیز می تواند خبر امیدوار کننده ای باشد.
– چطور؟

زیرا با توجه به اینکه دانلود غیر قانونی آلبوم ها در فضای مجازی به یک معضل اساسی در موسیقی تبدیل شده این مقدار فروش و رسیدن به چاپ دوم آلبوم اتفاق خوشایند و در عین حال عجیبی محسوب می شود.

– شخصا مهم ترین دلیل این مسئله را چه میدانید؟

خب بدون شک این موضوع دلایل بسیاری دارد اما شخصا دو مورد را بیشتر از سایر موارد دخیل میدانم، یکی اینکه فضای کار آلبوم “عشق یعنی” فضای متفاوتی در موسیقی پاپ است و دوم اینکه این روزها شاهد ارتقای طرز تفکر نسل جوان و مخاطبان موسیقی نسبت به رعایت حق مولف و احترام به قانون کپی رایت هستیم که البته امیدوارم در سال جدید در این موضوع شاهد ادامه این روند مناسب باشیم.

– صحبت از فضای متفاوت آلبوم خود در مقایسه با سایر آثار موسیقی پاپ کردید، در این خصوص بیشتر توضیح می دید؟

خب ببینید طبیعتا مردم هر خواننده ای را با فضا و استایل کاری خاص خودش می شناسند و طبق همین فضای ثابت از خواننده ای خاص طرفداری می کنند و بنده هم از این قاعده مستثنی نیستم اما بنده سعی کرده ام همیشه یکسری اصول کاری را در تولید آثارم رعایت کنم و در یک چارچوب مشخص کار کنم، به طوری که تا آنجا میشود نهایت سعی خود را می کنم هر آهنگ و ترانه ای را به خاطر شنیده شدن بیشتر نخوانم و طبق اصول کاری ام قدم بگذارم زیرا مخاطابان من ،آثار فریدون آسرایی را سبک و سیاق خاص خود می پسندند.

– علاوه بر نخواندن هر ترانه ای، چه اصلی دیگری برایتان در اولویت است؟

من همیشه هنگام تولید آثارم به این نکته توجه میکنم که شاید برخی آثار برای رضایت قلبی مخاطب یه زمان بیشتری نیاز دارد و بر مبنای این تفکر دست به انتخاب ترانه و آهنگ می زنم و وسواس بسیاری را در این زمینه دارم ، بدون اغراق می گویم شاید روزانه تعداد زیادی از شاعران جوان و گمنام برایم ترانه ایمیل می کنند و من هم با اشتیاق همه ترانه های آنها را مطالعه می کنم که در نهایت بهترین را انتخاب کنم زیرا در این موضوع انتخاب ترانه دو اصل را همیشه رعایت می کنم

– چه اصولی؟

نخست اینکه معتقدم خود خواننده بهتر است ترانه هایش را انتخاب کند تا اینکه یک ترانه به او پیشنهاد دهند و او همین یک ترانه را بخواند به همین خاطر بنده همه ترانه های ارسالی را می خوانم و از میان صدها ترانه یکی را انتخاب می کنم، دوم اینکه با احترام به همه ترانه سراهای مطرح موسیقی بنده در انتخاب ترانه سعی می کنم به نام ترانه سرا توجهی نکنم و برام گمنامی یا مطرح بودن ترانه سرا اهمیتی نداشته باشد.

– چرا برخی هنرمندان و مخاطبان موسیقی معتقدند فریدون آسرایی میانه خوبی آهنگ های شاد ندارد؟

به هر حال بنده براین نظرات این دوستان هم احترام قائل هستم اما اینگونه نیست که من طرفدار آثار شاد و انرژیک نباشم و مخالف کارهای شاد نیستم و مطمئن باشید آن ترانه و آهنگی شادی که مرا راضی کند و از سوی دیگر حرف جدید در موسیقی برایم داشته باشد به بنده پیشنهاد شود بدون درنگ به سمتش می روم.

– از این فضا فاصله بگیریم، در خصوص حضورتان در جشنواره موسیقی فجر امسال چه نظری دارید، شخصا از این حضور رضای ت دارید؟

به حال اجرای کنسرت در جشنواره موسیقی فجر شرایط متفاوتی با کنسرت های طول سال دارد که از این میان می توان به اجرا در برج میلاد تهران و همزمانی با ایام دهه فجر را اشاره کرد و از سوی دیگر از آنجا که کنسرت بنده نخستین برنامه جشنواره سی ام موسیقی فجر بود و به نوعی افتتاحیه جشنواره محسوب می‌شد یک حس خوبی برای داشت که خدا رو شکر به زعم برخی کارشناسان موسیقی این اجرا به یکز از بهترین کنسرت های موسیقی پاپ جشنواره سی ام بدل شد.

– اینکه شما و سایر خوانندگان موسیقی پاپ در بخش جنبی جشنواره موسیقی فجر حضور داشتنید و توسط داوران مورد قضاوت قرار نمی گرفتید برایتان سخت نبود؟

مسلما آرزوی همه بچه های موسیقی پاپ حضور در بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر است تا اینچنین علاوه بر اینکه فضای موسیقی پاپ یک محک جدی خواهد خورد این رقابت یک شور و هیجان خاصی به اجرا و حتی مخاطبان تزریق می کند که همه این موارد به اعتلای موسیقی کمک شایانی می کند، حتی می تواند بهتربن های موسیقی پاپ در بخش های آهنگ، نحوه اجرا و… را در یکسال انتخاب کند و در موسیقی کشور جریان ساز باشد درست مثل تاثیرات جشنواره فیلم فجر بر جریان سینمای ایران.

– آقای آسرایی قبول دارید که کنسرت موسیقی پاپ ایران به یک تفریح گران برای خوانواده های ایرانی تبدیل شده است؟ و اغلب مخاطبان کنسرت های پاپ قشر متوسط به بالا هستند؟

متاسفانه موافقم، اما قبول کنید خود اهالی موسیقی هم در این خصوص مقصر نیستند زیرا وقتی تهیه کننده موسیقی با اجاره ۵۰ میلیونی سالن به اضافه هزینه ای صدابرداری ، نورپردازی، تبلیغات، دستمزد عوامل اجرایی، دستمزد نوازنده ها و خواننده و چندین مورد دیگر روبرو است چاره ای ندارد جز این که این هزینه ها را با افزایش قیمت بلیط جبران کند.
– خب در این شرایط تکلیف مخاطبانی که دوستدار کنسرت های پاپ هستند اما وضعیت مالی مناسبی ندارند چه میشود؟

متاسفانه طی سال های اخیر شاهد هستیم طبقه مرفه جامعه مخاطب کنسرت های پاپ باشند من بارها در مصاحبه هایم گفته ام درهای فرهنگسراهای تهران را برای کنسرت پاپ باز کنید مخصوصا فرهنگسراهای پایین شهر، شما شک نکید بسیاری از خواننده‌های پاپ در این خصوص با شهرداری تهران همکاری می کنند زیرا معتقدم قشر ضعیف جامعه (به لحاظ مالی) حق دارند از برنامه های مختلف هنری استفاده کنند. جای خالی این قشر در کنسرت ها برخی مواقع من را هم عذاب می دهد.

– سال ۹۳ برای فریدون آسرایی به لحاظ زندگی هنری و شخصی چگونه بود؟

متاسفانه سال ۹۳ به لحاظ زندگی شخصی سال سختی را پشت سر گذاشتم و به خاطر درگیر بودن با یک پرونده حقوقی سال خوشایندی برایم نبود اما به لحاظ زندگی هنری کاملا اوضاع متفاوت بود و نتیجه تلاش دو ساله خود را با انتشار موفق آلبوم “عشق یعنی” در روزهای پایانی سال شاهد بودم.

– برنامه هایتان برای سال جدید؟

در سال جدید به برپایی تور کنسرت های آلبوم “عشق یعنی” فکر می کنم و معتقدم اوج شنیدن آهنگ های این آلبوم تعطیلات نوروز است و پس از تعطیلات به فکر برپایی کنسرت می افتم.

– حرف پایانی؟

در انتها آرزوی سلامتی و صبح و دوستی برای همه ایرانیان سراسر دنیا دارم و امیدوارم سال جدید خبرهای خوشی به گوشمان برسد و امیدوارم سال جدید شاهد برداشته شدن تحریم های یک طرفه علیه کشورمان باشیم.

دانلود آلبوم جدید فریدون آسرایی بنام عشق یعنی با بالاترین کیفیت

ترانه سراها : حسین غیاثی ، رسول یونان ، حامد جلیلی ، سروش سمیعی
آهنگسازان : بهروز صفاریان ، مهران خالصی ، فرشاد حسامی ، امیر علی بهادری ، بهنام کریمی
سعید زمانی ، امید محرم زاده ، تنظیم و میکس و مسترینگ : بهروز صفاریان

برای دانلود آلبوم به ادامه مطلب مراجعه کنید …

جهت حمایت از صاحب اثر ، آلبوم را به صورت اورجینال از فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی در سراسر کشور خریداری کنید.

دانلود آلبوم عشق یعنی با کیفیت ۳۲۰ به صورت یکجا

۰۱ Eshgh Yani.mp3  
۰۲ Negahat.mp3 
۰۳ Yade To Mioftam.mp3 
۰۴ Setareh.mp3  
۰۵ Jazebeh.mp3  
۰۶ Hanooz Cheshmaye To.mp3 
۰۷ Yadesh Bekheir.mp3 
۰۸ Bebakhshid.mp3 
۰۹ Pashimooni.mp3 
۱۰ Hanooz Hamoonim.mp3 
۱۱ Faramoosh Kon.mp3 
۱۲ Ghahveh Khaneha.mp3
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ