انتشار اسناد فوق‌سری درباره ناحیه ۵۱

0

خبرگزاری رویترز از لس آنجلس نوشت: مخفی کاری دولت آمریکا درخصوص منطقه ۵۱ تا حدی شدت داشت که طی سالیان درازی باعث ایجاد افسانه‌های متعددی گشت به طوری که برخی می گفتند بقایای یک بشقاب پرنده که گفته می شود نزدیک شهر راسول سقوط کرده به آنجا منتقل شده است.

همچنین روایت های دیگری درباره این منطقه مطرح شده بود که از جمله می توان به محل آزمایش و بررسی موجودات فضایی و عجیب اشاره کرد.

در اسنادی که اخیرا سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آن را از حالت محرمانه خارج کرده است ، هیچ نشانی از تحقیق و آزمایش بر روی انسان های کوچک سبز رنگ یا سفینه های فرازمینی مشاهده نشده است.

پس از چند دهه مخفی‌کاری درباره این پایگاه فوق سری در ایالت نوادا ، در ۱۰۰ کیلومتری لاس وگاس ، سرویس های مخفی آمریکا به درخواست پژوهشگران دانشگاه جرج واشنگتن ، گوشه هایی از برنامه هواپیماهای لاکهید یو-دو (U-2) را فاش کردند.

هواپیماهای لاکهید یو دو لاس وگاس پایگاه فوق سری

این هواپیما نوعی هواپیمای جاسوسی است که در دوران جنگ سرد در سال های ۱۹۵۰ توسعه یافت.

سیا به ویژه در این سند ۴۰۰ صفحه ای اعلام کرده است چگونه ریچارد بیسل که نظارت بر توسعه هواپیماهای یو-دو را بر عهده داشت ، در مأموریتی بر فراز ایالت نوادا در آوریل ۱۹۵۵ برای نخستین بار توانست این پایگاه را شناسایی کند.

براساس این اسناد فاش شده ، ریچارد بیسل به همراه یک نماینده از نیروی هوایی ارتش و دو نفر دیگر نزدیک بیابان قدیمی متروک در حاشیه دریاچه گروم (Groom) و نزدیک پایگاه آزمایش های هسته ای نوادا فرود آمدند.

این چهار نفر به این توافق رسیدند که آنجا محل مناسبی برای پروازهای آزمایشی هواپیماهای یو – دو و آموزش خلبانان است.

بنابر این ریچارد بیسل از کمیسیون انرژی اتمی آمریکا خواست این زمین را تصاحب کند.

لوئیس استراوس ، رئیس کمیسیون انرژی اتمی آمریکا نیز با این درخواست موافقت کرد و آیزنهاور ، رئیس جمهور وقت نیز با الحاق این منطقه بیابانی موسوم به منطقه ۵۱ به پایگاه آزمایش هسته ای نوادا موافقت کرد.

جفری ریچلسون استادیار دانشگاه جرج واشنگتن گفت: پیش از این نیز از دو سند رسمی دیگر خبر داشت که در آن به طور اتفاقی به منطقه ۵۱ اشاره شده بود ؛ اما در سندی که این بار به دست آمده است ، ارجاعات بسیاری به این منطقه شده است.

این استادیار افزود این نخستین بار است که مقامات عالی رتبه به «منطقه ۵۱ و موقعیت دقیق آن» اذعان می کنند.

یکی از تئوری های معروف که در مورد این منطقه مطرح شد ، بشقاب پرنده ای بود که سال ۱۹۴۷ در شهر راسول ایالت نیومکزیکو سقوط کرد و بقایای آن برای آزمایش به پایگاه نوادا منتقل شد.

جفری ریچلسون گفت: در اسناد جدیدی که سیا منتشر کرده ، به این موضوع اشاره ای نشده است ؛ اما به نظر می رسد بین هواپیماهای یو-دو و اشیای پرنده نامشخص در این منطقه ارتباطی وجود داشته باشد.

به این صورت که مردم با دیدن پروازهای آزمایشی فوق سری که در ارتفاعی بسیار بالا پرواز می کردند ، گمان می کردند بشقاب پرنده دیده اند.

این استادیار دانشگاه جرج واشنگتن در پایان گفت علاوه بر هواپیماهای یو- دو ، هواپیماهای دیگری از جمله هواپیماهای شناسایی مافوق صوت اِی -۱۲ (A-12) به نام آکس کارت (Oxcart) یا جنگنده های اف-۱۱۷ نیز در این منطقه مورد آزمایش قرار می گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ