دکتر حمید گورابی ، ۱۰ میلیون تومان بدهید و جنسیت جنین را تعیین کنید!

0

حمید گورابی، رئیس پژوهشگاه رویان و مسئول آزمایشگاه تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی جنین نوشت:

تعیین جنسیت فرزند، قبل از تولد هزینه‌ای حدود ۱۰ میلیون‌ تومان را برای خانواده‌ها در بردارد، به کمک این روش ۱۰۰ درصد می‌توان جنسیت جنین را تعیین کرد اما احتمال اینکه جنین متولد شود حدود ۳۵ است و این‌ در حالی است که انجام این روش خطرات فراوانی را برای مادر دارد.

دوران بارداری جنسیت جنین تغییر جنسیت جنین تعیین جنسیت کودک پژوهشگاه رویان

-در انجام این روش خانمی که می‌خواهد بارور شود باید در سیکل تحریک تخمک‌گذاری قرار بگیرد که در حالت عادی خانم‌ها در هر ماه باروری یک تخمک آزاد می‌کنند و یا از مجموع چند تخمک آزاد شده تنها یک تخمک قابلیت باروری خواهد داشت اما برای انجام این روش لازم است تعداد بیشتری تخمک در دسترس قرار بگیرد به همین دلیل از داروهای هورمونی استفاده می‌شود که این مساله ممکن است موجب ایجاد عارضه‌ای بنام «تحریک بیش از اندازه» شود که می‌تواند منجر بروز خطراتی از جمله تجمع آب‌های میان بافتی در حفره شکمی، لگنی و اطراف قلب شود و فرد دیگر نتواند تنفس کند که در این صورت نیاز است با کمک روش‌های پزشکی این آب‌های میان بافتی خارج شود که تکرار آن ممکن است حتی منجر به مرگ شود.

-تعیین جنسیت به کمک روش درمان ناباروری هزینه بسیاری را می‌طلبد برای مثال داروهایی که تجویز می‌شود بیش از ۱ الی ۲ میلیون هزینه در برمی‌گیرد، انجام روش میکرو انجکشن با نرخ‌هایی که وزارت بهداشت در بخش خصوصی تعیین کرده است حدود ۳ میلیون و پانصد هزار تومان هزنیه نیاز دارد، انجام روش PGD حدود ۳ الی ۳.۵ میلیون تومان می‌شود و تمام این‌ها در حالی است که هزینه ویزیت و سونوگرافی‌هایی که باید انجام شود نیز باید پرداخت شود.

دوران بارداری جنسیت جنین تغییر جنسیت جنین تعیین جنسیت کودک پژوهشگاه رویان

-تعیین جنسیت با اطمینان نزدیک به ۱۰۰ درصد انجام می‌شود اما احتمال اینکه این جنین منتقل شده به مرحله تولد برسد ۳۰ الی ۳۵ است.

-به دلیل سختگیری‌هایی که در این پژوهشگاه وجود دارد سالانه تنها ۲۰ الی ۳۰ مورد این روش انجام می‌شود اما در مراکز دیگر این رقم بسیار زیاد است.

-متاسفانه در کشور ما آئین‌نامه و قوانین خاصی در این خصوص وجود ندارد و در برخی مراکز حتی برای فرزند اول نیز جنین روش‌هایی اعمال می‌شود و برای فرزند دوم و سوم تعادل جنسیتی خانواده‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

-به خانواده توصیه می‌شود اجازه دهند طبیعت کار خود را انجام دهد و اجازه ندهند روش‌های پزشکی که برای خانواده خطراتی را به همراه دارد و ممکن است بعد از سال‌ها موجب پشیمانی شود در جامعه گسترش یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ