زنان بیشترین شاکیان سایت های همسریابی

0

فارس، ستار خسروی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات موضوع ارتباطات در جهان را با تکنولوژی پیشرفت تغییر داده و به آن سرعت بخشیده است، اظهار داشت: این ارتباط سبب شکل‌گیری ارتباطات فرامرزی و فراملی در جهان شده به طوری که بخش عمده‌ای از کاربران فضای سایبری از طریق اینترنت اقدام به ارتباط با افراد دیگر می‌کنند.

وی افزود: یکی از راه‌هایی که در نگاه نخست به عنوان راه همسریابی و دوست‌یابی برای کاربران اینترنتی تلقی می‌شود استفاده از اینترنت است و این در حالی است که فضای سایبری نمی‌تواند فضای قابل اعتماد و مناسب برای پیدا کردن یک همسر مناسب و شریک دائمی باشد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: ازدواج اینترنتی در کشور ما از سه تا چهار سال قبل با عنوان دوست‌یابی اینترنتی سر زبانها افتاد و جوانانی بودند که ساعت‌ها و به طور متناوب روزها و ماه‌ها برای همسر مناسبی پای اینترنت می‌نشستند، اما سایت‌های همسریابی مدل‌هایی در کشور ما دارد که غیر قانونی فعالیت و عضویت دارند.

* فیس ‌بوک دوست‌یابی و همسریابی را در جهان مدیریت می‌کند

این مسئول ادامه داد: سایت‌های اجتماعی فیس بوک نیز این دوست‌یابی و همسریابی را در جهان مدیریت می‌کنند و این سایت‌ها به مکانی برای اغفال، سوء استفاده و اذیت و آزار کسانی تبدیل می‌شود که به هر عنوان به فکر همسر مناسب در این فضا هستند.

خسروی گفت: پرونده‌های زیادی در پلیس فتا تحت همین نوع سوء استفاده‌ها مطرح شده و این در حالی است که در سایت همسر‌یابی مجرمان با نگاه متفاوت از کاربرانی که با نیت مناسب وارد این فضا می‌شوند وارد و با نگاه سرگرمی به مقوله ازدواج افراد را فریب می‌دهند.

وی عنوان کرد: اغلب با اطلاعاتی که از افراد مختلف جمع‌آوری می‌کنند به نوعی از آنها سوء استفاده و اخاذی می‌کنند.

* ۸۰ درصد ازدواج‌های اینترنتی منجر به طلاق می‌شود

رئیس پلیس فتا با تاکید به اینکه حتی ازدواج‌های صورت گرفته از طریق اینترنت سبب جدایی می‌شود، گفت: ۸۰ درصد این ازدواج‌ها به طلاق می‌رسد، چرا که بر پایه دروغ و بدون تحقق و بر اساس احساسات بوده و آن فرد شریک مناسبی برای زندگی نبوده است.

این مسئول اضافه کرد: علل مختلفی همچون جمعیت شهری و فردگرایی جوانان در فضای سایبری، بالا رفتن سن ازدواج دختران و روی آوردن به سایت‌های همسریابی سبب این قضیه می‌شود؛ اما توصیه می‌کنیم جوانان برای جوانان همسر یابی به این سایت ها مراجعه نکنند.

خسروی خاطرنشان کرد: ازدواج باید از روی عقل و منطق و ترجیحا سنتی باشد و جوانان نباید به افراد در این فضاها اعتماد کنند.

وی تاکید کرد: انتظار داریم، در صورتی که سایت‌های همسریابی و سوء استفاده‌هایی در این زمینه می‌شود مردم این شبکه‌ها را به پلیس فتا گزارش دهند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اذعان داشت: پرونده‌های بسیاری در پلیس وجود دارد که بیشتر شاکیان آن را زنان و دختران تشکیل می‌دهد.

این مسئول متذکر شد: از این افراد به بهانه‌های مختلف سوء استفاده و اخاذی شده است در حالی که برای هیچ سایت اینترنتی همسریابی در کشور هم مجوزی برای فعالیت در این خصوص صادر نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ