وعده ای که آخوندی پس گرفت

0

وزیر راه و شهرسازی اواخر آذرماه سال گذشته در مراسم رونمایی از دستورالعمل جدید تأسیس شرکت‌های هواپیمایی از اعمال محدودیت برای ورود هوایپما به کشور خبر داده و گفته بود: از این به بعد فقط به هواپیماهای با سن زیر ۱۵ سال اجازه اجاره یا خرید داده می‌شود.

آخوندی در دستورالعمل قبلی محدودیتی برای ورود هواپیما نداشتیم تا جائیکه هواپیماهای با عمر ۴۰ سال وارد کشور می‌شدند، بیان کرد: این مسئله باعث شده ناوگان هوایی ایران جزو پیرترین ناوگان هوایی دنیا باشد از بازسازی ساختار ایران‌ایر خبر داد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند از منابع صندوق توسعه ملی به شکل ریالی و ارزی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید در جهت افزایش کارایی صنعت حمل و نقل هوایی باید گام برداریم، بیان کرد: آنچه در پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردیم، محصول روزگاران سخت بوده، بنابراین نمی‌خواهیم فضایی فراهم شود که صنعت حمل‌ونقل هوایی در پشت تحریم‌ها به ناکارآمدی خودش بی‌توجه باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مدیران صنعت حمل و نقل هوایی باید صلاحیت داشته باشند، گفت: در ناوگان هوایی نباید هواپیمای پیر داشته باشیم، در دستورالعمل قبلی محدودیتی در این زمینه نداشتیم و هواپیماهایی تا سن ۴۰ سال وارد کشور می‌شدند.

در حالی اواخر پاییز سال ۹۳ آخوندی با لفظ “از این به بعد” برای ممنوعیت اجاره یا خرید هواپیمای با سن ۱۵ سال استفاده کرد که وی ۱۱ فروردین امسال در بازدید از شرکت فرودگاه‌های کشور اجرای این برنامه را به پس از رفع تحریم‌ها موکول کرد.

همسر عباس آخوندی سوابق عباس آخوندی بیوگرافی عباس آخوندی استیضاح وزیر راه

وی با بیان این‌که اداره صنعت هوانوردی در شرایط تحریم با وجود مشکلات فنی و تامین قطعات علی‌رغم رشد تقاضا کار بسیار سختی است گفت: در همین شرایط تحریم سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی در بخش جابجایی مسافر را داشتیم البته این شرایط نابسامان را تایید نمی‌کنم و قطعا مردم ما حق داشتن صنعت هوانوردی بهتری را دارند اما امیدواریم با فضای بین المللی که ایجاد می‌شود ناوگان هوایی را نوسازی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ناوگان حمل و نقل هوایی ایران بسیار پیر است و با این ناوگان قدرت رقابت بین المللی نداریم آخوندی درباره ممنوعیت ورود هواپیما با عمر بیش از ۱۵ سال بر اساس دستورالعمل جدید سازمان هواپیمایی کشوری افزود: بخش عمده اجرای این دستورالعمل و نوسازی ناوگان هوایی به رفع تحریم ها مربوط می شود که امیدواریم این بخش ها به نتایج مثبت ختم شود.

آخوندی ادامه داد: ما همزمان با مذاکرات هسته ای، تمام مذاکرات لازم را با عرضه کنندگان هواپیما در سطح جهان انجام دادیم و یک برنامه کاملی را در این زمینه تهیه کردیم. امیدواریم اگر نتایج این مذاکرات مثبت بود گام دوم را به سرعت برداریم.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ