نقاشی آمریکا در توضیح توافق لوزان + عکس

0
کاخ سفید برای توضیح مفاد توافق هسته‌ای از کارتونی استفاده کرد که پیش از آن نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ارائه آن تلاش کرده بود ادعای فاصله نزدیک ایران با دست یابی به سلاح های اتمی را اثبات کند.
 کاخ سفید روز چهارشنبه برای توضیح چگونگی ممانعت توافق هسته ای احتمالی از دست یابی تهران به آنچه بر اساس ادعاهای کاخ سفید «سلاح های هسته ای» است از کارتونی استفاده کرد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر در دسامبر سال ۲۰۱۲ در صحن سازمان ملل آن را برای متقاعد کردن فاصله نزدیک ایران با این سلاح ها ارائه کرده بود.

 متن کامل بیانیه لوزان متن توافق هسته ای کاریکاتور توافق هسته ای جزییات توافق هسته ای بیانیه بدون سانسور لوزان

کاخ سفید روز چهارشنبه با قرار دادن تصویر زیر در وب سایت رسمی خود خاطر نشان کرده توافق هسته ای احتمالی با تهران، چهار مسیر مورد ادعا برای دست یابی ایران به سلاح های اتمی را مسدود می کند.

پیش از این بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در دسامبر سال ۲۰۱۲ با ارائه تصویری مشابه مدعی شده بود ایران کمتر از یک سال با ساخت سلاح های هسته ای فاصله دارد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی این ادعا را مطرح می کرد که طبق گزارش رسانه های آمریکایی از سال ۱۹۹۶، چندین بار دیگر هم همین ادعا را مطرح کرده بود.

شبکه خبری الجزیره و روزنامه انگلیسی گاردین اسفند ماه سال گذشته اسنادی از سازمان جاسوسی موساد را افشا کردند که نشان می داد این اظهارات نتانیاهو در تضاد کامل با ارزیابی های این سازمان قرار داشته است.

سند محرمانه ­ای که واحد پژوهش شبکه خبری الجزیره آن را منتشر کرد پیام محرمانه­ ای بود که در تاریخ ۲۲ اکتبر سال ۲۰۱۲ از سازمان جاسوسی موساد به آفریقای جنوبی ارسال شده بود و در آن موساد «جان­ مایه» ارزیابی­ های خود از فعالیت­ های هسته ای ایران را به سازمان هم ارز خود در آفریقای جنوبی منتقل می کرد.

موساد در این پیام نوشته ایران فعالیت های لازم برای ساخت هیچ گونه سلاح هسته ای را آغاز نکرده و تصریح می کند دانشمندان جمهوری اسلامی ایران «در حال فعالیت برای پر کردن شکاف ها در حوزه هایی مانند رآکتورهای غنی سازی هستند که قانونی به نظر می رسد.»(+)

رسانه های صهیونیستی روز چهارشنبه تصویر ارائه شده در وب سایت کاخ سفید را «دهن کجی کاخ سفید به نخست وزیر اسرائیل» توصیف کرده اند.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ