تصادف خودروی” سفارت عربستان” در تبریز

0

مطابق با گزارش‌ سفارت عربستان، دیروز هنگامی که خودروی سفارت عربستان سعودی به سوی فرودگاه شهید مدنی تبریز در یکی از بزرگراه‌ها در حال حرکت بود، با برخورد با یک کامیون دچار سانحه رانندگی شد.

با توجه به حساسیت بازی تراکتورسازی ایران با الاهلی عربستان، جوسازی‌هایی که رسانه‌ها و دستگاه‌های رسمی عربستانی (همچون شبکه العربیه، فدراسیون فوتبال عربستان و سفارت این کشور) در مورد این‌که شهرها و جاده‌های ایران امنیت مناسبی ندارد، تصادفی که دیروز برای خودرو سفارت این کشور در ایران رخ داد، ابتدا بازتاب گسترده‌ای یافت (زیرا گمان می‌کردند از پیش برنامه‌ریزی شده است) اما پس از بررسی هویت راننده خودرو کامیون و همچنین بررسی سابقه خودرو کامیون از سوی پلیس راه ایران،‌ اطمینان حاصل شد که آن حادثه عمدی نبوده و تنها یک رخداد غیرعامدانه لحاظ شد.

سفیر عربستان سفارت عربستان جنایات عربستان

یکی از اعضاء وزارت ورزش عربستان در این رابطه گفت: این یک حادثه عادی بود. خودروی سفارت با سرعت استاندارد جاده‌ای ایران در حال حرکت بود و هنگامی که می‌خواستیم تغییر مسیر دهیم، با وجودی که تمام ضوابط را رعایت کردیم، کامیونی که بسیار بد رانندگی می‌کرد و دائما سرعتش کم و زیاد می‌شد،‌از عقب به ما خورد و سبب آسیب رساندن به خودرو سفارت شد. خودرو آسیب دید اما خوشبختانه هیچ آسیب جانی نداشت. هزینه وارده به خودرو زیاد بود (حدود ۵۰ میلیون تومان).

گفتنی است که مطابق با قوانین تشریفاتی نا نوشته، نباید خودروهای کشور میزبان، در تنگ‌ترین حالت، بیش از یک متر به خودروهای مهمان و بالاخص پلاک سیاسی نزدیک شوند.

لازم به ذکر است که تیم‌های عربستانی مدتی است که پیش از آن که به ایران بیایند، از ای‌اف‌سی، تضمین امنیتی شهرهای میزبان‌شان را می‌گیرند.

این‌ها در حالی است که در اسفند سال ۹۱، خودروی سفارت عربستان که راننده اش به دلیل مست بودن در کامرانیه تهران یک نفر را کُشت و یک نفر را زخمی کرد.

منبع : فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ