بهترین صندوق سرمایه گذاری بورس /”دماسنج” ۴۲ درصد بازدهی داد

0
صندوق های سرمایه گذاری طی یک ماه گذشته عملکردی خیره کننده را از خود بر جای گذاشتند تا در سال ۹۴ شروعی طوفانی را رقم بزنند.

طی یک ماه اخیر با حرکت تدریجی سهام برای رشد قیمت و پس از آن تشکیل صفوف خریداران در پی افزایش اقبال به بورس با صدور بیانیه مشترک هسته ای ایران با گروه ۱+۵، صندوق های سرمایه گذاری نیز همانند سایر سهام قابل معامله در بازار مورد توجه سرمایه گذاران واقع شدند.

بدین ترتیب طبق آمارهای اعلامی از سوی مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران، طی یک ماه گذشته تمامی صندوق های سرمایه گذاری بازدهی مثبت رقم زدند تا آنها نیز همراه با سهام شرکت ها بر موج صعودی قیمت ها و در نتیجه تحقق بازدهی مثبت سوار شوند.

بر این اساس صندوق سرمایه گذاری دماسنج با ۴۱٫۹ درصد بازدهی مثبت و در حالی که دارای نقد چندانی ندارد، طی بازه زمانی مذکور بهترین عملکرد را در میان سایر صندوق ها از خود برجای گذاشت تا در رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری رتبه اول بیشترین بازدهی مثبت را کسب کند.

پس از آن نیز صندوق سرمایه گذاری افق نیز با کسب نزدیک به ۲۹ درصد بازدهی مثبت در رتبه دوم پربازده ترین صندوق ها ایستاد و دو صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی حکمت ایرانیان یکم و نیز صنعت و معدن با عملکرد مثبت خود بازدهی حدود ۲۲ درصدی را به همراه داشتند تا به صورت مشترک به رتبه سوم دست یابند.

نکته مهم اینجاست که در مجموع، ۵۷ صندوق در حالی بازدهی ۱۰ تا ۴۲ درصدی را طی عملکرد یک ماه اخیر کسب کردند که بازدهی ماهانه سپرده های بانکی حداکثر ۱۰ درصد می باشد؛ ۳۳ صندوق نیز بازدهی زیر سود یک ماهه بانک ها را برای سرمایه گذارانشان در پی داشتند.

از نظر NAV واحدهای صندوق ها نیز بیشترین ارزش خالص دارایی های هر واحد سرمایه گذاری متعلق به صندوق سرمایه گذاری آگاه بوده که طبق آخرین آمارها رقم آن نزدیک به ۱۸ میلیون و ۴۴۳ ریال به ازای هر واحد محاسبه شده؛ ضمن اینکه صندوق مذکور طی بازه زمانی مورد بررسی با بازدهی ۱۹ درصدی همراه بوده است.

همچنین از نظر میزان دارایی های نقد که شامل وجه نقد و اوراق مشارکت می شود، صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران با دارا بودن ۶۵٫۵ درصد دارایی های نقد در بالاترین جایگاه ایستاد که عملکرد آن نیز شامل ۱۰٫۴ درصد بازدهی مثبت بوده است. در مقابل اما ۲۹ صندوق سرمایه گذاری تمام دارایی های خود را تبدیل به سهام کرده اند و بدون نقدینگی به عملکرد خود ادامه می دهند.

در پایان شایان ذکر است صندوق سرمایه گذاری دماسنج در حالی بازدهی مثبت حدود ۴۲ درصدی را طی یک ماه به سرمایه گذاران واحدهای خود اعطا کرده که این میزان بازدهی در مقابل نرخ سود پیش بینی شده آن که سالانه ۱۵ درصد می باشد و هر شش ماه یکبار پرداخت می شود، رقم قابل توجهی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ