قیمت جدید محصولات پتروشیمی/تداوم رکود در محصولات مسی

0
پیش بینی می گردد در ماه های آینده تغییرات قیمتی زیادی را در محصولات پتروشیمی شاهد نباشیم. در هفته گذشته، اولین عرضه محصولات مسی به روی تابلو معاملات رفت که سرانجام آمار معاملات انجام شده نشان از ادامه روند رکودی سال ۹۳ بود.
به دلیل تداوم تعطیلات نوروزی تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری و عدم حضور اکثر فعالان بورس کالا در معاملات هفته نخست این بازار، می توان به طور غیر رسمی، معاملات هفته اخیر بورس کالا را به عنوان آغاز داد و ستدهای سال ۹۴ عنوان کرد.

معامله گر بورس کالا ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه در معاملات هفته گذشته بورس کالا، نرخ جدید محصولات پتروشیمی برای نیمه دوم فروردین ماه از سوی دفتر توسعه اعلام گردید، اظهار داشت: با احتساب نرخ دلار ۳۲ هزار و ۸۸۰ ریالی به عنوان مبنای قیمت گذاری محصولات پتروشیمی، این امر کاهش نرخ فروش بسیاری از محصولات فوق را به همراه داشت.

محسن ایزدی در ادامه افزود: در حال حاضر افزایش نرخ مالیات محصولات مجتمع های پتروشیمی از ۸ درصد به ۹ درصد، پوشش اندکی از کاهش نرخ های معاملات هفته گذشته را در مقابل هفته منتهی به سال ۹۳ تاجرانی که اقدام به خرید کرده بودند را در پی داشت.

وی قیمت های کنونی محصولات پتروشیمی موجود در بورس کالا را براساس وضعیت جهانی و بازار داخل کشور عنوان کرد و یادآور شد: پیش بینی می گردد در ماه های آینده تغییرات قیمتی زیادی را در محصولات پتروشیمی شاهد نباشیم.

ایزدی به تداوم رکود در معاملات محصولات مسی در بورس کالا اشاره کرد و افزود: در هفته گذشته، اولین عرضه محصولات مسی به روی تابلو معاملات رفت که سرانجام آمار معاملات انجام شده نشان از ادامه روند رکودی سال ۹۳ بود.

معامله گر بورس کالا در خصوص میزان حجم معاملات محصولات گروه نفتی بورس کالا در هفته اخیر گفت: در گروه نفتی در مجموع ۴۹ هزار تن وکیوم باتوم پالایشگاه های مختلف عرضه شد که حاکی از ادامه بازار کم رونق این گروه بود و فعالان این بازار همچنان به انتظار اصلاح قیمت ها می باشند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: گروه پلیمری نیز همچون سال ۹۳ به نوسانات قیمت ارز و تبع آن بی ثباتی قیمت ها دچار شده و از روزهای خوب خود فاصله گرفته است.

ایزدی در پایان یادآور شد: امید است با توجه به مشخص شدن جهت مذاکرات هسته ای و پیش بینی تأثیر آن بر بازار داخل کشور و بکارگیری روش های منطقی در راستای هدایت بازار به سمت تعادل، شاهد رونق مجدد بازار کالایی و به دنبال آن بهتر شدن صنایع وابسته به این بازار را باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ