ویلچر ۲۵۰ هزار تومانی ۷ میلیون فروش می‌رود!

0

اینجا بخشی از خیابان ولیعصر تهران است. بازاری که به گفته فروشندگان تجهیزات پزشکی مهمترین و یکی از مراکز اصلی خرید و فروش تجهیزات پزشکی در کشور محسوب می شود. در میان تخت ها، عصا، دستگاه های فشار خون و قند خون، تولید بخار، انواع اکسیژن ساز و غیره خرید و فروش ویلچر هم جایگاه ویژه ای در بازار داغ تجهیزات پزشکی دارد.

چند سالی است که معلولان و حتی جانبازان بدون درصد از وضعیت بازار خرید و فروش ویلچر گلایه دارند اما واقعا علت این گلایه چیست؟ این بار نه همراه با تعزیرات یا سازمان صنعت بلکه بعنوان خبرنگار  وارد بازار تجهیزات پزشکی شدیم تا مستند از وضعیت ویلچرنشینان مطلع شویم.

ویلچرها با رنگ ها و طرح ها و مدل های مختلف در این بازار خودنمایی می کنند. اما وقتی از قیمت ها سئوال می کنید حدود ۴۲ قیمت مختلف در لیست خرید شما قرار می گیرد. البته فروشنده ها برای فرار از اینکه نکند قیمت واقعی را پیداکنید می گویند آلمانی اصل است یا اینکه بار از خارج آمده و گارانتی هم دارد.

فراوانی ویلچرهای چینی و تایوانی

فروشندگان ویلچر در بازار ولیعصر از فراوانی ویلچرهای چینی و تایوانی می گویند که قیمت آن حدود ۲۸۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است. البته آلومینیومی آن هم موجود است که قیمت های ۴۵۰ تا ۶۵۰ هزارتومانی دارد.

ویلچر برقی از ۳ تا ۹ میلیون تومان

ویلچر برقی هم قیمت های مختلفی داشت از ۳ میلیون و نیم تا ۹ میلیون تومان متغیر بود! و ویلچرهای آلمانی هم که بهترین برند است حدود ۱.۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. یکی از فروشنگان می گفت: ویلچر معمولی خوب اگر بخواهید خریداری کنید حدود ۶۰۰ هزار تومان است. البته ایرانی نخرید چون هم سنگین است و هم عمر مفیدی ندارد و قیمت آن ۲۴۰ هزار تومان است. اما هرچه تلاش کردیم اطلاعات بیشتری به ما بدهند قبول نکردند.

ویلچر ۲۵۰ هزار تومانی را ۷ میلیون می فروشند

این فروشنده عمده ویلچر می گفت: آنقدر بازار بدی داریم که ویلچر ۲۵۰ هزار تومانی ۵ میلیون تومان فروش می رود. حتی ۷ میلیون تومان هم داریم. یکی از همکاران تشک طبی را که قیمتش ۶ میلیون تومان است ۱۳ میلیون فروخته است. اگر خبرنگار هستید بروید درب خانه خریدار بگویید چند خریداری کرده اید؟

تعزیرات به قیمت ها کاری ندارد!

یکی دیگر از عمده فروشان و عرضه کنندگان ویلچر نیز در این گزارش اعلام کرد: متاسفانه اتحادیه نظارت ندارد و این کالاها بدون هیچ تعرفه ای عرضه می شود. تعزیرات هم وقتی برای بازرسی می آید به قیمت ها نگاه نمی کند و تنها می گوید چرا اتیکت نصب نکرده اید.

این فروشنده گفت: در این آشفته بازار قیمت را به قیافه تعیین می کنند. طرف وضعش خوب باشد ۳ برابر، متوسط باشد ۲ برابر و ضعیف باشد به نرخ خودشان عرضه می کنند. یعنی بازار ویلچر و تجهیزات پزشکی واقعا بی صاحب است.

به گزارش مهر، در این بازار خانواده هایی را می توانید مشاهده کنید که غافل از همه جا و با اعتماد به بازار، زندگی خود را برای راحتی فرزندان و مادران و پدران خود می فروشند تا از این تجهیزات استفاده کنند.

منبع: مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ