جزئیات مهمانی روحانی در منزل لاریجانی/ جابجایی ۲۵۳۰ قطعه هدایای احمدی‌نژاد/ محمد شریعتمداری جای سعید جلیلی می‌آید/ کمک ۴۰۰ میلیونی به فیلم توقیفی و…

0

*آقای حسن روحانی با حضور در منزل علی لاریجانی، دیدار وی را که پس از پیروزی در انتخابات انجام شده بود پس داده است. در این دیدار پیشنهاد می‌شود با آقای ناطق نوری برای دبیری شورای عالی امنیت ملی صحبت شود که با موافقت طرفین و همچنین محمدجواد ظریف وزیر خارجه مواجه می‌شود. این موضوع با ناطق نوری مطرح می‌شود که با مخالفت وی مواجه می‌شود و ناطق نوری تأکید می‌کند من از پذیرفتن کار اجرایی معذورم و به عنوان مشاور هر کمکی که بتوانم به شما و دولت‌تان خواهم کرد.

* هفته گذشته جلسه صبحانه دکتر علی‌اکبر ولایتی با تعدادی از نمایندگان مجلس و با حضور سه تن از وزیران پیشنهادی یعنی آقایان علی جنتی، محمدجواد ظریف و محمود واعظی برگزار شد. در این جلسه ولایتی از تجربیات و توانمندی‌های این سه وزیر تعریف و از آنان حمایت کرده است. در این ضیافت صبحگاهی حدود ۶۰ نماینده مجلس شرکت کرده بودند.

* شنیده‌ایم جلسه‌ای با حضور مقامات ارشد ریاست جمهوری برای آغازبه‌کار مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری که در سال‌های اخیر تقریباً به حالت تعطیل درآمده بود، تشکیل شده است. در این جلسه افرادی چون هادی خانیکی، علی ربیعی، علیرضا تاجیک و محمود سریع‌القلم حضور داشته‌اند. قرار شده فعلاً هادی خانیکی مدیریت این مرکز و جلسات آن را برعهده داشته باشد. در دوره اصلاحات این مرکز محل استقرار حلقه ‘کیان’ بود.

*شنیده‌ایم ‘محمد فروزنده’ از پذیرفتن دبیری شورای عالی امنیت ملی انصراف داده است. در حال حاضر از محمد شریعتمداری به عنوان گزینه قطعی دبیری این شورا نام برده می‌شود.

*شنیده ایم آقایان ‘حسین فریدون’ و ‘حسام‌الدین آشنا’ به عنوان نمایندگان رئیس‌جمهور، استعلام‌ها و اطلاعات مربوط به وزرای پیشنهادی را از دستگاه‌های ذیربط دریافت کرده بودند.

*شنیده‌ایم با پیگیری آقایان اسماعیلی، علیزاده و ره‌پیک، آیین‌نامه‌ای در شورای نگهبان در حال تدوین است که بر اساس آن سخنگوی شورای نگهبان از میان اعضای این شورا انتخاب خواهد شد.

*در آخرین روزهای دولت دهم مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به حساب یک کارگردان سینما واریز شده است. فیلم این کارگردان به دلیل محتوای ضدفرهنگی توقیف شده بود. مبلغ فوق از محل بودجه فرهنگی مناطق محروم پرداخت شده است. پرداخت این مبلغ که با مخالفت وزارت ارشاد مواجه گردید از محل بودجه فرهنگی یکی از دستگاه ها پرداخت شد.

*یکی از مدیران حلقه اول احمدی‌نژاد در روزهای اخیر با آقای هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت‌وگو کرده است. وی در این دیدار از هاشمی خواسته است برای بقای او در مسؤولیت کنونی با دکتر روحانی رایزنی کند. این مدیر دولت دهم که انتصابش با مخالفت‌های گسترده اصولگرایان همراه بود مدتی را به اتهامات مختلف در بازداشت به سر برد و حمایت از وی هزینه‌های سنگینی را متوجه شخص آقای احمدی‌نژاد کرد. این مدیر همچنین در هفته‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت گسترده‌ای را به نفع دکتر روحانی کلید زد.

* در هفته گذشته یکی از گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران اقدام به دعوت از اعضای شورای شهر برای حضور در مراسم عروسی دخترش کرده است. وی از حمایت خاتمی برای ریاست بر شهرداری برخوردار است.

*دکترحسن روحانی در اجلاس خبرگان رهبری که در شهریورماه برگزار می‌شود سخنرانی خواهد کرد. وی گزارش مبسوطی درباره وضعیت اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی کشور برای اعضای خبرگان ارائه خواهد کرد.

*شنیده‌ایم یک زمین بزرگ از اموال بیت‌المال برای احداث یک دانشگاه به صورت غیرقانونی به رئیس آن دانشگاه واگذار شده است. پیرو گزارش‌های ارسال‌شده درباره این واگذاری غیرقانونی، شنیده‌ایم وزیر جدید پیگیر واگذاری غیرقانونی این زمین که در اطراف پل رومی است شده است.

*یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری تلاش گسترده‌ای را برای رسیدن به شهرداری تهران آغاز کرده است. وی در جلسه‌ای با اعضای شورای اسلامی شهر تهران دیدار کرده و طی سخنانی گفته اگر صدا و سیما مناظره‌ها را تعطیل نمی‌کرد من قطعاً رئیس‌جمهور می‌شدم. وی معتقد است در روزهای آخر صدا و سیما مناظره‌ها را تعطیل و برخی مردم تحت تأثیر شبکه‌های تلویزیونی بیگانه قرار گرفتند.

*برخی افراد و جریان‌های سیاسی برای در دست‌گرفتن شهرداری تهران، تحرکات سنگینی را برای جذب اعضای شورای شهر تهران به ویژه چهار عضو ورزشکار آن یعنی حسین رضازاده، عباس جدیدی، هادی ساعی و علیرضا دبیر آغاز کرده‌اند. تاکنون پیشنهادهای متنوعی به این افراد ارائه شده است.

*شنیده‌ایم با رفع بخشی از مشکلات مالی روزنامه وطن امروز، این روزنامه از شهریورماه مجدداً روی ویترین دکه‌های مطبوعاتی قرار خواهد گرفت.

*برخی گزارش‌ها حکایت از انتقال دوهزار و ۵۳۰ قطعه از هدایای خارجی احمدی‌نژاد از مجموعه سعدآباد به محل دیگر دارد. این هدایا به وسیله هشت کامیون منتقل شده است. هنوز درباره چرایی این جابجایی و اینکه آقای احمدی‌نژاد از آن مطلع است یا خیر و همچنین محل جدیدی که منتقل شده توضیحی ارائه نشده است.

*چهار نفر از وزیران کابینه روحانی شامل آقایان حجتی، زنگنه، آخوندی و ربیعی بالای صد رأی مخالف داشته‌اند. به گفته کارشناسان این تعداد رأی منفی نشان می‌دهد که این وزرا برای اثبات خود در التزام به اصول انقلاب باید کارنامه قابل قبولی ارائه نمایند وگرنه بر لبه تیغ خواهند بود.

*جریان اصلاحات برای از اکثریت انداختن اصولگرایان در شورای اسلامی شهر تهران اقدام به ارائه پیشنهادهای اغواکننده برای استعفا از شورای شهر داده‌اند. در صورت استعفای عضو یا اعضای اصولگرا، اعضای علی‌البدل که اصلاح‌طلب هستند جایگزین خواهند شد. در هفته گذشته یکی از اعضای اصولگرای شورای اسلامی شهر تهران گفت که برای استعفا از شورای شهر به وی پیشنهاد مدیرعاملی کیش را داده‌اند.

*در آخرین جلسه شورای مرکزی اخوان‌المسلمین مصر که به‌منظور آسیب‌شناسی رویکردها و عملکردهای این جنبش اختصاص داشت، اعضای شورا مهم‌ترین اشتباهات این جنبش را که منجر به سرنگونی از قدرت شد این‌گونه برشمردند:
۱- نسبت به حمایت‌های اقتصادی و سیاسی کشورهای عربی و غربی به‌ویژه آمریکایی‌ها خوش‌بین بودیم.
۲- نتوانستیم از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان به نفع خود استفاده کنیم.
۳- در مسئله سوریه و حمایت از معارضان افراط کردیم.
۴- به جای وحدت جهان اسلام به سمت جنگ شیعه و سنی پیش رفتیم.
۵- به جای قطع رابطه با رژیم صهیونیستی به سوی تحکیم روابط با این رژیم گام برداشتیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ