روناک یونسی از کلاس های رونی کلمن بدن ساز آمریکایی می‌گوید+عکس

1
حضور کلمن در ایران جنبه‌های دیگری غیر از مسائل ورزشی هم دارد که مورد توجه‌ترینش کلاسی است که قرار است برای بانوان برگزار شود و مدیریت آن با یکی از بازیگران سینما و تلویزیون، یعنی روناک یونسی است.
 همسر رونی کلمن همسر روناک یونسی رونی کلمن در تهران بیوگرافی رونی کلمن بیوگرافی روناک یونسی

برای همه آن‌هایی که یک بار در عمرشان هم پایشان را به باشگاه بدن‌سازی گذاشته باشند، تصویر یک کوه عضله با لباس پلیس روی دیوار باشگاه، تصویری ثابت و البته آشناست. حالا قرار است این کوه عضله که اسطوره بسیاری از بدن‌سازهای داخلی و خارجی است، برای برگزاری کلاس و دوره آموزشی دو را در تهران بگذراند. حضور ستاره‌ای مانند رونی کلمن همان طور که پیش‌بینی می‌شد، موجی از واکنش‌ها را در پی داشته و البته توجه رسانه‌ها را هم به خود جلب کرده است.

نخستین روزهای اردیبهشت ماه امسال، روز مهمی برای ورزشکاران و مربیان بدن‌سازی و پرورش‌ اندام در کشورمان است؛ روزهایی که قرار است رونی کلمن در آن برای آن‌ها کلاس و دوره آموزشی برگزار کند و از برخی مراکز و اماکن ورزشی‌مان دیدن کند؛ اما همان طور که قابل تصور هم بود، حضور او در ایران حاشیه‌هایی ‌به همراه داشت؛‌ حاشیه‌هایی که البته بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و اعداد و ارقام دیگری در این ماجرا بر سر زبان‌هاست، می‌چرخد.

همسر رونی کلمن همسر روناک یونسی رونی کلمن در تهران بیوگرافی رونی کلمن بیوگرافی روناک یونسی

از چند روز قبل در شبکه‌های اجتماعی، پیامی دست به دست می‌چرخید که «صف طولانی برای خرید بلیت‌‌های یک میلیون و هشتصد هزار تومانی دیدار با رونی کلمن»؛ عددی که البته کمی عجیب به نظر می‌آید و با اعداد و ارقامی که در معروف‌ترین کنفرانس‌های علمی کشور ـ که بعضا با حضور چهره‌های شناخته‌ رشته‌شان هم برگزار می‌شود ـ هم‌خوانی ندارد. با این حال، گویا بخشی از بلیت‌‌های سمینار دو روزه رونی کلمن به همین قیمت عجیب فروخته می‌شود.

نشست خبری فدراسیون بدن‌سازی در مورد برگزاری سمینار تخصصی این رشته، دو روز پیش در غیاب رئیس این فدراسیون برگزار و‌ حضور رونی کلمن، قهرمان نامدار بدن‌سازی جهان و جزئیات این حضور تشریح شد. علیرضا نجفی، مسئول برگزاری این سمینار و آوردن رونی کلمن به ایران در مورد هزینه عجیب یک و میلیون هشتصد هزار تومانی بلیت‌‌های این سمینار گفت: «بله! این رقم درست است، ولی این رقم بسته ویژه ماست که این نفرات می‌توانند عکس اختصاصی با رونی کلمن بگیرند و برخی امتیازات ویژه نیز خواهند داشت که این بسته برای ۴۰ نفر است‌».

او البته در توضیح بیشتر در این خصوص می‌گوید: «با توجه به مدارکی که ارائه می‌شود و بار علمی که همایش دارد، هزینه بالایی از شرکت‌کنندگان دریافت نمی‌شود. از طرفی این قیمت‌گذاری بر اساس کار کار‌شناسی انجام شده ‌و در قالب چهار پکیج برای علاقه‌مندان قابل دسترسی است که بالا‌ترین میزان آن، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و علاقه‌مندان می‌توانند از پکیج‌های با قیمت پایین‌تر هم استفاده کنند؛ ضمن اینکه باید بگویم ‌در این کلاس قهرمان‌های پرورش اندام و آنهایی که‌ حرفه‌ای تمرین می‌کنند، شرکت خواهند کرد. حکم‌هایی هم که صادر می‌شود زیر نظر فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام صادر می‌شود که به نوعی نماینده فدراسیون جهانی این رشته در ایران است و از اعتبار لازم برخودار است‌».

با توجه به سخنان که درباره قیمت سمینار شده، این پرسش پیش می‌آید که آوردن رونی کلمن به ایران چقدر هزینه دارد. برگزارکنندگان این سمینار در این خصوص می‌گویند: حدود‌ ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار هزینه حضور سه روزه این قهرمان در ایران است و غیر از حضور در سمینار باشگاه‌های بدن‌سازی، ایرانگردی را نیز مدنظر داریم. سوم و چهارم اردیبهشت ماه سمینار تخصصی بدن‌سازی به منظور ارتقای سطح آگاهی مربیان و ورزشکاران بدن‌سازی ایران و آشنایی بیشتر آن‌ها با علم تخصصی تغذیه و مکمل‌های بدنسازی برگزار می‌شود. برای این کار از حضور رونی کلمن، قهرمان نامدار بدنسازی جهان استفاده خواهیم کرد.

همسر رونی کلمن همسر روناک یونسی رونی کلمن در تهران بیوگرافی رونی کلمن بیوگرافی روناک یونسی

البته حضور کلمن در ایران جنبه‌های دیگری غیر از مسائل ورزشی هم دارد که مورد توجه‌ترینش کلاسی است که قرار است برای بانوان برگزار شود و مدیریت آن با یکی از بازیگران سینما و تلویزیون، یعنی روناک یونسی است. یونسی در این باره می‌گوید: «من بعد از خانم تهرانی، دومین بازیگری هستم که پا به دنیای ورزش گذاشته‌ام. دلیل حضورم کاملا منطقی است. دلیلی که به من اجازه داده‌ تا وارد ورزش شوم. من مدرک رسمی مربیگری از فدراسیون‌ دارم و دوره‌های مختلفی را در رشته تناسب اندام گذرانده‌ام. شش سال است‌ حرفه‌ای ورزش می‌کنم و با علم به این کار آشنا هستم. به نظر خودم به اندازه یک مربی که بتواند به بانوان نکاتی را آموزش بدهد بار علمی دارم‌».

‌یونسی در بخش پایانی حرف‌هایش توضیح کوچکی درباره حضور رونی کلمن در ایران داد و گفت: «در زمان حضور این آقا در ایران، آقایان ورزشکار ما حضور نخواهند داشت و کلاس‌ها‌ کاملا مجزا برگزار می‌شود. ضمن اینکه حضور این آقا با پوشش اسلامی است و قرار نیست رونی کلمن به اینجا بیاید تا برای بانوان فیگور بگیرد. این را به این دلیل عرض کردم که خیلی‌ها از حضور کلمن انتقاد کرده بودند‌»؛ البته علاوه بر یونسی، علی دایی و هادی ساعی هم از مهمان‌های ویژه این مراسم هستند.

حضور رونی کلمن البته در ایران و برای مربیان و کار‌شناسان این رشته فرصت خوب قابل ملاحظه‌ای است. غالبا دیده شده که در این رشته، شاهد این مسأله هستیم که دانش مربیان و ورزشکاران جای خود را به تجربه داده است. همین فاصله گرفتن از فضای علمی و دانشی در این رشته، یکی از تهدیدهای آن به شمار می‌آید و استفاده از فرصت‌های این‌چنینی کمک فراوانی به ارتقای سطح علمی و دانشی مربیان و ورزشکاران‌مان می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. شبنم می گوید

    روناک یونسی با این لبهای زشتت بهت بد نگذره!!!!!!!!