جزییات اعزام رایگان ۵۰۰ زائر بار اولی به کربلا

0
مدیر کل اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام رایگان ۵۰۰ زائر بار اولی به عتبات عالیات خبر داد و گفت: این طرح از ۲۹ فروردین آغاز می‌شود.

حمید عسگری سوادجانی درباره طرح اعزام زائران بار اولی به حرم حسینی(ع) گفت: یکی از وظایف و رسالت‌های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش است.

وی افزود: از همین رو برای اجرای دومین سال طرح اعزام زائران بار اولی به عتبات عالیات، درآمد کل موقوفاتی دارای در‌آمد بودند را به صورت سهمیه‌ای بین شهرستان‌ها تقسیم کردیم و از مبدا تا مقصد به همراه تکریم زائران را به عتبات می بریم.

مدیر کل اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نحوه شناسایی این افراد اظهار داشت: در این طرح افراد مراجعه نمی‌کنند و واقفان خود مشخص کرده‌اند که چه کسانی به زیارت عتبات نائل شوند. به عنوان مثال واقفی نیت کرده است که سادات فلان محله یا طلاب و دانشجویان فلان حوزه و دانشگاه بروند. در جاهایی که واقف تعیین نکرده است خادمان بقاع و مساجد شامل این طرح می‌شوند.

عسگری سوادجانی ادامه داد:این طرح از ۲۹ فروردین لغایت ۸ اردیبهشت برای بیش از ۵۰۰ زائر بار اولی اجرا می‌شود و بیشترین سهمیه را هم استان کرمان داراست زیرا موقوفات بیشتری دارد.

مدیر کل اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح به صورت کاملا رایگان خبر داد و افزود: تمام هزینه‌های این زائران را سازمان اوقاف و امور خیریه می‌پردازد و سرانه هر زائر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود که البته به صورت زمینی سفر خواهند کرد.

وی اظهار داشت: امیدواریم شاهد وقف هایی بیشتری باشیم تا این سنت حسنه احیا شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ