درگیری نظامی ایران و عربستان در خلیج عدن؟

1

کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل در گزارشی مدعی شد: گفته می شود ناوهای ایران عازم خلیج عدن هستند. از این خبر بوی درگیری میان ایران و عربستان سعودی به مشام می رسد.

این شبکه صهیونیستی گزارش داد: ناوهای ایرانی برای دفاع از کشتی های ایران در برابر دزدان دریائی عازم این منطقه می شوند. سعودی ها وقتی این خبر را شنیدند تحت فشار قرار گرفتند و این اقدام را تحریک آمیز به شمار می آورند.

آنها ایران را متهم می کنند که این کشتی ها برای رد گم کردن در قاچاق سلاح برای حوثی ها در یمن است. افزون بر این عربستان سعودی برای نخستین بار حزب الله لبنان را به پشتیبانی مستقیم از انقلابیون یمن متهم کرده است.

گفته شده است که کشتی های مصری به سمت انقلابیون شیعه در یمن تیراندازی کرده‌اند و به نظر می رسد ایرانی ها نتوانسته اند این مسئله را تحمل کنند و به همین علت این ناوها را اعزام کرده‌اند. اکنون این نگرانی وجود دارد که اختلافات ایران و عربستان سعودی و مصر با یکدیگر وارد جنگ مستقیم دریائی شوند.

یک کارشناس این کانال گفت: این مسائل بسیار جدی است. تنگه باب المندب در خلیج عدن محل عبور کشتی های اسرائیلی از بندر ایلات و یا کانال سوئز است. این مسئله ساده نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. محمد علوی می گوید

    ماحاضریم آل سعودرادر یک روزازصفحه روزگارمحوکنم