حقوق ،دستمزد و درآمد نجومی بازیگران معروف ایرانی چقدر است؟!+ عکس

10

دستمزد ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای سه روز بازی در یک نقش، حتماً در نگاه نخست باورکردنی به نظر نمی‌رسد اما حتماً اگر این پیشنهاد به شما هم داده شود از آن نخواهید گذشت.

در شرایط امروز سینمای کشور یکی از راه های بازگشت هزینه های ساخت فیلم برای تهیه کنندگان حضور بازیگران به اصتلاح بفروش در فیلم است. البته همیشه هم این کار جواب نمیدهد برای مثال می توان به حضور محمدرضا گلزار در سینمایی دموکراسی تو روز روشن و یا حضور بازیگران بزرگ کمدی کشور در سینمایی شیر و عسل اشاره کرد.

دستمزد محمدرضا گلزار دستمزد حامد بهداد دستمزد بازیگران درآمد مهناز افشار درآمد بازیگران حقوق بازیگران

این روزها حقوق بازیگران بدون توجه به کم شدن مخاطبان و فروش فیلم ها سیر صعودی خود را ادامه میدهد این در حالیست که تهیه کننده گان باید برای همین بازیگران با حقوق بالای ۵۰ میلیون تومان باید ماه ها منتطر بمانند.

سه سال پیش در برنامه هفت، جنجال سخنان حامد بهداد پیرامون نرخ دستمزد بازیگران، چه داستان‌ها ساخت یا اعلام مسعود اطیابی پیرامون طلب کردن ۱۸۰ میلیون تومان برای سه روز بازی در یک نقش توسط این بازیگر، چه میزان حاشیه‌ساز شد!

بازیگران نقش اول به تناسب با هزینه تولید فیلم دستمزد می‌گیرند. به عنوان مثال بازیگران نقش اول ۲۰ تا ۲۵ درصد بودجه تولید فیلم را طلب می‌کنند که می‌توان در چنین شرایطی گفت وقتی ۳۰ درصد تولید فیلم را بازیگر برمی‌دارد بقیه عوامل و هزینه‌های بخش‌های دیگر فیلم را با ۷۰ درصد باقی‌مانده باید پیش برد. ما در بهترین شرایط ۵۰ درصد را برای عوامل جلوی دوربین اختصاص می‌دهیم و ۵۰ درصد را برای عوامل پشت دوربین در نظر می‌گیریم.
بازیگران نقش اول ۲۰ تا ۲۵ درصد بودجه تولید فیلم را طلب می‌کنند که می‌توان در چنین شرایطی گفت وقتی ۳۰ درصد تولید فیلم را بازیگر برمی‌دارد بقیه عوامل و هزینه‌های بخش‌های دیگر فیلم را با ۷۰ درصد باقی‌مانده باید پیش برد.

زمانی که کارگردان جوانی همانند علی غفاری برای ساخت فیلمی در حد و اندازه «استرداد» انتخاب می‌شود، اگر قرار است دعوایی بر سر نتیجه فیلم به وجود نیاید، باید بازیگران بسیار درست و حساب‌شده گزینش شوند. نتیجه همین گزینش درست بازیگران است که فرخ‌نژاد در نقش اصلی این فیلم مقابل دوربین می‌رود، اما فرخ‌نژاد هم قطعاً مزد خود را برای آنچه به فیلم می‌افزاید مطالبه می‌کند و نتیجه این می‌شود که او برای هر ماه حضور در این فیلم سینمایی دستمزدی برابر ۸۰ میلیون تومان دریافت می‌کند. کار شش ماه طول می‌کشد و بازیگر ۴۸۰ میلیون تومان می‌گیرد.

دستمزد محمدرضا گلزار دستمزد حامد بهداد دستمزد بازیگران درآمد مهناز افشار درآمد بازیگران حقوق بازیگران

در این نوشته توجه شما رو به حقوق بازیگران معروف کشور جلب میکنیم این ارقاب به گفته ی خود بازیگران و علی سرتیپی، پخش کننده، سینما دار و تهیه کننده سینماهای کشور و همچنین سایر منابع آگاه می باشد.

مهناز افشار:

دریافت ۴۰ میلیون تومان برای بازی در فیلم پوپک و مش ماشالله، البته تهیه کننده این فیلم منیژه حکمت در زمان اکران این فیلم گفته است که بخاطر دوستیم با خانوم افشار حقوق کمی به ایشان پرداخت کرده ام.

لیلا حاتمی:

درامدی حدود ۵۰ میلیون

الناز شاکر دوست:

دریافت ۴۰ میلیون تومان برای بازی در هر فیلم.

مریلا زارعی:

دریافت ۴۰ میلیون تومان برای بازی در هر فیلم.

علی صادقی:

سرتیپی میگوید او برای بازی در یک سکانس ۳ روزه تقاضای دریافت ۴۰ میلیون را داشته است.

محمد رضا فروتن و بهرام رادان:

این بازیگران تمایلی برای بازی در فیلم های تجاری ندارند اما برای بازی در این چنین فیلم هایی پیشنهاداتی بین ۷۰ تا ۸۰ میلیونی را ارائه می دهند.

رضا عطاران و امین حیایی:

سرتیپی در مورد این دو بازیگر میگوید: این دو ارقام متفاوتی میگیرند برای مثال گاها پیش امده که در یک فیلم قرار داد ۳۰ میلیونی و در همان زمان در فیلمی دیگر قرار داد ۶۰ تومانی امضا میکنند.

هدیه تهرانی:

سرتیپی میگوید بازی هدیه تهرانی در یک فیلم تضمین بازگشت هزینه ان است. او میگوید من حاضرم برای بازی این بازیگر ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کنم.

شهاب حسینی:

قبلا حقوق او در رسانه ها ۴۰ میلیون تومان اعلام شده بود ولی او حقوقش را متفاوت از این رقم میداند، هرچند اقای حسینی مبالغ بالای ۴۰ تومان قرار دادهایش را به خیریه ها میدهد.

احمد پور مخبر:

اقای پور مخبر ستاره ی این روزهای فیلم های کمدی. حقوق بازیگری او در هر فیلم حداقل ۱۰ میلیون تومان است، برای بازی او در ی فیلم تهیه کننده باید انتظاری ۵-۶ ماه را بکشد.

محمد رضا گلزار:

اخیرن خبری مبنی بر پیشنهاد ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی برای بازی در یک فیلم از او منتشر شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 10 )
  1. سيامك می گوید

    همشون جمیعاً دوزار نمی ارزند………
    هرکی بامن موافقه بزنه اون لایک خوشگله رو.

    1. مهدی می گوید

      فیلمای ایرانی چی هستن که بازیگراش بخوان باشن. البته به جز معدودی

  2. سیمین می گوید

    اما چرا بعضیهاشون تو کارشون خیلی واردن . پرستویی که عالبه.مارمولک رو ندیدی؟ الان ترکیه هم اونو سوژه سریالش کرده.
    اما بعضیها رو وقتی با این ارقام میبینم میگم واقعا خدا به بعضیها شانس داده فقط شانس!!!!!!!!!

  3. اصغر می گوید

    یه عده تازه به دوران رسیده که به جز عشوه و ناز کردن توی فیلما هیچی بلد نیستن

  4. sori می گوید

    به نظر من آقای گلزار به خاطر چهره بیشترین دستمزد رو میگیرن.این فیلم ها(شام آخر.سام ونرگس.گل یخ)بهترین فیلماشون بود وتکرار نشدنی.برعکس کشور های خارجی که برای بازی دستمزد میدن اما فکر میکنم ایران به گریم و ظاهر بیشترین دستمزد و میدن!به عنوان مثال توی بعضی از فیلم های آقای گلزار به قدری پوستشونو برنزه کردن که چین های پای چشمشون خیلی بروز میکننه.ویا اینقدر گریمور رژلب صورتی زدن که واقعا صورتشنو دخترونه کرده.!یه انتقاد دیگه هم دارم اینه که چرا جدیدا جای گریم توی فیلم ها با آرایش غلیظ و غیر طبیعی عوض شده؟مثلا الناز شاکردوست در فیلم من و تو.یا خیلی از فیلها که هنرپیشه های خانم چهره طبیعی ندارن.مثل آنا نعمتی و…

  5. سحر راد می گوید

    آخه احمد پورمخبر چیه.نه چیه به من بگین چیه

    1. حقیقت می گوید

      مخبر سیاهی لشکر هم نیست
      شانس آورده

  6. مریم می گوید

    لایک سفیدک

  7. امیرمسعود می گوید

    واقا حیف این همه پولی که به اینا میدن

  8. مهدی می گوید

    من از اقام ۱۰ هزار تومن می خام می گه پول ندارم حالا اینا انقذر پول دارند