از چه سنی وارد بازار بورس و سهام شویم ؟

0
درست است که برخی معتقدند سن، مجموعه ای از اعداد است اما این بار این جمله گرانبها، در بازارهای سهام کاربردی ندارد.
اغلب کارشناسان اقتصادی معتقدند که بهترین سن برای شروع فعالیت در بازارهای سهام وقتی است که شما به اندازه کافی جوان باشید تا زمان کافی برای تحمل سود و زیان را داشته باشید، به این معنا که وقت کافی داشته باشید تا به پای سهام منفی خود بگذارید تا از این قبیل سهم ها، بازده مثبت کسب کنید.
اما چه سنی برای بازار سهام جوان محسوب می شوید؟
در آمریکا ، ۲۶ درصد از سهامداران فعال در بازارهای سهام جوانان زیر ۳۰ سال و ۵۸ درصد از فعالان بازار بین سن ۵۰ و ۶۴ هستند.
با این حال که افراد با تجریه بازار موقعیت ها و نوسانات را به شکل یک موقعیت خوب برای خرید می دانند اما باید گفت سن، تنها عامل موفقیت نیست.
در تحقیقات و آمار اخیر موسسه Bankrate ، بسیاری از جوانان به دلیل نداشتن دانش لازم در خصوص مسائل مالی شرکت ها و روند سرمایه گذاری در بازارهای سهام، احساس خوبی نسبت به سرمایه گذاری در این بازارها ندارند اما دانش، دومین عامل عقب نشینی جوانان از بازارهای سرمایه شده است در حالی که نخستین عامل، نداشتن نقدینگی کافی است.
حال، برای یک سرمایه گذاری موفق به چه عواملی نیاز است؟
قبل از این که یک حساب باز کنید توجه داشته باشید که در کارت های اعتباری خود هیچ گونه بدهی نداشته باشید و مقداری پول را برای روز مبادا کنار بگذارید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.
مرحله بعدی این است که به مالیات های پرداختی توجه کنید و حتما طوری برنامه ریزی کنید که با کسر مالیات، ذخیره روز مبادای شما تمام نشود.
در اقدام بعدی، برای کاهش هزینه ها باید به کارگزاری هایی مراجعه کنید تا کارمزد کمتری از شما دریافت کند.
حالا برای سرمایه گذاری آماده هستید.
معقول به نظر می رسد که شما در وهله اول از صندوق های سرمایه گذاری و صندوق های ETF استفاده کنید اما اگر می خواهید ریسک خرید سهام را نیز متحمل شوید می توانید از هر دو راه استفاده کنید هم صندوق سرمایه گذاری داشته باشید و هم پرتفوی خود را بچرخانید اما حذف صندوق های سرمایه گذاری در بد ورود می تواند ضرری آتی را متوجه شما کند.
به گزارش سنا ، به عنوان یک سرمایه گذار جوان، وقت کافی دارید و می توانید از ۵۰ دلار تا ۱۰۰ دلار در ماه سرمایه گذاری کنید و از همین پول کم بازدهی نسبی ببرید اما توجه داشته باشید که پا به پای شایعات بازار پیش نروید، چون اغلب جوانی، با خامی همراه است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ