کلاهبردار ۲۸۰ میلیاردی دستگیر شد + نقشه پیچیده مجرم حرفه‌ای برای کلاهبرداری

0
فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با جعل عنوان و انتساب خود به یکی از مقامات کشور توانسته بود با جلب اعتماد و اغفال یکی از شرکت های تجاری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کند، خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: در پی شکایت مسوولان یک شرکت تجاری به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه فردی با انتساب خود به یکی از مقامات کشور و ادعای داشتن نفوذ برای تامین ارز، از آن شرکت کلاهبرداری کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.
وی اظهار کرد: در تحقیقات مشخص شد که این فرد با سوء استفاده از نیاز شرکت به ارز برای واردات کالا، اقدام به صحنه سازی و ارتباط های دروغین تلفنی با رییس یکی از بانک های کشور کرده و با جلب اعتماد مسوولان این شرکت و اغفال آنها مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال از آنان دریافت کرده است.
این مقام مسوول افزود: پس از آنکه چندین ماه از تاریخ پرداخت وجوه به فرد مذکور گذشت، مسوولان شرکت متوجه شدند که ادعای این شخص دروغ بوده و وی هیچ ارزی را تامین و به خارج ارسال نکرده و تمام وجوه را به حساب خود واریز کرده است.
سردار آقاخانی گفت: با شکایت مسوولان شرکت، پرونده ای در این باره تشکیل و فرد مذکور در یک عملیات ویژه شناسایی و دستگیر شد.
این مقام انتظامی افزود: متهم پس از دستگیری در مواجهه با دلایل و مدارک موجود به انجام کلاهبرداری و اغفال مسئولان شرکت تجاری اقرار کرد و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل و روانه زندان شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با هشدار به شرکت های تجاری و صاحبان سرمایه برای هوشیاری بیشتر در برابر افراد کلاهبردار گفت: کلاهبرداران افراد باهوش، حرفه ای، دارای ظاهر شیک و متشخص هستند و از ادبیات محترمانه استفاده می کنند.
وی افزود: بیشتر این افراد با جعل عنوان و انتساب خود به مقامات و معرفی به عنوان فرد صاحب نفوذ، سعی می کنند اعتماد فرد مقابل را جلب کنند و در این زمینه با صحنه سازی های مختلف، یکی دو بار درخواست طعمه خود را عملی و طوری وانمود می کنند که هیچ مشکلی در کار آنها وجود ندارد.
سردار آقاخانی ادامه داد: توصیه پلیس به صاحبان سرمایه و شرکت های تجاری، کسبه بازار و عموم شهروندان این است که بدون بررسی و تحقیقات کامل و اطمینان از هویت و اصالت افرادی که به آنان مراجعه می کنند اقدام به پرداخت وجوه و سرمایه خود به آنان نکنند و در صورت مشکوک شدن در هر مرحله موضوع را با واحد های تخصصی پلیس در میان بگذارند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ