عامل حادثه مرگبار فیروزکوه / محرومیت ۲ ساله راننده اتوبوسی که جان ۱۲ نفر را گرفت

1
نماینده وزارت راه و شهرسازی، محرومیت دو ساله راننده اتوبوس حادثه دیده محور فیروزکوه را که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر از هموطنان شد، تایید کرد و گفت:شرکت مربوطه این اتوبوس نیز ۶ ماه مجاز به فعالیت نخواهد بود.
 عکس تصادف مرگبار حوادث واقعی حوادث مرگبار تصادف وحشتناک در ایران اخبار حوادث اخبار تصادف

به گزارش پارسینه ، هدایتی نیک خان در گفتگوی ویژه خبری افزود: این خودرو طبق مدارک موجود معاینه فنی داشته است و کنترل کیفیت و معاینه فنی را پاس کرده بود.

وی درباره اقدامات نظارتی وزارت راه از کیفیت خودروهای اتوبوس اسکانیا نیز گفت : خوشبختانه در سال ۹۳ با اعلام فراخوان، همه اتوبوس های اسکانیا کنترل فنی و رفع نقص شدند که این مسئله باعث کاهش حوادث مربوط به این خودروها نسبت به سال ۹۲ شده است .

وی با بیان اینکه وزارت راه درصدد گسترش کنترل آن لاین و لحظه ای مسیرهای شریانی کشور است، گفت: بر این اساس ظرف حداکثر سه سال ۱۸۸۰ دستگاه سامانه کنترلی در شریانهای اصلی جاده ای کشور نصب خواهند شد.

رئیس پلیس راه راهور نیز گفت: مدارک ظاهری نشان می دهد که راننده نتوانسته خودرو را کنترل کند.

سرهنگ حمیدی افزود: باید علت اصلی کنترل نشدن اتوبوس و همچنین عمل نکردن ترمز در شیب هم بررسی شود .

وی افزود: پلیس راهور همچنان به صورت جدی پیگیر حقوق مردم بویژه در جاده هاست .

وی خاطر نشان کرد : پیگیری پلیس باعث شد تا مشکلات مربوط به خودرو هوو پیگیری و رسانه ای شود و به نتیجه برسد .

سرهنگ حمیدی در این حال گفت: بسیاری از کنترل های خودروها اکنون بصورت آف لاین صورت میگیرد و اگر آن را آن لاین و لحظه ای کنیم از بسیاری از حوادث جلوگیری خواهد شد.

معاون نظارت سازمان استاندارد نیز ناتوانی راننده در کنترل خودرو را علت اصلی این حادثه دانست.

مقدم افزود: براساس گزارشهای پلیس راه ناجا و کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که راننده به دلایل نامشخص نتوانسته خودرو را کنترل کند .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نامه شما به وزارت راه و شهرسازی مبنی بر کنترل مستمر اتوبوس ها قبل از حرکت از هر مبدایی ارسال می شود گفت: این مهم درباره پرواز هواپیما ها به صورت مستمر ادامه دارد که باید در اتوبوس ها نیز پیاده شود .

مقدم افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه وزارت راه چنین برنامه ای را اجرا کرده به دست ما نرسیده است .

مدیرعامل شرکت اسکانیا در ایران نیز که بصورت تلفنی در برنامه حضور داشت گفت : شرکت اسکانیا آزمایش های کنترل مشخص درباره اتوبوس ها را انجام داده و نهایی کرده است.

زاهدی افزود: عقاب افشان نخستین و تنها شرکتی است که آزمایشات کنترل کیفی و فنی را با موفقیت پشت سر گذاشته است .

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در عمده تصادفات شرکت های اتوبوسی نامی از اسکانیا همچنان شنیده می شود گفت: شرکت اسکانیا ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوس در اختیار دارد و بخش زیادی از مسافران در مسیرهای مختلف را جابه جا می کند بنابراین با توجه به حجم ترددها و همچنین مسیرهای متعدد می توان چنین برداشتی داشت .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ص1 می گوید

    اتوبوس های اسکانیا در تصادفات منجر به واژگونی و از ناحیه ی ستونها و سقف بسیار
    ضعیف هصتند و سازمان استاندارد بدلایلی این آزمونها را ب ر روی اتوبوس ها انحام نمی دهد