بورس در هفته ای که گذشت / صدرنشینی تک سهم های بورس

0
معاملات هفته گذشته تالار شیشه ای با روند نزولی قیمت سهام شرکت های بورسی آغاز شد و اکثر نمادها افت قیمتی سهام را تجربه کردند.

پنج روز معاملاتی هفته گذشته با اتفاقات متعددی همراه بود، به گونه ای که در اولین روز معاملاتی هفته مذکور گروه سیمان در پی اظهارات دبیر انجمن گروه مبنی بر ارایه درخواست افزایش ۱۸ درصدی نرخ فروش سیمان با افزایش اقبال سهامداران مواجه شدند و در نتیجه آن اکثر نمادهای فعال در این گروه رشد قیمتی و بعضاً تشکیل صف خرید سهام را تجربه کردند که البته این روند تنها دو روز متوالی دوام داشت و این گروه در روز معاملاتی سوم با سایر گروه های بورس یکپارچه قرمز شدند.

همچنین گروه حمل و نقل نیز طی اواسط هفته گذشته با افزایش تقاضا همراه شدند و در بعضی نمادها همچون “حسینا” تا تشکیل صف خرید سهام نیز پیش رفتند.

در ادامه معاملات نیز نماد معاملاتی “شبندر” طی روز دوشنبه و نیز نمادهای “شتران” و “شپنا” طی سه شنبه هفته گذشته به دلیل اعلام تغییرات با اهمیت در پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۴ متوقف شدند و پس از ارایه اطلاعات جدید طی آخرین روز معاملاتی هفته مورد بازگشایی قرار گرفتند.

بطوریکه “شبندر” با اعلام تعدیل منفی ۶۰ درصدی سود برآوردی سال مالی جاری با افت قیمتی ۱۳ درصدی به تالار شیشه ای بازگشت و در کنار آن نمادهای “شتران” با اعلام تعدیل مثبت ۱۲ درصدی و نیز “شپنا” با ارایه پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری خود مبنی بر رشد ۳۶ درصدی سود برآوردی بازگشایی شدند که در این میان “شتران” با افت قیمتی شش درصدی و در مقابل “شپنا با رشد قیمتی ۱۲ درصدی سهام مورد معامله قرار گرفتند.

همچنین آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بورس با شروع اولین دور مذاکرات هسته ای کشور پس از ارایه بیانیه لوزان مصادف شد که در پی آن گروه های بانک و خودرو روندی سبز را سپری کردند.

در مجموع معاملات هفته گذشته بازار سرمایه با بازدهی منفی دو درصدی شاخص کل خاتمه یافت. به گونه ای که نماگر بازار سرمایه با سقوط به دو کانال پایین تر در نهایت در مدار ۶۸ هزار واحدی ایستاد.

براساس اطلاعات موجود، صنعت استخراج سایر معادن به مدد بازدهی مثبت ۱۷٫۴۷ درصدی تک نماد فعال در گروه یعنی “کماسه” عنوان پربازده ترین گروه را از آن خود ساخت. در پی آن صنایع تجارت عمده و خرده فروشی وسائط نقلیه موتور با تک سهم “بدکو” و نیز فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

سایت بورس تحلیل بورس امروز بهترین سهام برای خرید در بورس اخبار بورس امروز

این در حالی است که گروه انبوه سازی املاک و مستغلات با تحقق بازدهی منفی ۵٫۲۹ درصدی به عنوان کم بازده ترین صنعت مطرح شد. بعد از آن صنایع فرآورده های نفتی و نیز عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم در جایگاه های دوم و سوم کم بازده ترین صنایع قرار گرفتند.

سایت بورس تحلیل بورس امروز بهترین سهام برای خرید در بورس اخبار بورس امروز

براساس اطلاعات موجود، ۱۴۱ شرکت فعال بورسی بازدهی مثبت را به سهامداران خود اعطا کردند و سهام ۲۸۶ مجموعه با افت قیمتی همراه شدند و در نهایت معاملات سهام ۱۱ مجموعه بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی خاتمه یافت.

براین اساس، شرکت های شیشه قزوین، پالایش نفت اصفهان و گروه صنعتی سدید در جایگاه های نخست جدول پربازده ترین سهام قرار گرفتند که البته در این میان فعالان بورس انرژی در نماد “انرژی” با کسب بازدهی مثبت ۲۶٫۵۸ درصدی عنوان نخست را از آن خود ساخت.

سایت بورس تحلیل بورس امروز بهترین سهام برای خرید در بورس اخبار بورس امروز

در مقابل اما شرکت های بسته بندی مشهد، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت لاوان به عنوان کم بازده ترین سهام مطرح شدند.

سایت بورس تحلیل بورس امروز بهترین سهام برای خرید در بورس اخبار بورس امروز

در پایان این گزارش می افزاید، طی هفته گذشته حجم معاملاتی بیش از پنج میلیارد و ۲۷۹ میلیون سهم طی ۴۸۰ هزار و ۳۶۲ دفعه معامله، ارزشی به مبلغ بیش از ۱۱ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال را رقم زد و بانک تجارت با حجم معاملات بیش از ۸۱۴ میلیون و ۴۵۶ هزار سهمی به عنوان پر گردش ترین سهم برگزیده شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ