تحلیل روز سهام پدیده شاندیز ،تبرک ،پردیسبان ،ابرده ،گرند سنتر و سپاد خراسان

0

درست در همان روزی که رسانه ها از قول مدیرکل دادگستری خراسان رضوی نوشتند: «میزان» و «پدیده» پرونده قضایی ندارند، دادستان مشهد از ورود دستگاه قضا به پرونده میزان و ارایه مهلت چند روزه به هیات مدیره موسسه برای حل مشکل خبر داده بود و هم راجع به پدیده در اظهاراتی گفته بود: دفاتر پدیده در شهرستانهای تربت حیدریه و سبزوار دوباره پلمب شد.

پدیده شاندیز:

در روزهای پایانی هفته گذشته ۳ اظهار نظر قضایی از قول بالاترین مقامات دستگاه قضایی خراسان رضوی در رسانه ها منتشر شد که بیش از هر چیز موید وجود قرائت های مختلف در بحث مواجهه با پدیده های قضایی در استان است.
درست در همان روزی که رسانه ها از قول مدیرکل دادگستری خراسان رضوی نوشتند: «میزان» و «پدیده» پرونده قضایی ندارند، دادستان مشهد از ورود دستگاه قضا به پرونده میزان و ارایه مهلت چند روزه به هیات مدیره موسسه برای حل مشکل خبر داده بود و هم راجع به پدیده در اظهاراتی گفته بود: دفاتر پدیده در شهرستانهای تربت حیدریه و سبزوار دوباره پلمب شد.
غلامعلی صادقی با اشاره به خبری که برخی از دفاتر شرکت پدیده به منظور رفاه حال سهامداران و کمک به آنان، با هماهنگی دادستانی مشهد برای مدت محدودی بازگشایی و فک پلمب شده بود، گفت: متاسفانه این شرکت از این موضوع سوء استفاده کرده و اقدام به تبلیغاتی مبنی بر شروع به کار مجدد این دفاتر کرده است.
شاید این نوع مواجهه همان پدیده ای باشد که مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده در مصاحبه مشروح خود با ماهنامه همشهری اقتصاد به آن اشاره کرده و گفته بود: ما می گوییم یک نفر طرف حساب من باشد تا بتوانیم به یک نتیجه برسیم.
جالبتر اینکه سحرگاه روز جمعه (ساعت ۳ بامداد) خبری از رئیس سازمان امور اراضی کشور روی خروجی تسنیم قرار گرفت که ایشان نیز در اظهار نظری جالب اعلام کرده بود پدیده هنوز پلمپ است و تا نیمه دوم سال راه نخواهد افتاد.
فارغ از همه این اخبار پدیده ادامه روند ساختمانی پروژه هایش را طی می کند و با انتقال چندین دستگاه خودرو ۲۰۶ به محل مجموعه، در صورت صدور مجوز از سوی اداره کل صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی آماده انجام قرعه کشی این خودرو ها بین تمام کسانی است که از فروشگاه ها، رستوران ها و…. خرید می کنند.

تبرک:
امروز دادگاهی برای رسیدگی به پرونده علیرضا بوستانی مدیرعامل تبرک برگزار می شود. این شرکت که با مخالفت برخی سهامداران نسبت به بازخرید در سال ۹۳ مواجه شده بود شرایط سال ۹۴ را سخت تر اعلام کرد تا وضعیت بازخرید ها مبهم تر شود. سهامداران این مجموعه درخواست بازخرید با قیمت روز را دارند در صورتی که مدیرعامل آن مدعی است قیمت روز را دلال ها تعیین می کرده اند و با توجه به مسدود بودن حساب هایش حتی نوع بازخرید اعلام شده نیز برای او چندین میلیارد ضرر به همراه خواهد داشت.

پردیسبان:
دادگاه شرکت پردیسبان روز پنج شنبه با حضور قائم مقام این شرکت برگزار شد که طی آن صورت وضعیت سهامداران و لیست افراد ثبت نام کرده در مورد طرح مبادله سهام با املاک به حیدری قاضی این پرونده ارائه شد. قناعتی قائم مقام مدیرعامل پردیسبان طی گفتگویی از معاوضه ۹۶ درصد سهامهای در اختیار سهامداران با ملک خبر داده بود. از سوی دیگر با انتشار این خبر بلافاصله موج تماسهای سهامداران با اکوسنتر آغاز شد که ضمن رد ادعای وی از الزام پردیسبان به بازخرید سهم سهامداران با وجه نقد از سوی قاضی خبر می دادند. اختلاف نظرات به حدی بود که اکوسنتر راضی شد تا روشن شدن واقعیت خبر را از روی خروجی بردارد.

گرندسنتر:
شرکت گرند سنتر در سکوت خبری مشغول فروش سهام خود است. این شرکت که پروژه های مختلفی را برای آینده خود در نظر گرفته است هر سهم شرکتی خود را با قیمت ۲ هزار و ۸۵۷ تومان و هر سهم پروژه ای را با قیمت ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به فروش می رساند.

شرکت تعاونی ابرده:
ابرده که سال ۹۳ بتن ریزی پروژه خود را به پایان رسانده بود پس از نصب ستون در اواخر این سال، حال در حال نصب ستون های پروژه مسکونی هوپاد خود است. این شرکت قیمت هر سهم خود را ۲۰۰ هزار تومان می داند اما احتمال رشد این قیمت در آینده نزدیک بسیار محتمل است.

سپاد خراسان:
خالق پروژه نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت CHP اکنون در حال اتمام برج بازار بین الملل خاورمیانه است. قیمت هر سهم سپاد پس از دو بار افزایش قیمتی در سال ۹۴ به رقم ۵۲۰ هزار تومان رسیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ