روحانی قبل از عید گفت “ساماندهی بی سر و صدای یارانه ثروتمندان” را شروع کنید

0
ربیعی در دیدار با آیت‌الله مکارم‌ شیرازی افزود: ما این ساماندهی را از ۳۰ هزار نفر شروع کردیم و تا ۵۰ هزار نفر و سپس ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار نفر نیز پیش رفتیم/ هشت میلیون فقیر و حاشیه‌نشین بیمه شدند
یارانه ثروتمندان سوابق علی ربیعی سوابق حسن روحانی بیوگرافی علی ربیعی بیوگرافی حسن روحانی

به گزارش «نسیم»، علی ربیعی که در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی سخن می‌گفت، اظهار داشت: ساماندهی بی سر و صدای یارانه افراد ثروتمند را از قبل از عید شروع کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:‌ رئیس‌جمهور ‌قبل از عید به من دستور داد که ساماندهی بی سر و صدای یارانه ثروتمندان را شروع کنیم و این کار را به شکلی صورت دهیم که این اقدام در جامعه اثر بدی به جای نگذارد.

وی گفت: ما این ساماندهی را از ۳۰ هزار نفر شروع کردیم و تا ۵۰ هزار نفر و سپس ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار نفر نیز پیش رفتیم. همچنین در کنار آن نظام اعتراض به حذف یارانه را طراحی و اجرا کردیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: قصد خبری کردن این موضوع را نداشتیم اما یکی از نشریات خبری زد و مجبور به موضع گیری ضعیفی شدیم. من شخصاً در مرکز اعتراض به اعتراضات مردم رسیدگی کردم و دیدم که کسی که ماشین ۱۷۰ میلیونی داشت، از حذف یارانه خود معترض بود و می‌گفت این یارانه حق من است.

وی افزود: در نخستین روز هفته کارگر، به سنت همیشگی پس از بیعت با امام راحل، خدمت حضرتعالی و مراجع بزرگوار رسیده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تنظیم روابط کارگر و کارفرما و ایجاد اشتغال در کشور به همراه گسترش بخش تعاون و آموزش مهارتی به افراد، در اختیار وزارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و خداوند توفیق خدمت را به ما داد.

وی خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب من به عنوان کارگر، عضو شورای عالی کار بودم و بعد از آن در ابتدای آغاز کار به‌عنوان وزیر خدمت مقام معظم رهبری رسیده و به ایشان عرض کردم، مردم‌سالاری دینی این است که کارگر به عنوان وزیر خدمت شما می‌رسد.

ربیعی تصریح کرد: ما از قبل انقلاب خدمت شما(آیت‌الله مکارم شیرازی) و آثار شما ارادت داشتیم و در مقابل جو مارکسیستی که در آن زمان حاکم بود، از نوشته‌های شما و مجلات مکتب اسلام استفاده می‌کردیم و حتی برادر من را به سبب داشتن آثار شما، بازداشت کردند. امروز نیز نیاز به روشنگری توسط مراجع عظام تقلید دیده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نوع نگاه ایرانیان به کار تغییر کرده است و مسائلی مانند برکت از ذهن مردم دور شده است، برخی به سبب قوانین و مقررات است و برخی به سبب تغییرات نظری، لذا نیازمند توجه مجدد به ارزش‌ها هستیم.

وی با اشاره به آمار کارجویان در کشور، اظهار داشت: سال گذشته از ۳۰۰ هزار نفری که برای شغل معرفی کردیم، ۱۰۰ هزار نفر حاضر به شاغل شدن در شغل‌های پیشنهادی نشدند و این مشکلی است که باید حل شود.

ربیعی با اشاره به سردرگمی بحث رفاه در کشور، خاطرنشان کرد: مسئولیت حذف ثروتمندان از یارانه به عهده من گذاشته شده است و در این مسائل اقداماتی را شروع کرده‌ایم. در کشور بحث رفاه را اشتباهاً پیش رفتیم و با توزیع پول، در دام مسیر طی شده افتادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: سال گذشته مردم یک‌هزار میلیارد تومان به بهزیستی کمک کردند و این کار تا ۲ یا ۳ هزار میلیارد تومان جای افزایش دارد، به نظر من باید بهزیستی برای کمک گرفتن از مردم به مساجد برود.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۸ میلیون نفر را بیمه کردیم و آمار نشان می‌دهند که این‌ها فقرا و حاشیه‌نشین‌ها بودند. در طرح سلامت ۷۰ درصد کار با ما است و سازمان تأمین اجتماعی به غیر این، ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هنگام ورود به این کار، تأمین اجتماعی ۵ هزار میلیارد تومان کسری داشت، از طرفی به دفترچه بیمه ارزش گذشته‌اش را برگرداندیم و پارسال برای این که گران کردن خدمات را پوشش دهیم، ۳ هزار میلیارد تومان دیگر آوردیم و در این طرح سلامت، به طور گمنام فعالیت کردیم.

ربیعی هدف بهزیستی را انتقال تکیه از دولت به ملت عنوان کرد و گفت: ما ۲۲ میلیون شغل داریم و نسبت شغل‌رسمی به غیر رسمی، ۲ به ۱ است؛ امسال ۶۰۰ هزار بیمه جدید داشتیم. از سوی دیگر با هماهنگی رئیس جمهور، قرار را بر عدم افزایش یارانه و مقابله با فقر گذاشتیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ