شفاف‌سازی صدرا تا ۲ روز آینده/ عرضه بلوکی توسط سهامدار عمده قطعی نیست

0

مدیر ناشران شرکت فرابورس با بیان اینکه تا دو روز آینده شفاف‌سازی‌ لازم در خصوص صدرا انجام خواهد شد، گفت: عرضه بلوکی از سوی سهامدار عمده صدرا هنوز قطعی نشده است.

رضا غلامعلی‌پور مدیر ناشران شرکت فرابورس در گفت‌وگو با  فارس، درباره شایعات مطرح شده مبنی بر عرضه بلوکی ۶۲ درصد از سهام شرکت صنعتی دریایی ایران “صدرا” اظهار داشت: با توجه به نامه‌نگاری‌ انجام شده از سوی سازمان بورس فعلاً موضوع عرضه بلوکی صدرا در حد شایعه باقی مانده است.

وی ادامه داد: طبق پاسخ سهامدار عمده به نامه سازمان بورس هنوز با مشتری این سهم به قطعیت نرسیده‌اند.

مدیر ناشران شرکت فرابورس با تأکید بر اینکه بحث واگذاری صدرا از اواخر تیر ماه سال گذشته مطرح شده گفت: این بحث هنوز قطعی نشده و تنها رسانه‌ها از عرضه بلوکی آن توسط سهامداران عمده خبر داده اند.

غلامعلی‌پور گفت: قطعاً اگر  مشتری برای این شرکت وجود داشته باشد، باید از طریق آگهی فرابورس اطلاع‌رسانی شود، بنابراین طبق دستورالعمل فرابورس باید اقدام کند.

وی در پاسخ به دلیل توقف نماد معاملاتی صدرا طی روزهای گذشته گفت: به دلیل وجود ابهاماتی در خصوص تغییر هیأت مدیره و عرضه بلوکی آن فعلاً متوقف شده تا شفاف‌سازی لازم درباره آن انجام شود.

غلامعلی‌پور ادامه داد: طی امروز یا فردا با نامه‌نگاری‌های انجام شده شفاف‌سازی لازم درباره عرضه یا عدم عرضه آن انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر سهم این شرکت ۲۱۳۸ ریال بسته شد، گفت: آخرین معامله بر روی آن ۲۷ مرداد ماه جاری بوده است؛ ابهامات به وجود آمده موضوع مهمی بود، چرا که کنترل کامل شرکت طبق خبر رسانه‌ها قرار بود به شخصی واگذار شود.

غلامعلی‌پور با اشاره به اینکه سهامداران عمده این شرکت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و دیگر گروه‌ها هستند، گفت: در صورت واگذاری بلوکی ۶۲ درصد از سهام این شرکت باید سهامداران تجمیع شوند.

وی درباره امکان انتقال صدرا از بازار پایه به دیگر بازارها و یا بورس به خبرنگار فارس گفت: همه شرکتهایی که در بازار پایه هستند برای شفاف‌سازی تمرین می‌کنند و در صورت عدم وجود زیان انباشته شرکت امکان انتقال آن به دیگر بازارها نیز وجود دارد.

مدیر ناشران شرکت فرابورس با اشاره به اینکه صدرا طبق اطلاعات سه ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه جاری حدود ۹۴۷ میلیارد تومان زیان انباشته دارد، گفت: برای بازگشتن به تابلوهای اول نباید این شرکت زیان‌ انباشته داشته باشد و باید چشم‌اندازی از سودآوری پیش‌بینی کند.

وی با اشاره به اینکه صدرا در صورت احراز دستورالعمل پذیرش برای بازارهای اول و دوم منتقل می‌شود، گفت: طبق نامه‌نگاری‌های انجام شده امید داریم تا دو روز آینده به شایعات مطرح شده پاسخ شفاف بدهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ