درآمد میلیاردی وهابیون از بازار روغن ایران! /درپی واگذاری بی‌حساب سهام یک شرکت‌ ایرانی؛

0
هلدینگ صافولا به ریاست سلیمان بن عبدالقادر المهیدب است با توجه به داده ها در وب سایت بورس عربستان، دولت عربستان با ۱۰ درصد سهام، خود را دومین سهامدار بزرگ صافولا می‌داند. شرکت صافولا با وجود تنش‌های موجود، به آرامی و بی سر و صدا در ایران رونق گرفت و هم اکنون یکی از بزرگترین شرکت‌های مواد غذایی جنوب‌غربی آسیا است و حالا در تمام آشپزخانه های ما ایرانی ها روغن های وجود دارد که طعم خون و بوی وهابیت می دهد.
هلدینگ صافولا روغن وهابی تحلیل شرکت صافولا بهشهر
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری ۵۹۸، مردم ایران هر روز در اخبار از سیاست های ضد ایرانی عربستان سعودی زیاد می شنوند از ترور سفیرکشورمان در یمن گرفته تا بمب گذاری جلوی سفارت در لبنان و از همه مهمتر حمایت تمام قد از گروه های وهابی در سوریه که مهمترین هدف خود را درنابودی کامل شیعیان و تخریب حرم های خانم حضرت زینب(س)وخانم رقیه(س) می دانند.

این موضوع برای تمامی کارشناسان سیاسی مثل روز روشن است که ایران و عربستان دو رقیب سنتی در منطقه می باشند و در جهان اسلام نیز هردو کشور تلاش در ایفای نقش رهبری را دارند ولی وضعیت عربستان متقاوت با ایران می باشد این کشور با واقع شدن شهرهای مکه و مدینه جایگاه ممتازی در میان تمامی کشورهای اسلامی دارد حاکمان این کشور که خود را خادمین حرمین شریفین می دانند تمام تلاش خود را برای نابودی تفکر شیعه انجام می دهند.

کشور عربستان سعودی با ۹/۲۶۱ میلیارد بشکه ذخیره اثبات شده تقریبا” یک چهارم ذخیره نفت دنیا را در اختیار دارد. بودجه دولت عربستان سعودی در سال جاری به ۲۲۰ میلیارد دلار رسیده است و با صندوق ذخیره ارزی بیش از۵۰۰میلیارد دلاری شانه به شانه کشورهای صنعتی جهان حرکت میکند درآمد عربستان از حج سال جاری حدود ۱۶.۵ میلیارد دلار تخمین زده شد که ۳ درصد از تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص می دهد. ولی با یک سیستم حکومتی بسته با تفکرات سلفی گری که هدف نهایی خود را در نابودی شیعه می داند.

حاکمان این کشور با درآمد عظیم نفتی خود سعی در گسترش نفوذ خود در منطقه دارند از حمایت از گروه تروریستی طالبان در افغانستان گرفته تا مسلح کردن مخالفان کشورما همچون گروه جندا…شیطان در سیستان و بلوچستان حالا نیز باتمام توان در سوریه سعی در شکستن حلقه کشورهای محور مقاومت را دارند.

از اولین روزهای که بیداری درمنطقه آغاز شد عربستان سعودی سعی در استفاده از این موقعیت برآمد چه در تونس حمایت از گروه های تندرو سلفی چه در سرنگونی قذافی در لیبی و در بحرین نیزبا دخالت مستقیم و اشغال این کشورتلاش نمود کنترول بحران را در دست بگیرد وتا حدی نیز موفق عمل کردند توانستند انقلاب مصر را با کودتا نظامی به شکست بکشانند و در عراق با کمک های مالی و تسلیحاتی از گروه های تکفیری به رهبری القائده و تشکیل گروه جدید داعش جبهه جدیدی را بر ضد محور مقاومت باز نمایند تا از دو محور هم سوریه و عراق را تحت فشار قرار بدهند.

درباره دخالت در بحران سوریه عربستان مدیریت منطقه ای را در دست دارد و بیشترین کمک ها را به مخالفان نظام سوریه تا امروز انجام داده است بعد از اینکه قطروترکیه تاحدی سعی نموداند خود را از بحران سوریه دور نماید رهبری مخالفان را عربستان در دست گرفته است.

حالا می خواهیم نمونه ای از کمک های که هر روز از داخل خانه های ما ایرانی ها برای وهابیت فرستاده می شود بگوییم. کمک های مالی که از خانه های ما شیعیان ایران برای کشتن برادران شیعه ما در بحرین، لبنان، سوریه، افغانستان … فرستاده می شود ولی خود ما خبر نداریم!

به دلیل سیاست‌های اشتباه مسئولین کشور در واگذاری و فروختن سهام بعضی شرکت های ایرانی به سعودی ها در چند سال اخیر باعث شده ما ایرانی ها در رشد تفکر سلفی و وهابی سهیم باشیم.

چند روز پیش وال‌استریت ژورنال گزارش داد که یک شرکت بزرگ سعودی به نام شرکت سعودی هلدینگ غذایی صافولا ۸۰% سهام شرکت صافولا بهشهر را خریداری کرده است دو کارخانه مواد غذایی زیر مجموعه صافولا بهشهر بیش از ۵۰ درصد از بازار روغن خوراکی ایران را در اختیار دارند.

این شرکت در حال حاضر محصولات خود را با نام های تجاری « لادن، لادن طلایی، بهار، آفتاب، نسترن و … » تولید و عرضه می نماید.

هلدینگ صافولا به ریاست سلیمان بن عبدالقادر المهیدب است با توجه به داده ها در وب سایت بورس عربستان، دولت عربستان با ۱۰ درصد سهام، خود را دومین سهامدار بزرگ صافولا می‌داند.

شرکت صافولا با وجود تنش‌های موجود، به آرامی و بی سر و صدا در ایران رونق گرفت و هم اکنون یکی از بزرگترین شرکت‌های مواد غذایی جنوب‌غربی آسیا است و حالا در تمام آشپزخانه های ما ایرانی ها روغن های وجود دارد که طعم خون و بوی وهابیت می دهد.

هلدینگ صافولا، به عنوان یک سرمایه‌گذار بزرگ در حوزه‌ی تولید روغن‌نباتی در کشور‌های عربی به ریاست سلیمان بن عبدالقادر المهیدب، به رغم همه تنش ها،  بدون سر و صدا در ایران رونق گرفت و سود خوبی از سرمایه گذاری در این شرکت به جیب زده است. هر چند که این شرکت سعودی اعلام کرد که در سه ماهه منتهی به پایان ماه دسامبر ۲۰۱۴، ۱۵۰ میلیون دلار سود خالص داشته، اما اکثر تحلیلگران سودی حدودا ۱۷۰ میلیون دلاری را برای این شرکت تخمین می زنند.

به گزارش فاروق میاه، از موسسه ان سی بی کپیتال، شرکت صافولا حدود ۱۵ درصد کل درآمد خود را از فعالیت در ایران به دست می آورد. اعراب با رخنه در بازار روغن ایران، و با توجه به سهم ۵۰ درصدی مجموعه صنعتی بهشهر و مارگارین، در تولید روغن مورد نیاز بازار ایران، با برنامه ریزی برای به دست گرفتن بخش عمده ای از بازار پخش روغن در کشور، هم اکنون ۸۰ درصد سهام این شرکت را به نام خود کرده اند.

بررسی سایت رسمی شرکت سعودی صافولا نیز ضمن تایید این موضوع ، در معرفی زیر مجموعه های خود، از سه مجموعه شرکت صنعتی بهشهر، شرکت کارخانجات مارگارین و شرکت طلوع پخش آفتاب در ایران، نام می برد که این شرکت سعودی مالکیت ۷۹.۹ درصد سهام «شرکت صنعتی بهشهر» و «شرکت کارخانجات مارگارین» و ۱۰۰درصد مالکیت سهام «شرکت طلوع پخش آفتاب» را در اختیار دارد!

بر اساس اطلاعات مربوط به سایت این شرکت، سلیمان بن عبدالقادر المهیدب از چهره های سرشناس و بانفوذ در حکومت سعودی، عرضه کننده روغن خوراکی، شکر و دیگر مواد اولیه غذایی در بازارهای جنوب غرب آسیا و شمال آفریقاست. سود خالص این کمپانی در سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار ثبت شده است. و این در حالی است که طبق مستندات موجود در سایت رسمی این هلدینگ بزرگ سعودی، از سال ۲۰۰۴ سهامدار عمده شرکت صافولا بهشهر نیز بوده است.

اما نکته قابل توجه آن است خانواده المهیدب به عنوان یکی از خانواده های متنفذ در حاکمیت سعودی، تنها سهامدار عمده هلدینگ صافولا (مالک شرکت مارگارین و بهشهر) نیست و طبق اعلام رسمی این شرکت در خصوص سهامداران عمده هلدینگ صافولا، دولت  وهابی عربستان سعودی به عنوان یکی از سهامداران عمده این هلدینگ معرفی شده است به نحوی که سازمان تامین اجتماعی دولت وهابی عربستان سعودی نیز مالک ۱۰ درصد سهام کل هلدینگ صافولا ست.

وجود منابع سرشار نفتی و البته شرکت های بزرگ تجاری هم چون صافولا، این قدرت اقتصادی را به دولت عربستان داده است که براحتی و با هزینه مبالغی هنگفت، از جریانات وهابی- تکفیری حمایت کرده و زمینه ساز بروز فجایع انسانی بزرگ در منطقه خاورمیانه از لبنان و سوریه گرفته تا یمن، بحرین و عراق باشد.

بر اساس مستندات موجود، بدون شک سود حاصل از شرکتهایی نظیر هلدینگ صافولا که یکی از سهامداران عمده آن دولت عربستان سعودی معرفی شده است، کارکردی جز تقویت و گسترش تفکر وهابیت که دولت سعودی نمایندگی آن را برعهده دارد نخواهد داشت و بر این اساس بازار روغن ایران، خدمت بدون مزد و منتی را به واسطه شرکتهایی چون شرکت بهشهر و مارگارین که عمده بازار روغن ایران را در اختیار دارند، به این تفکر و جریان خطرناک می کند.

حال مشخص نیست آیا مراجع تصمیم گیر، در حوزه تهیه و تولید کالاهای استراتژیکی چون روغن مصرفی خانوارها، آیا تدابیری را برای قطع سلطه کشورهای بیگانه خصوصا دولت سعودی که سابقه ویژهای در تخاصم با ملت ایران دارد اندیشیده است یا خیر!؟

منبع: جهان نیوز و دولت بهار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ