پوشش مناسب سود باکاهش وابستگی به منابع خارجی “خمحور”

0
روند تولید شرکت تولید محور خودرو طی دوره عملکرد سه ماهه نخست سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۲ چندان مناسب نبوده، به گونه ای که این شرکت طی دوره مذکور زیان عملیاتی محقق کرده است. به نظر می رسد این امر متأثر از دو عامل ایجاد شده در روند تولید کالاهای تولیدی “خمحور” می باشد.

رییس حسابداری صنعتی شرکت تولید محور خودرو با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: تحریم های اعمالی بر کشور و در پی آن بروز مشکلاتی در تأمین قطعات اولیه مورد نیاز و عدم ترخیص کالا را می توان از عوامل اثرگذار بر کاهش تولید شرکت طی این دوره عملکرد دانست.

وی افزود: شرکت های خودروساز اعم از تولیدکنندگان خودروهای سبک یا سنگین به دلیل مشکلات ایجاد شده بر سر راه تأمین تجهیزات مورد نیاز خود از منابع خارجی با کاهش تولید مواجه شده اند که به طور طبیعی این مسئله نیز به شرکت های قطعه ساز همچون “خمحور” انتقال یافته و موجب روند نزولی تولید محصولات آنها نیز شده است.

این مقام مسئول در ارتباط با راهکارهای ارایه شده جهت رفع مشکل نقدینگی شرکت بیان کرد: این شرکت به دنبال یافتن راهکارهایی جهت رفع این مشکل است، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که حتی در شرایط کاهش تولید محصولات نیز هزینه های ثابتی بر شرکت تحمیل می شود که اجتناب ناپذیر بوده و موجب در افزایش هزینه ها می گردد.

رییس حسابداری صنعتی شرکت تولید محور خودرو افزود: با شروع فعالیت دولت جدید شرکت های فعال در این صنعت نسبت به بهبود شرایط سیاسی و روابط بین المللی و به دنبال آن کاهش فشار تحریم های اعمالی بسیار امیدوار هستند. البته نمی توان انتظار داشت که این امر طی دوره کوتاه مدت تحقق یابد به طوریکه به نظر می رسد دستیابی به آن نیازمند گذر زمان و مشخص شدن سیاست های کلان اقتصادی باشد.

آزادفلاح در ارزیابی عملکرد سه ماهه اول سال مالی جاری تصریح کرد: با توجه به مطالب عنوان شده، درآمد حاصل از سرمایه گذاری های شرکت در سهام بانک پارسیان یکی از عوامل مؤثر بر پوشش ۲۲ درصدی سود برآوردی شرکت طی دوره مذکور است.

وی با اشاره به تأمین ۶۳ درصدی قطعات اولیه مورد نیاز از کشور چین و با نرخ یورو مبادله ای، اظهار داشت: این شرکت درصدد کاهش میزان وابستگی خود به منابع خارجی است، به گونه ای که طی نیمه دوم امسال میزان قابل توجهی از لوازم اولیه مورد نیاز از تأمین کنندگان داخلی فراهم خواهد شد. بدین ترتیب امیدواریم تا در پی تحقق این امر، شاهد روند صعودی تولید و دست یافتن به سود برآوردی ۳۶ ریالی طی سال مالی جاری باشیم.

این مقام مسئول در خاتمه پیرامون قیمت فروش کالاهای تولیدی شرکت ابراز داشت: همانطور که عنوان شد  تنها خریدار محصولات تولیدی “خمحور” یک شرکت تولیدکننده خودرو است که به موجب آن می توان گفت بازار رقابتی برای فروش کالاهای تولیدی شرکت وجود ندارد. از این رو نمی توان در خصوص افزایش نرخ فروش محصولات اعلام نظر چندانی داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ