رانت چهل هزار نفره در وزارت آموزش و پرورش!/اکسپوی داماد وزیر نیمه کاره افتتاح شد! /

0
دعوای ساختمان‌های رؤسای جمهور سابق بالا گرفت

مطالب مطرح از سوی یک روزنامه در مورد منبع تأمین ساختمان محل استقرار احمدی‌نژاد در ولنجک باعث واکنش احمدی‌نژادی‌ها شده است. یک مقام آگاه در واکنش به ادعاهای میرتاج‌الدینی، معاون سابق احمدی‌نژاد گفته که اظهارات وی صحت ندارد و هیچ یک از رؤسای جمهور گذشته، از جمله احمدی‌نژاد ردیف بودجه دولتی ندارند و هزینه‌های فعالیت آنان از طریق دولت تأمین نمی‌شود.

ظاهرا ساختمانی که در اختیار احمدی‌نژاد است، دولتی نیست و از طریق یکی از بنیاد مستضعفان در اختیار وی قرار گرفته است.

در مقابل طرفداران احمدی‌نژاد، ساختمان جدید بنیاد باران را کانون حملات خود قرار داده و مدعی شده‌اند که بر اساس شنیده‌ها، زمین آنکه هم اکنون حداقل متری ۱۰ میلیون تومان ارزش دارد، دولتی و بخشی از بنیاد ایران‌شناسی بوده که در دولت اصلاحات به بنیاد باران واگذار شده است، البته روابط عمومی بنیاد ایران‌شناسی این موضوع را تکذیب می‌کند.

پولی که از رحیمی گرفتیم، اهمیتی ندارد!

محمدرضا باهنر در پاسخ به اینکه چرا اسامی نمایندگانی که از رحیمی پولی را دریافت کرده‌اند، افشا نمی‌شود، گفته: اینکه بنده مانع افشای اسامی هستم این طور نیست و این کار را نمی‌کنم اما معتقدم افشا، هیچ چیز جدیدی را پیش نمی‌آورد. بالاخره نمایندگان مجلس که کاندیدا می‌شوند برای تبلیغات نیاز به هزینه دارند و این هزینه‌ها در هر دوره نیز متفاوت است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصد بسیار کمی از کاندیدا‌ها هزینه انتخاباتی را از پول شخصی می‌پردازند، گفته: عموما کاندیداهایی که وارد تبلیغ می‌شوند، باید کمک بگیرند و این کمک‌ها نیز همیشه وجود دارد. آقای رحیمی در سه سال قبل به تعدادی نماینده چهار تا پنج میلیون پول داده و شاید به نرخ روز این مبلغ بخش کمی از هزینه‌های یک نماینده بوده باشد؛ این پنج میلیون که در آن موقع کمک گرفته شده اشکال و مانعی ندارد بلکه پولی که رحیمی دریافت کرده باید روشن شود.

موسوی لاری از حذف اصلاح‌طلبان وحشت دارد؟!

در گفت‌و‌گوی وزیر کشور دولت اصلاحات با یک روزنامه با تیتر «رقیب از ما وحشت دارد» نزدیک به سی بار به کلمه «حذف» اشاره شده است. در بخش پایانی این مصاحبه، موسوی لاری پس از مرور سوابق جناح مقابل در تلاش برای حذف اصلاح‌طلبان، با لحنی تهدید‌آمیز گفته: اصولگرایان خردورز باید خرج خود را از تازه به دوران‌رسیده‌ها جدا کنند. این افراد به دنبال این هستند که گفتمان حذف و طرد و قیچی کردن را دوباره در جامعه پر رنگ کنند. اصولگرایان اگر بخواهند همچنان بر طبل فشار و اجبار بکوبند و دنبال حذف رقبای سیاسی خود باشند، اتفاقاتی خیلی تند‌تر از ٧۶ و ٩٢ برای آن‌ها رخ خواهد داد.

پرده برداری از رانت چهل هزار نفره در وزارت آموزش و پرورش!

اظهارات اخیر فانی وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرحی در این وزارت خانه، شائبه امکان بروز یک رانت بزرگ در این وزراتخانه را ایجاد کرده است. فانی در معرفی بخشی از اقدامات وزارت خانه متبوعش گفته: ما برای اولین بار حدود ۴۰ هزار دانش آموز را با هزینه وزارتخانه به مدارس غیر دولتی خصوصی فرستادیم و با استفاده از ظرفیت خالی این بخش برای هر دانش آموز یک سوم حالت عادی هزینه کردیم.

فانی در ادامه گفت: این دانش آموزان ریالی برای ثبت نام و تحصیل در این مدارس پرداخت نکرده‌اند و تمام شهریه‌های آن‌ها را وزارتخانه پرداخت کرده است. وی که سعی داشت از توضیح بیشتر در این زمینه طفره برود با اصرار مجری که چگونگی گزینش دانش آموزان را برای فرستادن به این مدارس مورد سؤال قرار داده بود، گفت: اصلیترین معیار انتخاب دانش آموزان برای فرستادن به مدارس غیر دولتی، نزدیکی محل سکونت آن‌ها به این مدارس است! وزیر آموزش و پرورش پس از بیان این نکته بحث را عوض کرد و به معرفی سایر اقدامات وزارتخانه پرداخت.

دولت بهار در این باره نوشته: برای روشن شدن ابعاد فاجعه آمیز این طرح کافی است تا یک کلاس درسی را در یک مدرسه غیر دولتی تجسم کنیم که در آن یک دانش آموز به امید بهره‌مندی از امکانات آموزشی بالا‌تر میلیون‌ها تومان شهریه می‌پردازد و دانش آموز بغل دستی‌اش بدون پرداخت ریالی و با هزینه آموزش و پرورش بر سر‌‌ همان کلاس حضور پیدا می‌کند. البته این ظرفیت ۴۰ هزار نفری تنها رانت به وجود آمده نیست بلکه رانت اصلی را باید در گزینش آن مدارس غیر دولتی دانست که بنا به تصمیم مسئولان آموزش و پرورش می‌توانند ظرفیت‌های خالی خود را بدون بازاریابی و تبلیغات معمول ازین طریق پر کنند. مسأله اینجاست که این ۴۰ هزار نفر ظرفیت اعلامی در سال اول اجرای این طرح است و طبیعی است که این ظرفیت سال به سال افزایش پیدا می‌کند و به طور حتم پس از چند سال به ایجاد شبکه‌ای از مدارس غیر دولتی تأسیس شده توسط افراد مرتبط با داخل وزارت خانه می‌انجامد که هر ساله با دریافت هزاران دانش آموز میلیارد‌ها تومان بودجه وزارت آموزش و پرورش را می‌بلعند.

رئیس جمهور ترکیه در تهران تذکر گرفت

حمیدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران درباره اظهارات امرالله ایشلر، مشاور اردوغان مبنی بر اینکه ایران بیش از رژیم صهیونیستی به جهان اسلام خسارت وارد آورده است، گفته: رئیس جمهور ترکیه از همین نوع مشاورین انحرافی ضربه خورده است. آنکارا مسیر اشتباهی را در پیش گرفته است و اردوغان وقتی به تهران آمد تذکراتی به او داده شد.

رکورد ده ساله صادرات نفت شکست!

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از ثبت «رکورد» صادرات هفت میلیون بشکه نفت ایران در یک روز، خبر داده و گفته که این «رکورد» پیش از این، ۶ میلیون بشکه بوده ‌است.

پیروز موسوی گفته: «در چند هفته گذشته، هشت پهلوگاه در پایانه نفتی خارگ به طور همزمان درگیر شدند و پس از ده سال امکان صادرات هفت میلیون بشکه در یک روز فراهم شد».

واکنش استاندار به درخواست لغو سخنرانی مطهری

‌استاندار خراسان رضوی گفته: هیچ‌ یک از نمایندگان مجلس محروم از سخنرانی نیستند. با اشاره به درخواست برخی تشکل‌های دانشجویی مبنی بر لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد گفت: دعوت از ایشان طبق روال قانونی و توسط هیأت مربوطه در دانشگاه انجام شده و طبق قانون این مراسم برگزار خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: با سایر تشکلات‌ها هم صحبت و گفته شده است تا از کارهایی که درشان استان و جمهوری اسلامی نیست خودداری کنند، چنانچه نظری هم دارند در چهارچوب قانون آن را مطرح کنند.

توصیه آیت الله وحیدی خراسانی به مادران باردار

مادری که باردار است چه کارهایی را باید انجام دهد تا انشاءالله فرزند خوب و صالح و خدا‌شناس نصیب او شود؟

پاسخ معظم‌له: در هنگام بارداری حالات مادر تأثیر بسزایی روی جنین دارد، برای اینکه انشاءالله فرزند صالح و باخدائی داشته باشید در درجه اوّل از انجام معاصی و گناهان پرهیز نمایید. واجبات را انجام دهید. برای صلاح فرزند خود از همین ابتدا دعا کنید. هر روز مقداری از قرآن تلاوت نمایید. صبح‌ها بعد از نماز صبح و شب‌ها قبل از خواب ۱۱ مرتبه سوره توحید را بخوانید و ثوابش را هدیه کنید به محضر امام زمان ـ علیه السلام ـ و هر روز صبح دعای عهد را بخوانید. حتی الامکان خواندن سوره «یس» در هر روز ترک نشود. وثواب آن را در هر روز به یکی از ۱۴ معصوم (ع) هدیه نمایید.

مخالفان و موافقان هاشمی چه شعارهایی دادند؟

سخنرانی آیت‌الله هاشمی در دانشگاه امیرکبیر با حاشیه‌های فراوانی همراه بود: مخالفان آیت‌الله هاشمی پلاکاردهایی با مضامین «رابطه روز معلم با رأس فتنه را بیابید»،‌ «فتنه‌گر حیا کن دانشگاه را‌‌ رها کن»،‌ «سیاست فرمایشی و سفارشی جایگزین برنامه‌های دانشگاه شده است»،‌ «ستاد تحریف امام و انقلاب»،‌ «سخنران مراسم روز دانشگاه»،‌ «روز معلم را در دانشگاه به پادگان نظامی تبدیل نکنیم»، «نقاط مشترک مطهری، خاتمی و رفسنجانی چیست؟» در دست داشتند. آن‌ها همچنین پلاکاردهایی با تصاویر مهدی هاشمی و مسأله فساد اقتصادی در دست دارند.

در مقابل دانشجویان موافق حضور هاشمی در دانشگاه پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده است: «دوره دروغگویان به پایان رسیده»،‌ «دوره آشوبگرایان به پایان رسیده»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» در دست دارند و شعر یار دبستانی را می‌خوانند.

چالش جدید فیس بوکی‌ها به دماغ رسید

چالش جدیدی که در شبکه‌های مجازی راه افتاده، تبلیغ و طرفداری از طبیعی بودن است؛ طبیعی بودن بینی و نسپردن آن به تیغ تیز جراحی «دماغ طبیعی من»؛ کمپین متفاوتی است که به تازگی در شبکه‌های مجازی راه افتاده. قرار است در این کمپین، زنان ایرانی که بینیشان را به تیغ جراحی نسپرده‌اند، با فرستادن عکسی برای این صفحه، از طبیعی بودن، معمولی بودن و همرنگ نشدن با جماعت، طرفداری کرده و کسانی را که در دوراهی عمل جراحی زیبایی یا مقاومت در برابر این وسوسه هستند به مکث بیشتر برای تصمیم‌گیری دعوت کنند.

دردسر قبرهای دو طبقه برای جنتی

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که بهشت زهرا تا سال ۱۳۹۷ ظرفیت پذیرش اموات را دارد، اما باز هم نگرانی از کمبود جا همواره وجود داشته و این نگرانی درباره قطعه‌های خاص همچون «هنرمندان» و «نام آوران» بیشتر است. قطعه هنرمندان از ابتدای شکل گیری در دهه ۷۰ با ظرفیت یکهزار قبر به صورت دو طبقه برای خاکسپاری هنرمندان کشور آماده شد و تدفین در آن تنها با مجوز معاونت هنری وزارت ارشاد و برای درگذشتگان از جامعه هنری ـ علمی و به صورت کاملا رایگان انجام می‌شد. اما چندی است وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی با ارسال نامه ای از خانواده هنرمندان متوفی اجازه می‌خواهد برای مرحومشان همسایه بیاورد. «نازیلا حافظی» فرزند «فریدون حافظی» -موسیقیدان و نوازنده تار- یکی از این خانواده هاست که علیرغم اعتراض و انتقاد، با این موضوع موافقت کرده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در این زمینه می‌گوید: وزارت ارشاد برای دفن نفر دوم در قبر تصمیم گیری می‌کند. شهرداری تهران می‌توانست از راه فروش طبقه دوم درآمدی داشته باشد و حتی قبر‌ها را به خانواده هنرمند دفن شده بفروشد، اما تنها به این دلیل که هویت قطعه هنرمندان حفظ شود، حاضر به این کار نشد. این در حالی است که ما حتی پیشنهاد خرید قبر هنرمندان با رقم‌های ۲۰۰-۳۰۰ میلیون بابت طبقه دوم هم داشتیم.

درآمد مسابقات پیامکی چگونه تقسیم می‌شود؟

در مورد اینکه درآمدهای ناشی از این مسابقات چطور تقسیم می‌شود، گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد. با وجود این، اطلاعات کسب شده نشان می‌دهد چیزی حدود ۸۵ درصد درآمد‌ها به شرکت مخابرات تعلق پیدا می‌کند. ۱۵ درصد باقی مانده نیز به شکل توافقی بین سه دسته، یعنی شرکت ارسال‌کننده، تهیه‌کننده محتوا و تهیه‌کننده برنامه تقسیم می‌شود. این الگو البته در مورد سرویس‌هایی است که پیامک «خبری» برای مخاطبان خود می‌فرستند. در غیر این صورت، دسته دیگری از شرکت‌ها که پیامک «آموزشی» ارسال می‌کنند، این امتیاز را دارند که تا ۲۲ درصد از درآمد را از مخابرات بگیرند.

اکسپوی داماد وزیر نیمه کاره افتتاح شد!

نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۱۵ که رویدادی فرهنگی تجاری است روز جمعه در میلان ایتالیا افتتاح شد. این نمایشگاه جهانی با هزینه ۲.۵ میلیارد یورو در مساحتی به وسعت یک میلیون متر مربع برگزار می‌شود و نمایندگان ۱۴۵ کشور دنیا در آن حضور دارند و ده میلیون بلیط بازدید از این نمایشگاه عظیم به فروش رسیده است. به رغم پیش بینی‌های قبلی، غرفه ایران در اکسپو میلان به روز افتتاح نرسیده و نیمه کاره آغاز به کار کرد. «محبعلی» داماد نعمت‌زاده، به عنوان معاون کمیسر ژنرال و مدیر اجرایی پاویون ایران از طرف اسفهبدی، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تهران به اکسپو معرفی شده و مسئولیت اجرایی غرفه ایران به عهده وی است. وزیر صنعت معدن و تجارت و هیأت همراه در زمان افتتاح رسمی نمایشگاه اکسپو میلان ایتالیا، از سالن کشورمان بازدید کردند و پاویون جمهوری اسلامی ایران آزمایشی افتتاح شد.

اخبار محرمانه سیاسی اخبار سیاسی

در زلزله تهران چند نفر کشته می شوند؟

علی بیت‌اللهی مدیر بخش زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه مسئولان رفتارهای نوسانی از خود نسبت به وقوع زلزله نشان می‌دهند و یک ماه بعد از وقوع زلزله همه چیز فراموش می‌شود. وی با اشاره به اینکه بعد از زلزله طبس، زلزله ویرانگری در نزدیکی شهرهای بزرگ نداشتیم، گفت: اگر یک زلزله ۷ ریشتری در شهر تهران در اثر فعال شدن گسل شمال، کهریزک، ری رخ دهد، نزدیک یک میلیون نفر کشته خواهند شد.

مقایسه تندرو‌ها با خوارج توسط لاریجانی

علی لاریجانی در مراسم رونمایی از پنج اثر جدید منتشره توسط بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مطهری به کتاب خوارج و داعش اشاره و اظهار کرد با مطالعه این کتاب به کل جریانات افراطی که در امت اسلامی وجود دارند پی می‌بریم. رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ خوارجی که در گذشته اندک بودند شاید الان هم هستند و در منطقه وجود دارند، ولی مثل قبل نبوده و مدرن‌تر شدند، اما مبانی فکری خوارج یعنی سطحی نگری و تحجر امروز هم وجود دارد. وی افزود: تمام جریانات سلفی و افراطی‌های تند دردنیای اسلام سطحی نگری و ظاهر بینی و تحجر در ذات کارشان است و توجهات عقلانی را محکوم می‌کنند، آن‌ها مصیبتی در دنیای اسلام هستند و شاید مصیبتی بزرگ‌تر از این‌ها برای دنیای اسلام نداریم و خساراتی که وارد کردند کم نیست.

تقاضای حافظ از شریعتمداری!

مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در شیراز نوشته بود که «حافظ» خطرناک است چون حاضر بود به خاطر یک خال هندو سمرقند و بخارا را ببخشد! این مطلب حسین شریعتمداری، دستمایه کاریکاتور امروز روزنامه «قانون» اثر کیان وارثی قرار گرفته است که در ادامه می‌بینید.

اخبار محرمانه سیاسی اخبار سیاسی

دلیل عجیب فرماندار برای حضور در مراسم احمدی‌نژاد

رجب ملایی رئیسی درباره علت حضور خود در سخنرانی احمدی‌نژاد در بابل اظهار داشت: رئیس جمهور سابق کشورمان طی دعوت یک هیأت مذهبی برای سخنرانی در شب ولادت حضرت امام علی (ع) به بابل سفر کرد و اینکه وی در کدام شهر حضور یابد، خودش تشخیص می‌دهد. وی در گفت وگو با ایرنا افزود: رئیس جمهور سابق سفری به شمال کشور داشت؛ لذا در این حین از سوی یک هیأت مذهبی همزمان با ولات حضرت علی (ع) دعوت شد. وی علت حضورش در مراسم سخنرانی محمود احمدی‌نژاد را مسئولیتش در تأمین امنیت شهر خواند و گفت: به دلیل اینکه مسئول برقراری امنیت و نیز ریاست شورای تأمین شهرستان هستم باید در این مراسم حضور می‌یافتم.

نقش ولایتی در پیروزی روحانی از دید یک اصلاح‌طلب

احمد شیرزاد فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با خبرگزاری آریا درباره ائتلاف علی لاریجانی و روحانی برای انتخابات مجلس دهم، گفت: آقای لاریجانی جز اصولگرایان سنتی محسوب می‌شوند؛ بنابراین هرچند نسبت به دولت مواضع معتدل تری دارند، اینکه آقای روحانی به مجموعه آقای لاریجانی نسبت به اصلاح طلبان و آقای هاشمی نزدیک‌تر باشد دور از ذهن است. وی افزود: به طور حتم همکاری جریان آقای روحانی با جریان آقای لاریجانی به نفع کشور خواهد بود اما بنده باور ندارم ائتلاف کامل این دو جریان سیاسی کاملا امکان پذیر باشد چراکه در مسائلی چون استیضاح وزیرعلوم آقای لاریجانی و جریان ایشان که اصولگرایان سنتی هم بودند با دولت هماهنگ عمل نکردند لذا موارد متعددی می‌توان یافت که نشان می‌دهد دیدگاه این جریان به دولت نزدیک نیست. نماینده مجلس ششم درباره ائتلاف ولایتی، لاریجانی و روحانی گفت: آقای ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری فقط باتوجه به نقشی که در انتقاد از آقای سعید جلیلی ایفا کرد در پیروزی آقای روحانی مؤثر بود.

آینده‌نگری شهید مطهری درباره حسینیه ارشاد

پرویز خرسند از فعالان نوگرای مذهبی دهه پنجاه در بخشی از خاطرات خود که آن را با نشریه «مهرنامه» در میان گذاشته، به روحیات آیت‌الله شهید مرتضی مطهری اشاره کرده است.

خرسند می‌گوید: «من آن زمان با استاد شریعتی (پدر علی) آشنا بودم. آن موقع در این زمین حسینیه تکیه‌ای زده بودند و استاد شریعتی در آن تفسیر می‌گفت. با آقای مطهری و می‌ناچی رفتیم آنجا، میناچی داشت برای استاد شریعتی و آقای مطهری توضیح می‌داد که اینجا قرار است چه کار کنند.

آن زمان من دیپلم داشتم. می‌ناچی همه چیز را کامل توضیح داد که مثلا اینجا قرار است سن ساخته شود و آنجا سالن اجتماعات و این طرف کتابخانه و جا ساختمان اداری و مسجد و این توضیحات را می‌داد. زمین مسطح بود و می‌ناچی هم داشت این توضیحات را می‌داد.

آیت‌الله مطهری یک‌باره یک حرفی زد که برای من جالب بود. گفت: آقای می‌ناچی شما به فکر شیب سالن هم هستید؟ می‌ناچی گفت: شیب برای چه؟ مطهری گفت: برای اینکه سالن باید شیب‌دار باشد تا وقتی در آینده می‌خواهید تئا‌تر و فیلم نمایش دهید یا در وقت سخنرانی‌ها و مراسم مختلف، نفرات جلویی مزاحم نباشند.

من آن لحظه خیلی خوشم آمد و گفتم واقعا چقدر خوب است که آخوند‌ها اینقدر روشنفکر شده‌اند. از‌‌ همان موقع مطهری برای من یک حرمت خاصی داشت».

 «پروفسور سمیعی» چینی شد

پروفسور مجید سمیعی به‌ عنوان شهروند افتخاری کلان‌شهر شینزن چین انتخاب شد. همچنین به‌ افتخار خدمات ارزنده علمی وی در تربیت صد‌ها جراح مغز و اعصاب و معماری نوین علمی رشته جراحی مغز و اعصاب در چین، بیمارستان «مگا هاسپیتال جدید» این شهر با ۱۶۰۰ تختخواب که به ‌زودی افتتاح می‌شود به نام وی و تحت عنوان «Professor Samii International Medical Center» نام‌گذاری شد.

بدین منظور، در مراسمی که فروردین ۹۴ با حضور مقامات رسمی، شورای شهر و شهردار شهر شینزن، نمایندگان مجلس و رئیس انجمن علمی جراحی مغز و اعصاب کشور چین در شهرداری شینزن برگزار شد، قرارداد جدید همکاری‌های علمی پروفسور سمیعی و مرکز بین‌المللی مغز و اعصاب هانوفر با کشور چین به امضا رسید.

خدمات علمی پروفسور سمیعی به کشور ۱.۳ میلیارد نفری چین، بالغ‌ بر سه دهه در جریان بوده و جراحان مغز و اعصاب به نام این کشور در دوره‌های مختلفی، افتخار شاگردی و همکاری با وی را داشته‌اند و دانشگاه‌های چین از جمله «Capital Medical University of Beijing»، پروفسور سمیعی را به‌ عنوان استاد دانشگاه خود انتخاب کرده‌اند.

این رشته سفرهای خارجی مدیران و کارمندان دولت ممنوع شد +سند

پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار روز چهارشنبه هفته گذشته‌شان با کارگران، مبی بر اینکه «در دولت اصرار و پافشاری کنید که مصارف دستگاههای دولتی، مطلقاً داخلی باشد و دولت هرگونه مصرف کالاهای ریز و درشت خارجی را در صورت وجود مشابه داخلی، بر خود «حرام» بداند»، یکی از دستگاه های مهم در این زمینه یعنی هیأت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت که مجوز سفرهای کارکنان دستگاه های اجرایی از طریق آن صادر می‌شود نیز در این زمینه دستورهای خوبی را صادر کرده است که اگرچه پیش از بیانات رهبر انقلاب بوده در ارتباط مستقیم با این موضوع است.

بر اساس نامه دبیر هیأت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت به همه دستگاه های اجرایی که نسخه‌ای از آن به دست صبحانه رسیده، اعلام شده که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمینه ساخت داخلی تجهیزات و دستگاههای مورد نیاز دستگاه های اجرایی توانمندی‌های زیادی دارد.

در ادامه نامه محمد علی سام تأکید شده است که دستگاه های اجرایی باید قبل از ارسال درخواست سفرهای خارجی جهت خرید و تأمین تجهیزات فنی و ماشین آلات، مذارکات و بررسی‌های لازم را در این خصوص با وزارت دفاع انجام داده و تنها در صورت اثبات عدم امکان تامین این موارد در داخل کشور، اقدام به ارسال درخواست کنند.

اخبار محرمانه سیاسی اخبار سیاسی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ