۲۳ شغل پر درآمد و پر پول سال ۲۰۱۵ آمریکا + نرخ بیکاری

0
انتخاب شغل کاملا شخصی و سلیقه‌ای است و چیزی به اسم «بهترین شغل» وجود ندارد که برای همه اقشار و سلایق مناسب و ایده‌آل باشد.
اما در این گزارش، به‌ نقل از بخش مالی یو‌اس‌نیوز،  فهرستی از موقعیت‌های بهترین موقعیت‌های شغلی که نمونه بارزی از موقعیت شغلی مناسب، درآمد ایده‌آل و با آینده کاری خوب هستند، معرفی می‌شوند. به شما پیشنهاد می‌کنیم تاپیش از اینکه درخواست استخدام خود را پر کنید، یا تصمیم به شروع یک حرفه جدید گرفتید، نگاهی به فهرست بهترین مشاغل سال ۲۰۱۵ بیاندازید. البته این فهرست برای آمریکا تنظیم شده است، اما در بسیاری از موارد با شرایط ایران نیز هم‌خوانی دارد.
دندانپزشک
میانگین درآمد: ۱۴۶ هزار و ۳۴۰ دلار
نرخ بیکاری: ۰٫۹ درصد
بهترین دندانپزشکان، با مهارت هرچه تمام‌تر سلامت بیماران خود را با سود مالی همسو می‌کنند. دندانپزشکان تا رسیدن به این مرحله، باید آموزش‌های فنی و تجربی بسیاری را پشت‌سر گذارند.
پرستار متخصص
میانگین درآمد: ۹۲ هزار و ۶۷۰ دلار
نرخ بیکاری: ۰٫۷ درصد
یک پرستار متخصص، دارای توانایی‌های زیادی است که این توانایی‌ها با این حقیقت همراه است که وی می‌تواند به‌صورت کاملا مستقل از پزشکان فعالیت کند که داشتن این ظرفیت، شغل پرستار تخصصی را در رده دوم مشاغل بسیار جذاب قرار می‌دهد.
برنامه نویس و توسعه‌دهنده نرم‌افزار
میانگین درآمد: ۹۲ هزار و ۶۶۰ دلار
نرخ بیکاری: ۲٫۷ درصد
توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و برنامه نویسان می‌توانند در زمینه‌های متنوع شغلی نظیر طراحی و ساخت نرم‌افزار، نوشتن برنامه‌های کاربردی و حتی طراحی سیستم‌عامل، فعالیت کنند.
پزشک
میانگین درآمد: ۱۸۶ هزار و ۸۵۰ دلار
نرخ بیکاری: ۰٫۷ درصد
پزشکان در راس هرم سلامت قرار دارند. وظیفه آنها، از معاینه بیماران و درمان آنها، تا تجویز رژیم غذایی مناسب، بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها، متغیر است.
متخصص بهداشت دهان و دندان
میانگین درآمد: ۷۱ هزار و ۱۱۰ دلار
نرخ بیکاری: ۱٫۷ درصد
متخصصین بهداشت دهان و دندان، علاوه بر جرم‌گیری و نظافت، بیماران را درجهت رعایت بهتر و صحیح‌تر بهداشت دهان و دندان آموزش می‌دهند. نکته قابل توجه درباره این حرفه این‌ است که بساری از متخصصین بهداشت دهان و دندان، به‌صورت نیمه‌وقت کار می کنند اما میانگین درآمد آنها بیش از ۷۰۰۰ دلار است.
فیزیوتراپ
میانگین درآمد: ۸۱ هزار و ۳۰ دلار
نرخ بیکاری: ۱٫۵ درصد
شغل فیزیوتراپی شامل وظایف مختلفی نظیر کمک به افراد دچار به معلولیت برای بازیابی قدرت حرکت یا نجات یافتگان از بیماری سرطان، برای تجدید قوای جسمانی‌شان است. این حرفه در آمریکا بسیار سریعتر از سایر حرفه‌ها رشد خواهد کرد.
تحلیل‌گر سیستم‌های کامپیوتری
میانگین درآمد: ۸۱ هزار و ۱۹۰ دلار
نرخ بیکاری: ۳٫۵ درصد
متقتاضیان این حرفه که در تجارت هم دستی بر آتش دارند، بیشترین شانس را برای استخدام در این شغل دارند. این شغل شامل مشاوره با سازمان‌ها و ادارات برای توسعه و نظارت بر سیستم‌های IT آنها می‌شود.
تحلیلگر امنیت اطلاعات
میانگین درآمد: ۸۸ هزار و ۵۹۰ دلار
نرخ بیکاری: ۳٫۵ درصد
اگر اخبار امسال را دنبال کرده باشید، احتمالا متوجه اهمیت این شغل برای کمپانی‌ها و حتی دولت‌ها می‌شوید. این تحلیلگران درواقع، امنیت شبکه های کامپیوتری را طرح‌ریزی و تحلیل می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰، ظرفیت این شغل به تنهایی در آمریکا، ۳۶٫۵ درصد افزایش یابد.
پرستار رسمی
میانگین درآمد: ۶۶ هزار و ۲۲۰ دلار
نرخ بیکاری: ۲ درصد
پرستاری یک شغل ضروری در بخش خدمات بهداشت و درمان محسوب می‌شود. این شغل، یکی از مشاغلی است که همه کارگران به آن نیازمندند. اداره کار آمریکا پیش‌بینی کرده ظرفیت این شغل تا سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۹٫۴ درصد افزایش یابد.
پزشک‌یار
میانگین درآمد: ۹۲ هزار و ۹۷۰ دلار
نرخ بیکاری: ۱٫۴ درصد
پزشک‌یاران تحت نظارت یک پزشک فعالیت می‌کنند و وظایفی نظیر انجام آزمایش خون، کارکردن با دستگاه‌های اشعه ایکس، ثبت روند بهبود بیماران، انجام آزمایش‌های متداول و درمان برخی بیماری‌ها را برعهده دارند.
توسعه‌دهنده وب
میانگین درآمد: ۶۳ هزار و ۱۶۰ دلار
نرخ بیکاری: ۳٫۸ درصد
توسعه‌دهندگان وب، مسئولیت زیباسازی فونت‌ها و صفحه‌آرایی صفحات وب را برعهده دارند. این حرفه یکی از مشاغلی است که طی دهه اخیر بیشترین رشد را داشته‌است.
تکنیسین سونوگرافی
میانگین درآمد: ۶۶ هزار و ۴۱۰ دلار
نرخ بیکاری: ۲٫۷ درصد
تکنیسین سونوگرافی باید توانایی فنی استفاده از تجهیزات پزشکی و همینطور درک و فهم اجتماعی خوبی برای دادن اخبار بسیار حساس و حیاتی به والدین و بیماران داشته باشند.
کار-درمان‌گر
میانگین درآمد: ۷۶ هزار و ۹۴۰ دلار
نرخ بیکاری: ۰٫۶ درصد
تمام شیوه‌های درمانی منتهی به معاینه آنها روی تخت بیمارستان نمی شود بلکه در شیوه کاردرمانی، متخصص مربوطه، بیماران را از نظر ناتوانی‌های جسمانی، روحی و نارسایی‌های تکاملی، کمک می‌کنند تا بتوانند در جامعه پذیرفته شوند.
تحلیلگر مطالعات بازار
میانگین درآمد: ۶۰ هزار و ۸۰۰ دلار
نرخ بیکاری: ۳ درصد
تحلیلگران مطالعات بازار، با مطالعه رفتارهای ما، به‌عنوان مشتریان، از مشاهدات خود برای دادن مشاوره به کمپانی‌ها استفاده می‌کنند و آنها را در نحوه بسته بندی، معرفی و فروش کالاهایشان کمک می‌کنند.
مدیر بازاریابی
میانگین درآمد: ۱۲۳ هزار و ۲۲۰ دلار
نرخ بیکاری: ۳٫۹ درصد
مدیران بازاریابی درست پشت سر شرکت‌های تبلیغاتی هستند که بر تصمیم مشتریان و ترغیب آنها به سمت یک محصول خاص تاثیر می‌گذارند.
حسابدار
میانگین درآمد: ۶۰ هزار و ۸۰ دلار
نرخ بیکاری: ۳٫۶ درصد
حسابداران، خواه آنکه به‌صورت شخصی کار کنند یا آنکه برای شرکت‌ها فعالیت کنند، باید درک و دانش دقیق نسبت به اعداد داشته و منظم باشند.
روانشناس مدرسه
میانگین درآمد: ۶۷ هزار و ۷۶۰ دلار
نرخ بیکاری: ۲ درصد
این شغل یکی از مشاغل انعطاف‌پذیر است که درزمینه خدمات اجتماعی باید این حرفه را در صدر سایر مشاغل قرارداد. این شغل تنها شغل وابسته به خدمات اجتماعی محسوب می‌شود که در فهرست برترین مشاغل ۲۰۱۵ جای گرفته‌است.
مهندس مکانیک
میانگین درآمد: ۸۲ هزار و ۱۰۰ دلار
نرخ بیکاری: ۲٫۷ درصد
مهندسی مکانیک، یک شغل فوق‌العاده و تلفیقی از فعالیت نیمکره راست و چپ مغز است. مهندسین مکانیک، دستگاه‌ها را از فرضیه به عمل تبدیل می‌کنند.
دستیار کار-درمان‌گر
میانگین درآمد: ۵۵ هزار و ۲۷۰ دلار
نرخ بیکاری: ۲٫۴ درصد
شاغلان این حرفه، درکنار متخصصان کاردرمانی فعالیت می‌کنند و برنامه‌های لازم برای بهبود کیفیت زندگی بیماران، ارائه می‌کنند.
محقق تحلیل عملیات
میانگین درآمد: ۷۴ هزار و ۶۳۰ دلار
نرخ بیکاری: ۳ درصد
این حرفه نیز، همچون تحلیلگران تحقیقات بازار، یک حرفه مشاوره‌ای است که شامل کمک به مشاغل برای فعالیت کارآمدتر و با کیفیت‌تر می‌شود.
مدیر فن‌آوری اطلاعات (IT)
میانگین درآمد: ۱۲۳ هزار و ۹۵۰ دلار
نرخ بیکاری: ۳٫۵ درصد
کارشناسان IT، در مواقعی که در ارسال ایمیل دچار مشکل شده یا سیستم‌های رایانه‌ای شما کار نمی‌کند، به داد شما می‌رسند. آنها، به‌عنوان رییس اداره IT، شرکت‌ها و ادارات را در اجرای عملیات فنی شبکه‌ای و نرم‌افزاری یاری می‌کنند.
مهندس عمران
میانگین درآمد: ۸۰ هزار و ۷۷۰ دلار
نرخ بیکاری: ۳٫۴ درصد
مهندسان عمران، در ساخت پل‌ها، ساختمان‌ها، برج‌ها و سدها، دستی بر آتش دارند و درآمد خوبی هم کسب می‌کنند.
ارزیاب هزینه
میانگین درآمد: ۵۹ هزار و ۴۶۰ دلار
نرخ بیکاری: ۱٫۹ درصد
ارزیاب هزینه، پروژه‌های ساختمانی را ازنظر فنی، مکانیکی و مالی، مورد ارزیابی قرار می‌دهند. از نظر دستمزد، در میان مشاغل ساخت و ساز، ارزیابان هزینه، دومین رتبه را دراختیار دارند.
متخصص بهداشت و زیبایی پوست
میانگین درآمد: ۲۸ هزار و ۹۴۰ دلار
نرخ بیکاری: ۳٫۸ درصد
گرچه درآمد متخصصان بهداشت و زیبایی پوست، نسبت به سایر تخصص‌های بهداشت و سلامت بالا نیست، اما شغل انعطاف‌پذیری داشته و این توانایی را دارند تا ظاهر زیباتری به مردم ببخشند.
مشاور مالی
میانگین درآمد: ۷۵ هزار و ۳۲۰ دلار
نرخ بیکاری: ۲٫۵ درصد
آمارهای اداره کار آمریکا نشان می‌دهد، حدفاصل سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ میلادی، به‌تنهایی در آمریکا اشتغال در این حرفه ۲۷ درصد رشد کند و این بدین معناست که در این حرفه بیش از ۶۰ هزار شغل جدید ایجاد شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ