انبوه خاطرات من و ناظر ! / گزارش امروز بازار بورس و فرابورس

0
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه ۹۴٫۲٫۱۶ شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با ۱۳۷ واحد کاهش به رقم ۴۶۴۳۱ واحد رسید. عکس این وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت ۲۱۱ واحد رشد عدد ۱۳۰۹۱۶ واحد را تجربه کرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نیز در روز جاری با ۴۲ واحد کاهش به رقم ۲۷۴۰۹ واحد رسید.

همچنین در این روز “رانفور” با ۷۰ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل “شبندر” با ۵۸ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۲ واحد رشد به رقم ۷۲۵ واحد رسید.

گفتنی است ارزش کل معاملات در بازار بورس به رقم ۱۴۵۹ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۱۹۶۴ میلیارد ریال رسید.

تداوم روند نزولی بازار سرمایه طی معاملات روز جاری با افت ۹۹ واحدی شاخص کل ادامه یافت تا این نماگر به ۶۹ قدمی مدار ۶۳ هزار واحدی برسد.

براساس گزارش بورس نیوز، در معاملات امروز در حالی بازهم روند کاهشی قیمت سهام اغلب شرکت ها ادامه یافت که به زعم اغلب کارشناسان بازار سرمایه با توجه به صحبت های عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان در برنامه خبری شب گذشته که از پیشرفت و خوش بین در جلسه معاونان با گروه ۱+۵ در خصوص نگارش متن توافق هسته ای سخن گفته بود، پیش بینی می شد که بازار سرمایه و شاخص های آن امروز رنگی سبز به خود بگیرند، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاده هرچند که در خبر مستطیل شیشه ای روز گذشته پیش بینی آن را کرده بودیم.

البته این موضوع چندان هم غیر قابل تصور نبود چراکه بازار سرمایه ای که بهانه خود برای روند نزولی را مواردی همچون کاهش قیمت نفت و نرخ جهانی کالاها می داند وقتی به رشد بیش از ۲۰ درصدی قیمت نفت و قیمت جهانی کالاهای اساسی واکنش نشان نمی دهد باید هم نسبت به اخبار مثبت هسته ای بی تفاوت باشد.

از سویی دیگر چقدر در بازار این روزها جای دوستان حقوقی که در روند مثبت جوگیر شده بودند و به صورت رگباری سهام عرضه می کردند خالی است، البته حق دارند فعلاً نمی شوند از بازار این روزها پولی برای صرف کردن برای بازارهای دیگر خود به دست آورند. حتماً دعا می کنید بازار مثبت شود تا شما بتوانید بازهم قطاری سهم عرضه کنید. اما دیگر از این خبرها نیست، کسی که در بازار منفی تماشاچی هست باید در بازار مثبت هم تماشاگر بماند.

در خصوص وقایع و اتفاقات امروز که اخبار جداگانه ای کار شد و اهالی تالار هم از آنها اطلاع دارند به هر حال گلی که ناظر بازار امروز با نماد “مبین” بر سر بازار زد حالا حالا در خاطرات باقی می ماند و کم کم دفترچه خاطرات من و ناظر شبیمه مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد .

شاید بد نباشد که در پایان یکبار دیگر قیمت سهام شرکت ها را در شرایط فعلی یادآوری کنیم، اگر خاطرتان باشد اغلب این نمادها نزدیک به یک ماه گذشته با رقم هایی حدوداً ۲۵ درصد بالاتر از امروز با صف های خرید طولانی مواجه بودند. این نکته صرفاً جهت اطلاع بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ