دختر ۸ ساله چینی ۲ کیلو موی سر قورت داده + عکس

0
اختلال نادر روانی باعث شده است کار یک کودک ۸ ساله چینی به میز جراحی در اتاق عمل برسد زیرا به خاطر خوردن موی سر خود با خونریزی شدید از معده مواجه شده است.
در جدیدترین مورد وجود hair ball یا همان گلوله مو در معده اینبار در کشور چین در منطقه zhoukau در معده یک دختر ۸ ساله یک گلوله موی ۲ کیلوگرمی شناسایی شده است که پزشکان با انجام عمل جراحی آن را از بدن کودک خارج کرده‌اند.
دختر چینی hair ball
گفتنی است، این دختر سالها به خوردن موی سر خود می‌پرداخته و در اثر آن بطور مرتب دچار استفراغ و بی‌اشتهایی بوده و از رشد بسیار کمی به نسبت همسالان خود برخوردار است.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان پس از انتقال اورژانسی او به بیمارستان توسط سی تی اسکن دریافته‌اند که یک توده بزرگ در معده او وجود دارد.
سی تی اسکن همچنین نشان داده است که به جز مو این دختر تکه‌های پارچه، سنگ و ناخن را نیز می جویده که در معده او گیر کرده‌اند.
پژوهشگران این اختلال را پیکا یا سندروم وسواس خوردن مواد غیر غذایی معرفی کرده‌اند که منشا روانی دارد و فرد باید تحت نظر روانشناس قرار گیرد.
عمل جراحی برداشت hair ball از معده این کودک موفقیت آمیز بوده و پزشکان امیدوار هستند با توانایی خوردن مواد غذایی و جذب توسط بدن این کودک به رشد طبیعی برسد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ