جنجال مجسمه برهنه در میدان صنعت تهران + عکس

1
در حالیکه شهرداری تهران در یکی دو ماه گذشته مجسمه های زیادی را در تهران نصب کرده است، مجسمه میدان صنعت که به سرعت از این میدان جمع شد توجه برخی کاربران فضای مجازی را بیشتر به خود جلب کرد. این مجسمه که در نگاه نخست به نمادی از یک انسان برهنه می ماند، ظاهرا کمتر از یک روز مهمان اهالی شهرک غرب بود و ظاهرا بعد از برداشتن قرار است برایش تعیین تکلیف شود. البته با توجه به ظاهر این اثر هنری که در فضای مجازی با عنوان «نماد برهنگی» از آن یاد شده، فشارهای احتمالی به سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای جمع کردن بی سر و صدای این مجسمه طبیعی به نظر می رسد.
مجسمه برهنه اخبار تهران
نکته دیگری که در حاشیه نصب این مجسمه در میدان صنعت زبانزد برخی کاربران شبکه های اجتماعی شده هزینه زیادی است که برای طراحی آن صرف شده است که تا چند صد میلیون هم براورد شده است که البته این مبلغ مورد تایید شهرداری تهران قرار نگرفته است.
موضوع را که از رییس سازمان نوسازی شهرداری تهران پیگیر شدیم نصب و برداشتن زودهنگام این مجسه تایید شد. جمال کامیاب در گفتگو با خبرنگار پایتخت ضمن بیان اینکه کالاهای حجمی اعم از مجسمه و یا دیوار نگاری که در شهر تهران نصب می شود با هدف جلب رضایت شهروندان است، می گوید: در بهار امسال نزدیک به ۱۶۰ اثر حجمی در تهران نصب شده است.
او با اشاره به اینکه بازخورد شهروندان برای ما مهم است و ممکن است برخی از آثار مناسب محیط اطراف نباشند، اظهار می کند: برخی نسبت به انتخاب میدان صنعت برای نصب مجسمه مذکور اعتراض داشتند که همکاران بنده در نهایت برای برداشتن آن اقدام کردند تا نسبت به رفع ایراد و بررسی مکان جدید بررسی شود.
رییس سازمان نوسازی شهرداری تهران می افزاید: تصور می کنم در ۱۶۰ اثری که عموما نصب شده اند موضوع مجسمه میدان صنعت مورد ویژه ای نیست. ما در فضای مجازی بازخوردها را به نحوه های مختلفی می گیریم. علاوه بر این نظارت اهالی را از شهرداری هر منطقه می گیریم. اگر به جمعبندی برسیم که انجام ندادن و یا تغیر یک اقدام به صلاح است حتما این کار را انجام می دهیم.
او درباره فرایند انتخاب مجسمه ها و نصب آنها هم توضیح می دهد: در سال گذشته ما جشنواره دوسالانه مجسمه های شهری را برگزار کردیم که بیش از هزار اثر ارسال شد و از این مجموعه داوران بخشی را برای حضور در نمایشگاه انتخاب کردند که در موزه قصر به اکران گذاشته شد. در داوری مجدد هم آثاری که برای نصب در شهر مناسب بودند برگزیده شده و بر اساس قیمت گذاری هیئت داوران مکان یابی صورت پذیرفت.
کامیاب با تاکید بر این موضوع که نمی شود از تک تک افراد محل نظر سنجی کنیم، درباره حدس و گمان ها و انتقاداتی که پیرامون این موضوع مطرح شده است، گفت: هیچکس قصر ندارد هزینه بیت المال را حیف و میل کند ولی در کلانشهری مانند تهران که در هر گوشه ای از آن اقدامی در حال انجام است ممکن است در برخی موارد تجدید نظر صورت بگیرد.
محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز در گفتگو با خبرنگار پایتخت، با تایید نصب و برداشتن زودهنگام این مجسمه از میدان صنعت، از جزییات و علت این اقدام اظهار بی اطلاعی کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. اصغر می گوید

    دختران تهران که از این مجسمه تحریک کننده تر و برهنه تر هستند لطفا اونهارو هم جمع کنید هخخخخخخ