یک زن وزیر دفاع گرجستان شد + عکس

0

دولت گرجستان از پارلمان این کشور مجددا رای اعتماد گرفت؛ این اقدام پس از آن انجام شد که سال گذشته چندین وزیر از کابینه استعفا دادند و نخست وزیر مجبور به ترمیم کابینه شد.

Tina KhidasheliTina Khidasheli

کابینه جدید شامل تینا خیداشلی ۴۱ ساله است که اولین زنی است که سمت وزارت دفاع را در این کشور شوروی سابق عهددار شده است.

وی از قانونگذاران سابق حزب حاکم و سومین سرپرست وزارت دفاع از ژوئیه گذشته است. گئورگی مارگولاشویلی، رئیس جمهوری گرجستان که می‌گوید روسیه تهدیدی علیه امنیت منطقه‌ای است، هفته گذشته از تغییر گاه و بیگاه وزرای دفاع انتقاد کرد.

ایراکلی گاریباشویلی، نخست وزیر گرجستان که تمایل چندانی به انتقاد از روسیه ندارد روز جمعه در پارلمان گفت که روند غرب گرایانه کشورش غیرقابل اجتناب است.

وی گفت: گزینه اول ما دموکراسی اروپا ومهمترین دستاورد آزادی است.

Tina Khidasheli

محبوبیت ائتلاف “رویای گرجستانی” وی به دلیل روند کند اصلاحات اقتصادی، تشدید جرایم ومقابله با فساد و نیز مشکلات اقتصادی نظیر کاهش صادرات و کسری بودجه زیر بار انتقاد قرار گرفته است. هفت وزیر در کمتر ازیکسال استعفا داده و یا اخراج شده‌اند و جدیدترین آن لوان کیپیانی، وزیر ورزش بود که هفته گذشته استعفا داد.

همین امر موجب شد تا جلسه رای اعتماد به دولت گاریباشویلی در پارلمان مطرح شود. براساس قانون اساسی گرجستان، زمانی که بیش از یک سوم کابینه جایگزین شوند دولت باید برای گرفتن رای اعتماد به پارلمان برود.

Tina Khidasheli

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ