بهنوش و الناز در صدر / پرطرفدارترین چهره های ایران در اینستاگرام + جدول

5

اینستاگرام یکی از فضاهای پرطرفدار اینترنتی است که در سال‌های اخیر توانسته میان ایرانیان جایگاه قابل توجهی بیابد. فضای اینستاگرام که عکس محور است و تک جمله‌های کنار عکس که زحمت خواندن مطالب طولانی را برای مخاطبان پرشتاب شبکه‌های اینترنتی کم می‌کند، موجب شده روز به روز به تعداد حاضران در این فضا افزوده شود.

همسر بهنوش بختیاری همسر الناز شاکردوست اینستاگرام بهنوش بختیاری اینستاگرام بازیگران اینستاگرام الناز شاکردوست

یکی از امتیازهای اینستاگرام مانند اغلب فضاهای مجازی ایجاد رابطه بی‌واسطه بین هنرمندان و مردم است؛ اینکه هنرمندان با گذاشتن تصاویر و متنی از خود می‌توانند بدون واسطه مطبوعات و رسانه‌ها با مردم ارتباط برقرار کنند، رونق بیشتر این فضا را سبب شده است. مخاطبان افراد حاضر در اینستاگرام با عنوان دنبال‌کنندگان شناخته می‌شود و طبیعی است که هر تعداد دنبال‌کننده بیشتر بیان‌گر میزان محبوبیت بالاتر آن فرد و هنرمند در این فضاست.

در میان چهره‌های حاضر در اینستاگرام ردی از هنرمندانی چون عباس کیارستمی، آیدین آغداشلو، رخشان‌بنی‌اعتماد، حسین علیزاده و اصغر فرهادی دیده نمی‌شود.

نکته قابل بحث در مورد فضای اینستاگرام و البته فضاهای مشابه این است که چه چیز تعداد دنبال‌کنندگان را تعیین می‌کند؟ آیا در این‌جا هم همان قوانین دنیای واقعی حکم‌فرماست؟ آیا هنرمند شاخص‌تر به لحاظ جایگاه هنری بیشترین دنبال‌کنندگان را دارا هستند یا اینجا تعاریف دیگری جذابیت‌ها را تعیین می‌کند.

پرطرفدارترین‌ها

الناز شاکردوست، بهنوش بختیاری و امیر تتلو سه بازیگر و خواننده‌ای هستند که بیشتر تعداد دنبال‌کنندگان را در اینستاگرام دارند؛ هر سه این افراد تعداد طرفدارانشان بیش از یک میلیون نفر است. بختیاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، شاکردوست حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و تتلو یک میلیون نفر دنبال‌کننده دارد. تعداد دنبال‌کنندگان مهناز افشار هم در آستانه میلیونی شدن است.

محمد رضا گلزار، بهرام رادان، سیروان خسروی، مهراوه شریفی‌نیا، بهنوش طباطبایی، بابک جهانبخش و یاس بین ۷۵۵ هزار تا ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده دارند.

۱۲ هنرمند بین ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده دارند که در میان آنان اسامی افرادی چون مهران مدیری، ترانه علیدوستی، رضا عطاران، بنیامین بهادری و محسن یگانه به چشم می‌خورد.

فاصله بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده دربردارنده بیشترین تعداد هنرمندان است، در این میان اسامی ۲۹ هنرمند مشاهده می‌شود که از جمله آنان می‌توان به نیکی کریمی، لیلا حاتمی، احسان خواجه‌امیری، رامبد جوان و امیر جعفری اشاره کرد.

۱۹ هنرمند نیز بین ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دنبال‌کننده دارند، از جمله همایون شجریان، محسن چاوشی، شهاب حسینی و هانیه توسلی.

همسر بهنوش بختیاری همسر الناز شاکردوست اینستاگرام بهنوش بختیاری اینستاگرام بازیگران اینستاگرام الناز شاکردوست

آنچه روی اینستاگرام منتشر می‌شود

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های فضایی همانند اینستاگرام، کمتر شدن فاصله میان زندگی و علاقه‌مندی‌ها و دغدغه هنرمندان با مخاطبان است؛ بنابراین قطعا چهره‌های محبوب این دنیای مجازی کسانی‌اند که حضوری فعال دارند و مخاطب را در بخش‌های زندگی خود وارد کرده و با نوشتن متنی و گذاشتن عکسی زمینه ورود افراد را به دنیای خود فراهم می‌کنند.

در این بین کسانی که بتوانند در ایجاد موضوعات بحث برانگیز موفق عمل کنند و وارد چالشی با طرفداران و یا دیگر هنرمندان شوند، می‌توانند به راحتی به تعداد دنبال‌کنندگان خود بیافزایند.

شاکردوست به عنوان بازیگری که در صدر جدول قرار دارد، اغلب صفحه خود را به عکس‌ها و فیلم‌هایی مربوط به خود به روز می‌‌کند. او به غیر از عکس‌های مربوط به کارهای سینمایی خود، تصاویر غیر سینمایی نیز روی صفحه می‌‌گذارد.

بهنوش بختیاری عکس‌های شخصی و تصاویری از پشت صحنه فیلم‌ها و تئاترهایی که کار می‌کند منتشر می‌کند و همچنین پاسخ موضوعات مطرح شده از سوی طرفدارانش را در قالب کامنت می‌دهد.

امیر تتلو هم معمولا در مورد حاشیه‌هایی که اطراف خود و دوستانش وجود دارد صحبت می‌کند و یکی ویژگی‌های حضور او در فضای اینستاگرام اظهارنظرش درباره طیف گسترده‌‌ای از موضوعات است.

صابر ابر که ۲۰۵ هزار دنبال‌کننده دارد، صفحه خود را از عکس‌های محیط افراف خود پرمی‌کند، از غذاهایی که می‌خورد تا کوچه و خیابان اطرافش. او همچنین از خاطرات روزانه خود هم ممی‌نویسد و هر از گاهی فیلم‌هایی هم از نحوه غذا درست کردن و گیاهانی که دارد منتشر می‌کند.

بنیامین بهادری با ۴۳۲ دنبال‌کننده در اینستاگرام خود اخبار کنسرت‌هایش را منتشر می‌کند و گاهی از خودش نیز عکس می‌گذارد.

مهراب قاسم‌خانی ۲۸۳ دنبال‌کننده دارد و معمولا خاطراتش را در در صفحه‌‌اش می‌نویسد که اغلب این خاطرات طنز هستنند.

همسر بهنوش بختیاری همسر الناز شاکردوست اینستاگرام بهنوش بختیاری اینستاگرام بازیگران اینستاگرام الناز شاکردوست

پیمان معادی با ۱۷۲ دنبال‌کننده، در اینستاگرام خود در از سفرهایی که می‌رود، دوستانش و فیلم‌هایی که بازی کرده مطالبی منتشر می‌کند.

محسن چاوشی ۶۷ هزار دنبال‌کننده دارد. او کمتر عکسی از خود در اینستاگران می‌گذارد و بیشتر تصاویری از فرزندش زانکو را می‌توان در این صفحه دید که اغلب مورد توجه مخاطبانش قرار می‌گیرد. صفحه این خواننده معمولا دو هفته یکبار به روز می‌شود.

همایون شجریان ۶۱٫۸ دنبال‌کننده دارد. او در کل هشت عکس در صفحه اینستاگران خود منتشر کرده است و در اغلب این عکس‌ها علاوه برخودش پدرش محمدرضا شجریان نیز حضور دارد.

حمید فرخ‌نژاد ۵۳٫۳ دنبال‌کننده دارد و عکس‌های شخصی از قرارهای خود و همچنین تصاویری از فیلم‌هایی که بازی کرده را سه چهار روز یکبار منتشر می‌کند.

قوانین دنیای مجازی

حضور بازیگران شناخته شده و پرطرفدار در نیمه‌های جدول و همچنین مواجهه با چهره‌هایی چون همایون شجریان و شهاب حسینی به عنوان دو هنرمندی که در زمینه فعالیت خود جزو محبو‌ب‌ترین‌ها هستند، به وضوح نشان می‌دهد که دنیای اینستاگرام تعاریفی متفاوت از دنیای هنر دارد. زمانی که همایون کنسرتی برگزار می‌کند، نه تنها بارها و بارها در خواست تمدید آن مطرح می‌شود، بلکه ترافیک ایجاد شده در شهر به واسطه تردد مخاطبان کنسرت او، رفت و آمد را در بخشی از تهران مختل می‌کند. اما این هنرمند ۶۱٫۸ هزار نفر دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد.

مهران مدیری نیز به عنوان یکی از پرطرفدارترین هنرمندان در سال‌های اخیر شناخته می‌شود. او نیز جزو صدرنشین‌ها نیست و در نیمه‌های جدول قرار دارد
این مثال‌ها و مواردی از این دست به خوبی ثابت می‌کند که بیش از محبوبیت هنرمندان در دنیای واقعی، فضایی که آنان در اینستاگران ایجاد می‌کنند، میزان راه دادن مخاطبان به دنیای شخصی خود، ایجاد بحث‌هایی که موضع‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌های طرفداران را به همراه دارد و مواردی از این دست بیش از هر چیز می‌تواند در تعیین تعداد دنبال‌کنندگان نقش داشته باشد.

نام هنرمند

تعداد دنبال‌کنندگان

بهنوش بختیاری

۱٫۲ M

الناز شاکردوست

۱٫۱ M

امیر تتلو

۱ M

مهناز افشار

۹۲۶ K

محمدرضا گلزار

۷۵۵ K

بهرام رادان

۶۷۸ K

سیروان خسروی

۶۴۰ K

مهراوه شریفی‌نیا

۵۸۸ K

بهنوش طباطبایی

۵۸۷ K

بابک جهانبخش

۵۱۸ K

یاس

۵۰۰ K

بهاره رهنما

۴۷۷ K

سروش رضایی

۴۴۰ K

بنیامین بهادری

۴۳۲ K

ترانه علیدوستی

۴۱۹ K

نیوشا ضیغمی

۴۰۴ K

رضا عطاران

۳۹۸ K

مهدی پاکدل

۳۸۴ K

زانیار خسروی

۳۷۷ K

محسن یگانه

۳۷۰ K

مهران مدیری

۳۲۸ K

آنا نعمتی

۳۱۲ K

کامبیز دیرباز

۲۹۵ K

سام درخشانی

۲۹۱ K

مهراب قاسم‌خانی

۲۸۳ K

رضا صادقی

۲۷۴ K

ملیکا شریفی‌نیا

۲۶۳ K

سیاوش خیرابی

۲۵۵ K

نیکی کریمی

۲۴۹ K

سحر دولت‌شاهی

۲۴۲ K

جواد عزتی

۲۳۹ K

پوریا پورسرخ

۲۳۶ K

امیر جعفری

۲۲۳ K

سحر ولدبیگی

۲۲۳ K

امیر آقایی

۲۱۴ K

پژمان جمشیدی

۲۰۹ K

گلاره عباسی

۲۰۶ K

صابر ابر

۲۰۵ K

الهام پاوه‌نژاد

۲۰۰ K

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 5 )
  1. رامین می گوید

    امار فالویرهای خانم افشار مشکوکه و خود فالوئرهاشم به این قضیه معترفند که یک روزه نمیشه یهووو……
    یه جاهاییی انگار فقط شهرت این بازیگر ها رو ارضا نمیکنه دوست دارند حتی شده دروغین بگن ما از همه محبوبتریم!
    مخالفان رو بلاک و قربون صدقه ساده لوحان رو نشر میدهیم سیاست پدرشوهر مهناز افشار هم مانند خانم افشار بلاک کردن و ظاهرسازی بود

    1. سحر راد می گوید

      منم موافقم مشکوکه

  2. سحر راد می گوید

    راست میگه آخه کی از خانم افشار خ…..میاد؟جاست سیروانمممممممم. الناز و سحر قریشی هم خوبند

  3. سحر راد می گوید

    سیروان پرچمت نزد من بالاست <۳

  4. امیر تتلو می گوید

    خیلی مسخره هست هر دوتاشون مشکل اخلاقی دارند .بخاطر همین در صدر قرار دارند