روستای مجردها در هند + عکس

0

به طور سنتی در هند نوزادان پسر بسیار محبوب‌تر از نوزادان دختر هستند چرا که به باور آنها این پسر است که درآمد بیشتری دارد و پایداری یک خانواده را تضمین می کند ولی در مقابل دختر درآمدی نداشته و جهیزیه او نیز در آیند به عهده خانواده است.

قرن‌هاست که چنین باوری باعث تبعیض علیه دختران و حتی در مواردی منجر به قتل نوزادان دختر تازه به دنیا آمده و یا سقط جنین آن پس از انجام سونوگرافی و مشخص شدن جنسیت شده است.

این امر در طول چند دهه به پدیده “دختران گمشده” و به هم خوردن ترکیب جنسیتی در هند انجامیده؛ چنانکه ظرف پنجاه سال گذشته شمار جمعیت زن در هند کاهش چشمگیر پیدا کرده و حال به پائین ترین میزان خود رسیده است. بر اساس آخرین آمارها در سال گذشته به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۱۴ پسر در این کشور به دنیا آمده اند بر این اساس حتی اگر اکنون نسبت جنسیتی نوزادان در هند به میزان نورمال بازگردد تا سال ۲۰۵۰ تعداد مردان مجرد مشتاق به ازدواج سی درصد بیش از زنان خواهد بود.

زندگی مجردی زندگی در هند دختر هندی دختر مجرد اخبار هند

گرچه تا سال گذشته شوراهای محلی در بسیاری نقاط هند ازدواج پسران با دختران “کاست”های دیگر را ممنوع کرده بودند ولی از سال گذشته به دنبال مجرد ماندن بسیاری پسران این ممنوعیت لغو شد و پسران می توانند برای یافت همسر از شهر و روستای خود خارج شوند با این حال بسیاری دختران حاضر به ازدواج با مردی خارج از روستا یا شهر خود نیستند.

روستای “سیانی” در غرب “گوجارات” یکی از نقاطی است در هند که با مشکل مردان مجرد مانده روبرو است. این روستا به دلیل بر هم خوردن نسبت جمعیت پسر به دختر در آن به روستای مجردها مشهور شده است. نزدیک به ۳۵۰ مرد بالای ۳۵ سال و ۱۵۰ مرد زیر ۳۵ سال به دلیل کمبود دختر نتوانسته اند ازدواج کنند و اکنون در خانه های مجردی که به شکل اشتراکی اداره می‌شود زندگی می کنند. بر اساس آمارهای دولتی در این روستا به ازای هر ۹۱۴ دختر ۱۰۰۰ پسر وجود دارد که این امر به مجرد ماندن بسیاری از پسرها منجر شده است. “ویوک پراشک” عکاس رویترز گزارشی مصور با عنوان “روستای مجردها”تهیه کرده که در زیر می بینید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ