الیزابت هولمز؛ جوانترین میلیاردر خودساخته جهان! + عکس

1

 هر سال موسسه Forbes فهرست ثروتمندترین افراد جهان و چهره های برجسته عرصه بیزنس که جمع دارایی شان از ۱ میلیارد دلار فراتر می رود را منتشر می کند. به فهرست سال ۲۰۱۵، یک نام جدید اضافه شده است. یک تازه وارد فوق العاده موفق به نام: الیزابت هولمز، مدیر و بنیانگذار شرکت تکنولوژی پزشکی Theranos .

الیزابت در ۳۱ سالگی (بله ۳۱ سالگی)، جوانترین میلیاردر خودساخته جهان است که نامش در این فهرست قرار گرفته است. ارزش دارایی خالص او ۴٫۵ میلیارد دلار برآورد می شود. مهمتر اینکه او حساب بانکی اش را با تاثیرگذاری مثبت در زمینه پزشکی، پر و پیمان کرده است.

همسر الیزابت هولمز راز پولدار شدن بیوگرافی الیزابت هولمز بک شبه پولدار شدن اسامی ثروتمندان جهان اسامی ثروتمندان آمریکا Theranos Elizabeth Holmes

شرکت Theranos، خود را وقف هدف تسریع و تسهیل آزمایش خون و انجام آن با کمترین هزینه ممکن، کرده است. آنها یک روش منحصربفرد آزمایش خون را ابداع کرده اند که می تواند با آنالیز کردن تنها چند قطره خون، ابتلا به بیماری های مختلف را تشخیص بدهد. کارشناسان شرکت تلاش می کنند که روش آزمایشگاهی خود را نه تنها در بیمارستان ها و مراکز درمانی، بلکه در داروخانه ها نیز در دسترس بیماران قرار بدهند. شما با پرداخت ۳ دلار در داروخانه Walgreens می توانید، بدون تحمل درد از ابتلای خود به کلسترول بالا یا دیابت مطلع بشوید. داروخانه های Walgreens در کالیفرنیا و اریزونا در حال حاضر نیز خدمات مورد اشاره را ارائه می کنند. Theranos قصد دارد آن را به ۸ هزار و ۲۰۰ داروخانه دیگر در آینده گسترش دهد. هدف : تسهیل و تسریع روند تشخیص و در نهایت نجات جان انسان ها.

الیزابت هولمز در گفتگو با New Yorker گفت: به دنبال دنیایی هستیم که در آن هیچکس از اینکه زودتر به بیماری اش پی نبرده افسوس نخورد. دنیایی که  در آن هیچکس مجبور به وداع زودهنگام با زندگی نباشد.

هولمز از همان سنین نوجوانی ماموریتی برای خود تعیین کرده بود. او پس از ترک تحصیل از دانشگاه استنفورد، شرکتش را در ۱۹ سالگی بنیان گذاشت. الیزابت می گوید: فکر می کنم جوانان زیادی وجود دارند که ایده های فوق العاده یی در سر دارند، اما قبل از اینکه زندگی شان را وقف آن ایده کنند، بیهوده وقت تلف می کنند. کاری که من انجام دادم این بود که کمی زودتر شروع کردم.

هولمز از سنین کودکی، دختر فوق العاده باهوش و حتی غیرعادی بود. او و برادرش در سنین کودکی (به دلیل ارتباطات تجاری پدرشان با چین)، زبان چینی (ماندارین) را فرا گرفتند. الیزابت در حالی که در دبیرستان تحصیل می کرد، شرکتی برای فروش نرم افزار به دانشگاه های چین تاسیس کرد.

هولمز می گوید: پدرم در یک سازمان امدادرسانی کار می کرد. به همین دلیل از همان سنین کودکی، خانه مان پر از عکس های کودکان محرومی بود که در فقیرترین مناطق جهان زندگی می کردند. از همان ابتدا می دانستم که می خواهم در این زمینه کار کنم. وقتی دریافتم که تاسیس شرکت می تواند مرا در تاثیرگذاری مستقیم و ایجاد تغییر و تحول مثبت در جهان یاری کند، به این کار اقدام کردم.

هولمز تا سال ۲۰۱۴، هجده patent (حق ثبت اختراع)  در آمریکا و ۶۶ حق ثبت اختراع را در جهان به نام خود به ثبت رسانده و در لیست ۴۰۰ نفره Forbes که اکثرا در سلطه مردان می باشد، در جایگاه یکصد و یازدهم قرار دارد. او همچنین الهام بخش همه دختران و زنان جوانی است که به رشته های ریاضی، علوم و تکنولوژی علاقمند می باشند.

همسر الیزابت هولمز راز پولدار شدن بیوگرافی الیزابت هولمز بک شبه پولدار شدن اسامی ثروتمندان جهان اسامی ثروتمندان آمریکا Theranos Elizabeth Holmes

الیزابت هولمز یک فرد استثنایی و جالب است. او نیز مانند استیو جابز، یک یونیفورم همیشگی برای خود دارد: بلوز یقه اسکی مشکی، کت مشکی و موهایی که بصورت شلوغ و به هم ریخته بالای سرش جمع می کند. او گیاه خوار است و چند بار در روز معجونی از خیار، جعفری، kale، اسفناج، کرفس و کاهو می نوشد. تلویزیون ندارد، به تعطیلات نمی رود و همه نوشته های جین آستین را حفظ است.

الیزابت می گوید: من مسلما نرمال نبودم. در ۹ سالگی کتاب Moby-Dick را از ابتدا تا به آخر خواندم. عاشق مطالعه هستم. هنوز دفترچه یی که در هفت سالگی طرح ساخت یک ماشین زمان را در آن وارد کردم را، دارم. در کودکی هیچکس به من نگفت که این کارها را نمی توانم انجام بدهم.

الیزابت هولمز، امروز ثابت کرده که تقریبا هر کاری را می تواند انجام بدهد. آن «ماشین زمان» هم شاید روزی ساخته شود.

 همسر الیزابت هولمز راز پولدار شدن بیوگرافی الیزابت هولمز بک شبه پولدار شدن اسامی ثروتمندان جهان اسامی ثروتمندان آمریکا Theranos Elizabeth Holmes

الیزابت آن هولمز (متولد ۳ فوریه ۱۹۸۴) یک کارآفرین در صنعت بهداشت آمریکا است. او مؤسس و مدیر عامل شرکت Theranos است، شرکتی که در زمینه فناوری بهداشت و خدمات آزمایشگاهی پزشکی فعالیت می‌کند.

تا شروع سال ۲۰۱۴ (در سن سی سالگی)، هولمز ۱۸ اختراع ثبت شده در ایالات متحده و ۶۶ اختراع ثبت شده غیر آمریکایی داشته است. همچنین نام او تا کنون برای همکاری در بیش از ۱۰۰ ثبت اختراع ذکر شده است. هولمز جوانترین میلیاردر زن خود ساخته (نه از راه وراثت) در فهرست فوربس ۴۰۰ است، جایی که او جایگاه شماره ۱۱۱ را به خود اختصاص داده است. ارزش خالص دارایی او تا به امروز به حدود ۴٫۵ بیلیون دلار رسیده است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. حسین می گوید

    بهتره مطلب تون رو آپدیت کنید. چون این خانم بعنوان بزرگترین کلاه بردار صنعت پزشکی در آمریکا شد و تمام ادعاهای شرکتش دروغ ازآب در اومد و بیش از ۴ میلیارد دلار ثروتی که از راه کلاه گذاشتن بر سر سرمایه گذاران کسب کرده بود، دود شد و رفت هوا …