رویا میرعلمی: شکستگی پایم در «شمعدونی» واقعی است / نگار عابدی: شیرین «شمعدونی» یک زن تازه به دوران رسیده‌ است + عکس

0
نگار عابدی که این شب‌ها نقش فردی به نام شیرین را در سریال «شمعدونی» بازی می‌کند درباره ویژگی‌های این شخصیت و مابه‌ازای آن در جامعه توضیح داد.
 همسر نگار عابدی همسر رویا میرعلمی سریال شمعدونی بیوگرافی نگار عابدی بیوگرافی رویا میرعلمی

نگار عابدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره شخصیت شیرین در سریال «شمعدونی» اظهار کرد: شیرین از جمله‌های شخصیت‌های تازه به دوران رسیده‌ای است که برای بقیه مشکل ایجاد می‌کند. این خانم قدری حساس است و روی برخی مسائل توجه ویژه‌ای دارد؛ مثل چشم و هم چشمی و تربیت فرزندش. گرچه فرزند او رفتارهای بی ادبانه‌ای می‌کند اما همه این‌ها اصلاح خواهد شد.

وی افزود: مخاطبان ما مردمی هستند که حتی در دورافتاده‌ترین مناطق کشور زندگی می‌کنند، مردمی ساده و دور از حواشی زندگی شهری بنابراین تلاش کردیم صرفا از زاویه طنز به شخصیت شیرین نگاه کنیم و لحظات شادی را برای خانواده‌ها به وجود بیاوریم.

امثال شیرین آدم‌های ذاتا بدی نیستند

این بازیگر یادآور شد: مخاطب در موقعیت‌های طنز پی می‌برد اینگونه آدم‌ها که مصداقشان در «شمعدونی» شخصیت شیرین است، افراد ذاتا بدی نیستند.

همسر نگار عابدی همسر رویا میرعلمی سریال شمعدونی بیوگرافی نگار عابدی بیوگرافی رویا میرعلمی

عابدی تأکید کرد: حتی در سَبک گریم این شخصیت هم تا جایی که می‌شد، ویژگی‌های اخلاقی و تلاشش برای خاص بودن را به تصویر کشیدیم. افراد مشابه شیرین را در جامعه زیاد می‌بینیم، بانوانی با ابروهای تتو شده که آدم را متعجب می‌کنند. چون ابروی خود آدم و صورت ساده خیلی زیباتر است.

«شمعدونی» رویه تازه به دوران رسیده‌ها را عوض می‌کند

وی در پاسخ به اینکه آیا به ما به ازاهای واقعی شخصیت شیرین با دیدن «شمعدونی» بر نمی‌خورد، گفت: در این یک مورد عیبی ندارد که به آنها بر بخورد چون باعث تغییر رویه‌شان می‌شود.

بازیگر «شمعدونی» درباره دیگر همبازی‌هایش در این سریال اظهار کرد: رویا میرعلمی و حسن معجونی که از دوستان قدیمی من هستند و بارها با هم روی صحنه تئاتر بوده‌ایم. ویدا جوان هم که از بازیگران جوان و سرزنده است. از همکاری با آتنه فقیه نصیری هم بسیار لذت می‌برم.

عابدی در پایان گفت: خانه من تئاتر است اما خدارا شکر هر وقت از خانه‌ام بیرون می‌آیم نیز همکارانم افرادی همدل و همفکر هستند. علاقه‌ای به تفکیک بین تئاتر و تلویزیون هم ندارم و امیدوارم همه با هم بتوانیم کار خوبی ارائه دهیم.

بازیگر نقش زیبا در مجموعه‌ی «شمعدونی» از شرایط سخت حضورش در این مجموعه که به اتفاق تلخ شکستکی پایش برمی‌گشت، سخن گفت و در عین حال حضورش در این مجموعه را لذت‌بخش دانست و گفت: آن روزهایی که روحیه‌ام را باخته بودم گروه «شمعدونی» آنقدر خوب بودند که با وجود آن‌ها، همه چیز را فراموش می‌کردم.

رویا میرعلمی از لذت‌بخش بودن حضورش در مجموعه «شمعدونی» و همکاری با سروش صحت صحبت کرد و گفت: حضورم در این مجموعه اتفاق خوب زندگی من بود، اتفاقی که در بدترین برهه از زندگی‌ام پیش آمد. متأسفانه شکستگی پای من در این مجموعه واقعی است. پیش از اینکه در این مجموعه حضور داشته باشم پایم در یک اتفاق ناگواری در صحنه تئاتر شکست و واقعا نمی‌توانستم در این مجموعه حضور داشته باشم به جهت اینکه پایم به شدت آسیب دیده بود و از ۹ جا دچار شکستگی شده و عصب‌های پایم قطع شده بودند و حرکت پایم مختل شده بود و مدت‌ها نمی‌توانستم پایم را تکان دهم و هنوز هم در حال درمان هستم. این مساله کار را برایم بسیار دشوار کرده بود. ولی خیلی از روزهایی که در حین درمان و مداوای پایم بودم و روحیه‌ام را باخته بودم، گروه «شمعدونی» آنقدر خوب بودند که با وجود آن‌ها همه چیز را فراموش می‌کردم.

شخصیت زیبا را دوست داشتم

او درباره حضورش در سریال «شمعدونی» گفت: مهرماه سال ۹۲ بود که سر تئاتر «شایعات» بودم. آن موقع بود که آقای صحت هم آمده بودند تا کار را ببینند و در آنجا پیشنهاد حضور در این مجموعه را به من دادند و از آنجا که این شخصیت زیبا را دوست داشتم و کارهای آقای صحت را هم دیده بودم قبول کردم تا در این مجموعه حضور داشته باشم.

کمدی اجرا کردن برای خانم ها سخت است

این بازیگر درباره‌ی کاراکترش که یک شخصیت کمدی است، گفت: این نقش، یک نقش کمدی است؛ نقشی که برای خانم‌ها بسیار سخت است و جای مانور کمی دارد. من در تئاتر زیاد بازی کرده بودم ولی دست خانم‌ها در تئاتر بازتر است، چه در نقش و چه بداهه. اما در تلویزیون نمی‌شود این کارها را ارائه داد.

میرعلمی با اشاره به اینکه نقش زیبا کمدی‌ترین نقشی است که در مجموعه «شمعدونی» ایفا شده است، گفت: خود آقای صحت معتقد بودند که این نقش یکی از کمدی‌ترین نقش‌هایی است که در این کار ایفا شده است. من نیز در این مجموعه باید برای این شخصیت یک نوع بیان و تیپی خلق می‌کردم که با بقیه خانم‌ها فرق داشته باشد و ظاهر جدی نداشته باشد. در نتیجه در تعامل با کارگردان، این شخصیت را خلق کردیم.

او گفت: در تئاتر آنقدر تغییر می‌کنم چه جدی و چه کمدی که در نهایت به یک شخصیتی می‌رسم که در موقع اجرا تماشاگر می‌خواهد. اما در این مجموعه به دلیل اینکه زمان کوتاه بود مجبور بودم هر چه سریع‌تر شخصیت زیبا را جا بیاندازم و خیلی سخت بود که چگونه کار کنم. اما با وجود این دشواری فهمیده بودم که چه تیپی را کار کنم و حاصل کار همین زیبایی شده است که در مجموعه «شمعدونی» می‌بینید.

زیبا شخصیتی رُک است

این بازیگر سپس به ویژگی‌های نقشش در «شمعدونی» اشاره کرد و گفت: شخصیت زیبا در این مجموعه شخصیتی به شدت رک، صادق، برون‌گرا، برون‌ریز است و چیزی برای پنهان کردن ندارد و همه چیز را خیلی صریح و رک بیان می‌کند. همچنین رفتارهایش رفتارهای بیرونی است؛ البته هر چه قصه جلوتر می‌رود رفتارها، خلوت‌ها و تنهایی زیبا را بیشتر خواهیم دید. شخصیتی که نماینده‌ای از انسان‌های جامعه است.

بدآموزی «شمعدونی»!

میرعلمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا برخی عنوان می‌کنند این مجموعه برای مخاطبان نشان می‌دهد، اظهار کرد: طنز و کمدی بزرگنمایی رفتارهای برونی یک جامعه است. طنز و کمدی منتقد جامعه خودش است و با نشان دادن تمام ایراداتی که در جامعه وجود دارد همواره طنز و کمدی مورد انتقاد قرار گرفته است اما در همه جای دنیا این گونه نیست. رفتارهای یک جامعه را زمانی که نقد می‌کنند کاملا به آن ایراد می‌گیرند و به نظرم جامعه برنمی‌تابد که مورد انتقاد قرار بگیرد.

او در ادامه مطالب بالا گفت: بچه‌ای که در این مجموعه درست تربیت نشده است، هیچ‌گاه مورد پشتیبانی از شخصیت‌ها قرار نمی‌گیرد به غیر از مادرش. این مجموعه نیز رفتارهای ناشایستی که مورد انتقاد افراد قرار گرفته است را به تصویر می‌کشد. ما این روش را مورد تأیید قرار ندادیم. فقط در این مجموعه نشان داده و بزرگنمایی شده است.

او سپس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اینگونه عنوان شده که در این مجموعه برخی مشاغل مورد تمسخر قرار گرفته‌اند، توضیح داد: اصلا موافق این قضیه نیستم. قضاوت‌ها عجولانه است. شما در ادامه سریال خواهید دید که بازیگری که نقش خواستگار من را بر عهده دارد با این شرایط اجتماعی حتی برگ برنده دست اوست و هیچ تمسخری نسبت به او صورت نگرفته است و اصلا قصد نویسنده و کارگردان مسخره کردن نبوده است. این شخصیت با یک شغل و سطح درآمد می‌خواهد ازدواج کند و قصد ما مسخره کردن، نبوده است.

همسر نگار عابدی همسر رویا میرعلمی سریال شمعدونی بیوگرافی نگار عابدی بیوگرافی رویا میرعلمی

او سپس به خاطره‌ای از حضورش در مجموعه «شمعدونی» اشاره کرد و گفت:‌ جالب است با آن روحیه وحشتناک به دلیل شکستگی پایم کمدی هم بازی می‌کردم. یادم می‌آید سکانسی را که کاملا کمدی بود گرفتم و بعد از آن از شدت ناراحتی گریه کردم. اما دوباره گریم شدم و به کار برگشتم.

سروش صحت همیشه نان قلبش را می‌خورد

بازیگر نقش زیبا همچنین با بیان اینکه به علت شکستگی پایش قرار نبود در مجموعه «شمعدونی» ایفای نقش کند، گفت: با وجود شرایطی که من داشتم، آقای صحت گفتند که من این نقش را برای شما نوشته‌ام و به هیچ کس دیگری هم فکر نمی‌کنم. من نیز با وجود مخالفت دکتر، سر کار رفتم و از این بابت خوشحالم که با این مجموعه همکاری کرده‌ام. سر کاری رفتم که خیلی دوست داشتم و خوشبختانه این کار با استقبال مواجه شد. به جهت اینکه آقای صحت همیشه نان قلبش را می‌خورد و مخاطب همیشه جذب کارش می‌شود اما مجموعه «شمعدونی» هم کاری بود که با وسواس زیادی جلو رفت و ساخت آن ۹ ماه به طول انجامید.

تنها کسی که شیرین را می‌توانست سر جایش بنشاند من بودم

این بازیگر همچنین درباره‌ی تعاملش با سایر بازیگران، از جمله بازیگر نقش شیرین که نگار عابدی آن را ایفا کرده است، گفت: من با نگار عابدی پیش از این کار کرده بودم و با هم دوست بودیم. آخرین کار ما تئاتر «شایعات» بود و سر مجموعه «شمعدونی» دوستی‌مان محکم‌تر شد. این چیزی بود که در بازی خودمان در برخورد شیرین و زیبا با یکدیگر درآمد. فکر کردم تنها کسی که شیرین را می‌تواند سر جایش بنشاند من هستم و تعامل بازیگران آنقدر خوب بود که اتفاق خوبی افتاد و کار پر از انرژی و رفاقت بود.

همسر نگار عابدی همسر رویا میرعلمی سریال شمعدونی بیوگرافی نگار عابدی بیوگرافی رویا میرعلمی

بازیگر مجموعه «شمعدونی» درباره بازخورد این مجموعه از سوی مخاطبان نیز اظهار کرد:‌ سریالی که خوب نباشد مردم آن را نمی‌بینند و تلویزیون را خاموش می‌کنند. در حال حاضر خوشبختانه مخاطب هزار و یک انتخاب دارد. اگر دوست نداشته باشد این مجموعه را نمی‌بیند. جذاب شدن یک مجموعه به مسؤولیت سازندگان و هنرمندان برمی‌گردد که اگر مخاطب را به سمت تلویزیون خودمان می‌کشانم اینجاست که می‌گوییم کارشان را کرده‌اند، این مجموعه نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است.

رویا میرعلمی بازیگر تئاتر، اولین حضورش در تلویزیون را با ایفای نقش در مجموعه «حیرانی» تجربه کرد. او پس از این مجموعه در سریال «زمانه» حسن فتحی و «عصر پاییزی» ایفای نقش کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ