بی‌بی‌سی: چرا نیروی انتظامی آشوبگران مهاباد را سرکوب نکرد!

0
با عقیم ماندن تلاش شبکه بی بی سی فارسی برای ایجاد آشوب در مهاباد، این شبکه برای تطهیر خود تلاش کرد تا مسئولیت اغتشاش و آتش زدن هتل تارا را به گردن ماموران نیروی انتظامی بیندازد!

 فروکش کردن غائله مهاباد که به تحریک رسانه‌های معاند و برخی گروهک‌های تجزیه طلب و تروریستی همانند منافقین ایجاد گردید، موجب عصبانیت بلندگوی رسانه‌ای انگلیس شده است.

بر اساس این گزارش، “بی بی سی فارسی” که تمام تلاش خود را برای گسترده تر کردنآشوب و اغتشاش در مهابادنمود، وقتی تیر خود را برای روشن ماندن فتنه در این شهر به سنگ خورده دید، با انتشار مطلبی بر روی تارنمای اینترنتی خود از عدم سرکوب آشوبگران توسط نیروهای انتظامی این شهر اظهار ناخشنودی کرد!

سایت بی بی سی به نقل از مرتضی کاظمیان تحلیلگر این شبکه، با ارائه تحلیلی متناقض با رویه قبلی این شبکه در برخورد با آشوب مهاباد، نوشت: «مگر “پلیس” مامور تأمین امنیت نیست؟ و آیا جلوگیری از غارت هتل و به آتش کشیدنش، در فهرست وظایف پلیس نیست؟ در فیلم‌های منتشر شده از چگونگی به آتش کشیدن هتل، آشکار است که نیروهای ویژه، تمایل چندانی به سرکوبمعترضانیا ایستادگی تمام و کمال در برابر ابراز خشم آنان ندارند.»

سوابق مرتضی کاظمیان دختر مهابادی تلویزیون فارسی بی بی سی اخبار مهاباد

این کارشناس بی بی سی در تایید آنچه که او “عدم برخورد ماموران نیروی انتظامی با آشوبگران” می نامد، به نقل قولمصاحبه یکی از مدیران هتل تارا با سایت “روز‌آنلاین”متوسل شده و به نقل از وی می نویسد: «البته آنها هم دلیل خود را داشتند و می‌گفتند، نمی‌خواهند کسی کشته و زخمی شود.»

بی بی سی فارسی که نقش ترمینال رسانه ای هدایت آشوب در مهاباد را به عهده داشت، بدون اشاره به شایعه پراکنی و انتشار خبر دروغ در گزارش تلویزیونی این شبکه مبنی بر انتساب متهم این ماجرا به نهادهای امنیتی، تنها به نقل همین مقدار از مصاحبه یکی از مدیران هتل تارا با روزآنلاین اکتفا کرده و بخشی از سخنان ویرا ترجیح می دهد که نادیده بگیرد! آنجایی کهصراحتا می گوید: “برخیاز طریق تلویزیون های خود، با توسل به دروغ مردم را تحریک کردند.”

سوابق مرتضی کاظمیان دختر مهابادی تلویزیون فارسی بی بی سی اخبار مهاباد

شبکه بی بی سی علی رغم اعتراف به “غارت” و “آتش زدن” هتل تارا توسط آشوبگران، همچنان اصرار دارد که آنها را “معترض” بخواند!

این فرار رو به جلوی بی بی سی فارسی در ابراز ناراحتی از آنچه که این شبکه “عدم برخورد نیروهای انتظامی مهاباد با آشوبگران” می نامد، نشان از عصبانیت برنامه ریزان پشت پرده این شبکه در مهار بلوا و آشوب در کشور دارد، زیرا شواهد موجود نشان می دهد نویسندگان سناریوی آشوب در مهاباد در یک تقسیم وظیفه برای انحراف اذهان عمومی از جنایات وحشیانه آل‌سعود علیه مردم یمن، وظیفه کشته سازی و هدایت رسانه ای آشوب مهاباد را به بی بی سی فارسی و انتشار شایعات و تحریک مردم در شبکه های اجتماعی را به وابستگان آل‌سعود (کهطبق اسنادبیشترین مطالب منتشره برای دامن زدن به غائله مهاباد در فضای مجازی از سوی عربستان پخش گردید) سپرده بودند که با هوشیاری مردم و مسئولان، این همکاری پروژه مشترک ناکام ماند.

جالب اینکه بی بی سی فارسی ابتدا با “وابسته به نهادهای امنیتی” معرفی کردن فردی که در هتل با “فریناز خسروانی” قرار ملاقات داشته است، اقدام به تحریک احساسات مردمی نموده و در گام بعدی “همن سیدی” کارشناس این شبکه در امور مناطق کردنشین با انتشار مطلبی حمایت خود را از آتش زدن هتل و بر هم زدن امنیت این شهر اظهار داشته و آن را اقدامی “دموکراتیک” در راستای” رسیدن به اهداف عالیه” معرفی کرد!

سوابق مرتضی کاظمیان دختر مهابادی تلویزیون فارسی بی بی سی اخبار مهاباد

همن سیدی کارشناس شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی

اما اکنون که بی بی سی فارسی از عقیم ماندن نقشه خود در ایجاد آشوب مطمئن گردیده، تلاش دارد تا با گرفتن انگشت اتهام به سوی ماموران نیروی انتظامی، برای از بین بردن رد پا و تطهیرخود در برپایی این اغتشاش مسئولیت آتش زدن هتل تارا و برهم خوردن امنیت این شهر را به گردن ماموران ناجا بیندازد!

گفتنی است بی بی سی فارسی از ابتدای تاسیس خود پیش از فتنه ۸۸ نشان داده است که پوشش رسانه این شبکه در واقع ترمینال هدایت آشوب و خرابکاری در کشور می باشد و در ماه‌های اخیر نیز علاوه بر تلاش برای ایجاد بلوا در داخل کشور، در پروژه ای مشترک با آل‌سعود به بهانه تهیه اخبار برای تغذیه اطلاعاتی گروهک تروریستی داعش اقدام بهجاسوسی از نیروهای مردمی عراقمی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ