آمریکا و عربستان نباید در تله ایران گرفتار شوند

0

یک اندیشکده آمریکایی در تحلیلی ضمن تاکید بر لزوم احتیاط آمریکا و عربستان سعودی در عدم برخورد نظامی با کشتی ایرانی عازم یمن نوشت: ریاض و واشنگتن باید با دقت عمل کرده تا در تله تبلیغاتی گسترده تهران گرفتار شوند.

اندیشکده «امریکن انتر پرایز» در تحلیلی درباره عزیمت کشتی کمک‌رسانی ایران به یمن با طرح سئوالی با مضمون «بحران مختلط دیگر در خلیج عدن» نوشت:  هلال احمر ایران کشتی حامل کمک‌های بشر دوستانه‌ را از بندر عباس و در ۱۱ مه (۲۱ اردیبهشت) عازم یمن کرد . در همین رابطه سردار «مسعود جزایری» معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح  تاکید کرد که حمله به کشتی ایران آتش نبرد در منطقه را شعله ور خواهد کرد.
قدرت نظامی ایران قدرت ایران جنگ ایران و عربستان جنگ ایران و آمریکا ایران و عربستان

«علاء الدین بروجردی» رییس کمیته روابط خارجی مجلس ایران نیز در همین رابطه اندکی بعد تاکید کرد که ایران کشتی حامل کمک های خود را از طریق جیبوتی به یمن ارسال می‌کند و این حرکت قطعا مورد تشویق آمریکا قرار خواهد گرفت.

بنوشته این اندیشکده امریکایی، اگر این ماجرا حقیقت داشته باشد، علامتی خوب از ایران برای عدم رویارویی در منطقه است زیرا آمریکا  و دیگر کشورهای منطقه‌ای نسبت به مشروعیت عملیات بشر دوستانه ایران مشکوک هستند هرچند که بنابر گزارش‌ها دیگر گروه‌های غربی فعال در زمینه صلح  و حقوق بشر چون «پینک کد» نیز از طریق کشتی‌های صلیب سرخ جهانی عازم یمن شده‌اند.

قدرت نظامی ایران قدرت ایران جنگ ایران و عربستان جنگ ایران و آمریکا ایران و عربستان

امریکن انتر پرایز در خاتمه با اشاره به ماجرای کشتی «ماوی مرمره» و حمله کماندوهای صهیونیستی به این کشتی در سال  ۲۰۱۰نوشت: ریاض و واشنگتن علاوه بر این‌که باید بسیار مراقب عملیات صلیب سرخ باشند در عین حال باید هوشمندانه عمل کرده  و از هرگونه اقدام نظامی خطرناک پرهیز کنند. زیرا دلیلی وجود ندارد تا آن‌ها در تله تبلیغاتی گسترده تهران گرفتار شوند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ